מס הכנסה בביקורת פתע בכפר סבא, תפסו בין השאר מעצבת גבות שלא רשמה הכנסות “הסתובב לי הראש, זה לא היום שלי, לא מרגישה טוב”, תירצה להם

“אני הייתי בפנים, הסתובב לי הראש, זה לא היום שלי, לא מרגישה טוב…” כך השיבה  למבקרי מס הכנסה בעלת עסק לעיצוב גבות, על כך שלא רשמה את הכנסותיה כנדרש על פי החוק.

מאת: אירית מרק
pixabay

לעומתה בעל דוכן לממכר ביצים  טען : “יום שישי יש קצת לחץ , כנראה פספסתי לקוח אחד וזה מתאים לעודף שיש בקופה”, במענה על כך שאף הוא לא רשם את הכנסותיו כנדרש, ואילו בעל דוכן לממכר פלאפונים, שסבר שהסדר בדוכן קודם לרישום קבלות, הסביר למבקרים: “לא הספקתי להוציא את החשבונית מכיוון שלא הספקתי לסדר את הדוכן..”

במקרים אלו ובנוספים נתקלו מבקרי מס הכנסה, עת ערכו מבצע ביקורת ניהול ספרים בכפר סבא ובסביבה, שכללה את הערים כפר סבא, רעננה והוד השרון. המבצע, שנוהל על ידי עובדי משרד פקיד שומה כפר סבא, והתקיים ביום שישי, כלל 66 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 22% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

קניית ביקורת בדוכן לממכר תכשיטים בקניון, לא תועדה בספרי העסק, ויתר על כן בביקורת הספרים נמצאו ליקויים רבים בהתנהלות בעל העסק. תשובתו המפתיעה משהו של בעל העסק היתה: “אני מכניס כסף לכיס לפעמים או פורט כי גנבו ממני 5 פעמים כבר, אני רושם את כל התקבולים.” לאחר ספירת הקופה  של דוכן למכירת מאפים, התברר שלא נרשמו כל ההכנסות מיום הביקורת. בעל הדוכן נימק ואמר: “מצטער שכחתי, היה לי פיק כזה של עבודה והתכוונתי לרשום אחרי שירד הפיק בעבודה”. בביקורת שנערכה במשרדו של רואה חשבון נמצאו הכנסות בסכום של 14,000 ₪, עבור שכירויות ושירות שניתן ללקוחותיו, שלא נמצא רישום בגינם. תשובתו ה”מלומדת” של רואה החשבון היתה: “התכוונתי לרשום היום, עוד לא סיימתי את המע”מ”.

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות