מצב חירום כלכלי ברעננה והורדה בדרג, מעיר חסונה

מצב חירום כלכלי ברעננה והורדה בדרג, מעיר חסונה.
חיים ברוידא, ראש העיר “זה אמנם לא קרה במשמרת שלי בראשות העיר. אבל אני מקבל באהבה את השליחות והאתגר ומתחייב כאן ועכשיו בפני תושבי רעננה….. לא ירחק היום שהעיר שלנו תחזור ותתכבד במעמד שהיא ראויה לו, ואעשה הכל שאיש לא ירגיש בחסך במתן השירות הכי טוב והכי יעיל. לעצם העניין
בימים האחרונים שוטף גל פרסומים על מצבה הפיננסי החמור של עיריית רעננה. אף זומנתי למשרד הפנים ולראשונה העיר עומדת תחת האיום של הורדת הדירוג כ”עיר איתנה”. אך זה רק סימפטום של המצב בכללותו. ידעתי עוד טרם היבחרי על מצב פיננסי גירעוני בעיר. אף התרעתי על כך שנים מספסלי מועצת העיר. אך היום, ממקום מושבי כראש העיר, כאשר נתוני האמת כולם פרושים לעיני, אני מופתע מכך שאיש בהנהגה המקומית הקודמת לא עשה דבר כדי לבלום את ההתנהלות המערכתית והעירונית, שהביאה עד לכדי הורדת דרג החסינות הכלכלית של העיר”

עוד מציין ברוידא “אני מתפלא שבמשרד הפנים, שכבר בשנת 2016 ו 2017 זיהו שם בקיעים ראשונים בתקציב העירייה, לא היה מי שקרא אז לסדר למנתבי המדיניות בהנהלת העיר הקודמת ואיפשרו בפועל הקצנה והחמרה במצב הכלכלי. להורדת הדירוג של “עיר איתנה” יש משמעויות מרחיקות לכת. בעיקר נטילת סמכויות עצמאיות בהתנהלות השוטפת של העירייה. זו הסיבה שאנהל מאבק למנוע את הורדת הדירוג של “עיר איתנה”, דווקא בימים שלקחתי אחריות בפועל על מחדלי עבר של קודמים לי ובעירייה בראשותי מתבצעות פעולות לייצוב המערכת הפיננסית. ניתן להוכיח שכבר היום, פחות מחצי שנה מאז בחירתי, נרשמות תוצאות חיוביות בשטח. כדרכי, אני נוהג בגילוי ובשקיפות מלאה. מיום כניסתי לתפקיד, הינחתי לגבש תכנית חירום כלכלית, אשר תיתן מענה למציאות שנכפתה עלינו. המנגנון העירוני עובר בימים אלה תהליך מורכב של התייעלות. קבענו יעד לתקציב מרוסן וחסכון מוגדר שנוכל לעמוד בהם. אנו מנהיגים תרבות ארגונית חדשה של קבלת החלטות. מובילים רפורמה כוללת בכל מערך ההתקשרויות והמכרזים שהונהגו פה משך שנים. מדובר בחסכון של עשרות מיליונים לקופה הציבורית העירונית. על אף הקשיים והמהמורות, יחד עם הנהלת העיר החדשה, אנחנו לוקחים אחריות ונחושים לצלוח כמה שיותר מהר את המשבר. וכמו שפתחתי… מתחייב, שנעמוד בזה מוקדם מהצפוי. מאחל חג שמח לכל תושבי רעננה, חיים ברוידא, ראש העיר”.

 

תגובות