חברת המועצה, הדר לביא חושפת את גני הילדים בכפר סבא הצפויים להסגר: צבר/ארז, דקל, דוכיפת, סול, אנפה, מרגנית, שרון, והרדוף/נבל

חברת המועצה, הדר לביא חושפת באתר החדשות השרון פוסט את גני הילדים בכפר סבא הצפויים להסגר: צבר/ארז, דקל, דוכיפת, סול, אנפה, מרגנית, שרון, והרדוף/נבל.

הדר לביא

במקביל 4 גנים חדשים לחינוך מיוחד יתווספו פלוס מבנים חדשים לשני גנים קיימים.

לביא: “אתמול בערב (שני) התכנסה ועדת החינוך התכנסה לראשונה מאז הבחירות שנערכו בנובמבר. סקרו בפנינו תפיסה חינוכית של האגף, את טיוטת תכנית שיפוצי מבני החינוך והציגו לנו את ההחלטה לסגירת 8 גני ילדים בעיר. הנושאים לא עלו לאישורה של הועדה, אלא חבריה עודכנו על ההחלטות שכבר התקבלו. ההחלטה לסגור 8 גני ילדים הוסברה בגלל הצורך בפתיחת גנים חדשים לחינוך המיוחד, בניגוד למה שהוסבר לראשונה בישיבת המועצה שעסקה בכך (סיבות פדגוגיות ותקציביות, מיעוט נרשמים). ההתנהלות ודרך קבלת ההחלטות עדיין מטרידה. שיקולים אחרים מהכמות (חשיבות קהילתית של הגן לדוגמה), לא נלקחו בחשבון בקבלת ההחלטה. לא נותר לי אלא לאחל (ולייחל) לשקיפות אמיתית קבלת ההחלטות – כזאת בה חברי המועצה מקבלים את כל החומר שהם מבקשים מהעירייה ובזמן. כזו שהנהגות ההורים תופסות את עצמן כשותפות לקבלת ההחלטה ולא מתווכחות על עובדות עם הדרג המקצועי. כזאת שתאפשר לכולנו להגן על החלטת מדיניות קיצונית. לצערי, זה עדיין לא המצב”.

 

ישיבתה הראשונה של ועדת החינוך העירונית נפתחה בנוכחות חברי מועצה, אנשי חינוך, הנהגת ההורים, נציגי הורים ונציגי ציבור

מאת: אירית מרק

התמונה להמחשה


ראש העיר רפי סער פתח את הישיבה ואמר כי: ״העיר כפר סבא עוברת שינוי מתמיד ומערכת החינוך שלנו צריכה להתאים את עצמה למציאות המשתנה. בשנים האחרונות סבלה המערכת מהשקעה במקומות הלא נכונים, קפיאה על השמרים ומחוסר תכנון בכל התחומים. אם לא נסתכל קדימה, אם לא נציב לעצמנו יעדים חדשים, מערכת החינוך שלנו תישאר רחוק מאחור”. 


עוד הוסיף ראש העיר כי, כפי שהבטיח במערכת הבחירות הוא מתכוון להצעיד את מערכת החינוך למצוינות ולהפוך אותה לפורצת דרך. “השנה נשקיע השקעה חסרת תקדים של מיליוני ש”ח בשיפוצי הקיץ. בפנינו עומדים אתגרים רבים ואנו נעמוד בהם”.


בהמשך סקר מנהל האגף החדש אורי ארבל גנץ את מבנה האגף ואת האתגרים העומדים בפני מערכת החינוך העירונית.

לאחר מכן הוצגה טיוטת תוכנית השיפוצים לחודשי הקיץ הכוללת : בניית כיתות חדשות, שיפוץ בתי ספר וגנים, שיפוץ אולמות ספורט, עיצוב מרחבי למידה, הצללות, הנגשת כיתות ועוד.
בדיון בנושא הרישום לגני הילדים ואיחוד הגנים: לאחר בחינה של כל גן וגן, הוחלט כי 7 גנים יאוחדו, גן חדש יפתח והמבנים הנותרים יוסבו לגני חינוך מיוחד.

בנוסף, הוחלט לפי המלצת ראש העיר לפעול במסגרת ועדה מצומצמת ולדון במודל הרישום לשנה הבאה. על כן, הוחלט כי בועדת משנה, תבחן מדיניות השיבוץ והתהליך לשנת הלימודים הבאה.
בנוסף, הוחלט כי עם קבלת הנתונים אודות ועדות ההשמה ממשרד החינוך, יקבע מיקומם והרכבם של גני הגשר.

תגובות