הגעתם לחוף הים בהרצליה? שימו לב, עיריית הרצליה הוציאה חוק עזר חדש: אסור להכניס שקיות וחד פעמי לחוף

ראש העיר הרצליה, משה פדלון לקדם הצעת חוק עזר עירוני שתאסור על הכנסת שקיות ניילון וכלים חד פעמיים לחופי הים של הרצליה.

“זהו מהלך חשוב ביותר למען הסביבה והדורות הבאים”, מסביר משה פדלון, “החוק הזה הוא תרומתנו לסביבה נקייה ובריאה יותר, להפחתת נזקים סביבתיים שיפגעו בעולם שבו אנו וילדינו חיים”.

“מתוקף תפקידי כסגן ומ”מ יו”ר השלטון המקומי”, מוסיף פדלון, “אפעל לכך שגם ערים נוספות יאמצו את ההצעה. כמו כן, כראש פורום ערי החוף אפעל לחקיקת חוק ברמה הלאומית בכנסת שיחייב את כל הרשויות לאכוף את החוק”.

על פי ההצעה, הבאים לחופי הים בהרצליה לא יוכלו להכניס לחוף שקיות ניילון וגם לא כלים חד פעמיים העשויים מפלסטיק. בדרך זו, יירשם רווח כפול לסביבה: גם יצטמצם השימוש בפלסטיק וגם תימנע היסחפות של ניילון ומוצרי פלסטיק לים הפתוח ויימנע החשש שבעלי חיים ימיים יבלעו את הפלסטיק או יילכדו בתוכו.

המהלך הזה הוא חלק מהיותה של הרצליה “עיר ללא פלסטיק”, מהלך שעליו הכריזה הרצליה בשנה שעברה, בשיתוף עם עמותת צלול, ונועד לצמצם משמעותית את השימוש בפלסטיק. כידוע, הפלסטיק גורם נזקים סביבתיים חמורים באתרי הפסולת, בשטחים הפתוחים ובים ותוצאותיו נמשכם לאורך זמן רב.

הפעילות לצמצום השימוש בפלסטיק היא חלק מפעילות עירונית מקיפה שעיריית הרצליה מבצעת למען שיפור איכות החיים הסביבה, הכוללת בין השאר הגנה ושמירה על חופי הים והטבע העירוני, מיחזור פסולת, בנייה ירוקה, התייעלות אנרגטית עם תאורת לד חסכונית ברחבי העיר ועוד.

מנכ”ל העירייה יהודה בן עזרא מציין “הפעילות הסביבתית בים ובחופים בעיר היא חלק מהגישה הסביבתית שאנחנו בעיריית הרצליה מובילים במגוון תחומים על מנת למנוע פגיעה במשאבים מתכלים ולשמור על משאבי הטבע שלנו”.

תגובות