חברת המועצה, אוסנת ספורטה, בתגובה ראשונה לטענות על היעדרויותיה המרובות מישיבות חשובות בעיריית כפר סבא : “אני לא מתכוונת להתפטר”

חברת המועצה, אוסנת ספורטה, בתגובה לטענות על היעדרויותיה מישיבות חשובות בעירית כפר סבא : “אני לא מתכוונת להתפטר”.

בשבוע שעבר חשפנו את התנהלותה של ספורטה, הבאה לידי ביטוי בהיעדרויות מישיבות מועצת עיר וחיבה יתרה לכותרות בעיתונים בהם היא מככבת, בכל פעם בתלונה כזו או אחרת.

המורדת: ספורטה לא קיבלה את הסגנות שרצתה ושינתה פניה: ההיעדרויות מישיבות מועצת עיר, התפטרות מוועדת ביקורת והחיבה היתרה לכותרות בעיתונים. המהפך של אוסנת

מאת: אירית מרק

חברי מועצה מספרים כי ספורטה נעדרת מישיבות מועצה אבל בעיקר מקפידה לככב בעיתונים “היא שולחת מכתב למישהו, מיד זה מופיע בעיתון, יש לה מה לומר בעניין אחר, מיד עוד כותרת, נראה כאילו התאהבה לראות עצמה תכופות בכותרות עם התמונה שלה. לא טוב לה? לא מתאים לה כאן? שתשים את המפתחות ותחפש עניין במקום אחר. כל הבחירות היא כרכרה אחר רפי סער ויצאה איתו לכל חוג בית תוך שהיא יוצאת בהצהרות בכותרות על מה שהיא באה לעשות כאן ובפועל אם היא רוצה להעביר לנו מסר היא עושה את זה דרך העיתונים”.

ספורטה נעדרה מישיבות מועצת עיר בתאריכים הבאים : 6/2/2019, 15/5/2019, 5/6/2019

 

מה קרה, הרי היא הייתה הבטחת הבחירות?

“התהפכה לגמרי. כאילו הכרנו אשה אחת ונחשפה בפנינו דמות חדשה לפתע. הכל היה נופת צופים עד שאוסנת גילתה שתפקיד הסגן סגור והתחילה לתקוף לכל עבר. מילא זה, אבל לא להגיע לישיבות מועצת עיר? ברביעי שעבר היא לא הגיעה לישיבות מועצה שהיו בעניין צו הארנונה, גם לישיבת מועצה בפארק היא לא הגיעה ויותר מזה, גם לישיבת מועצה בגלר לא הגיעה. בשבוע שעבר שלחה לנו הודעה שגם לישיבת תכנון ובניה היא לא תגיע. לפני שבועיים ביקשה לפרוש מחברותה בוועדת ביקורת כי אין לה זמן. אבל לכותרות כל כמה שעות בעיתון יש זמן?, לא מבין את ההתנהלות של מי שהיתה אחת ההבטחות ומתגלית כאכזבה גדולה”.

ואכן, ההבטחות של ספורטה היו גדולות ומבטיחות. ברם, הבטחות לחוד ומציאות לחוד. הנה מה שאמרה רק לפני מספר חודשים כשהבטיחה כי תושבי כפר סבא לא יפגעו עת החלה לעבוד בעיריית חדרה “תושבי כפר-סבא ימשיכו לקבל את השירות הטוב ביותר. ראש העיר, רפי סער, הצוות המקצועי ואני נערכנו לכך וכפי שהבטחנו, החינוך נמצא וימשיך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו. מבחינת התושבים – הם לא ירגישו בהבדל”.

אחד מחברי הקואליציה אמר כי האכזבה מספורטה גדולה אבל לא חדשה “ראינו את ההתנהלות של אוסנת עוד אז כשהבינה שלא תקבל כאן סגנות, מאז הכל השתנה. ההיעדרויות שלה מישיבות, ההתבטאויות שלה בכיכובה בתקשורת, לפעמים כל כמה שעות. היא הרי משנה לראש עיר, מחזיקת תיק חינוך, דפי העיתונים מלאים בהבטחות והצהרות שלה מתקופת הבחירות, יש לה אחריות. היא באה לעבוד או לככב על שערי העיתונים כל היום בטרוניות כאלה ואחרות? אני סבור שהיה מצופה ממנה, באם שלחה מכתב לבכיר בעירייה, לחכות ולהמתין להתייחסות, לדיון ולא לרוץ עם זה לעיתון”.

חבר אחד במועצה אמר “זה נחמד שכותבים עליך אבל נראה שאצלה זה עבר גבול והתחבב עליה יתר על המידה. לא מתאים לה? שתשים את המפתחות, תחזיר לרפי את המנדט ותעביר לבא אחריה ברשימה את האחריות לשרת את תושבי העיר במלוא הרצינות. רפי סער חצי שנה בתפקיד וכולנו נותנים את כל שביכולתנו כדי לעזור ולסייע, כל חבר מועצה מושך לכיוון שלו ויש לו דרישות והגדולה של רפי זה בנועם הליכות להסתדר עם כולם. אבסורד בעיני שהבחורה רצה לעיתון בכל פעם שלא נראה לה משהו, התנהגות של ילדה מתבגרת ולא מתאימה למי שאמורה להיות אחראית על חינוך ילדינו”.

אוסנת, יש טענה כי את מרבה להיעדר מישיבות.

“אני מתמקדת בעבודה בכפר סבא ובחדרה”.

לנוכח היעדרויותייך, והטענה כי את מזניחה את כפר סבא, האם בכוונתך להתפטר?

“אין בכוונתי להתפטר”.

 

מועצת חינוך בוטלה שבועיים לאחר שהוקמה

עניין נוסף הוא כי לד”ר אוסנת ספורטה, ההבטחה הגדולה של מי שביקשה להחזיק את תיק החינוך, היה מאוד דחוף להביא לאישור מועצת העיר את הבטחת הבחירות הגדולה שלה: מועצת חינוך. ראש העירייה רפי סער, נענה לבקשתה, והביא את הנושא החשוב לאישור במועצת העיר בחודש מרץ השנה. ישיבת מועצה אחרי, כבר ביקשו לאשר במועצה את שמות החברים הרבים שהצטרפו – קרוב ל-50 חברים. ברם, מה רבה הייתה האכזבה, כאשר מי שהגתה הרעיון, ביקשה לבטל אותו בישיבת המועצה, רגע לפני אישור כל החברים הרבים שכאמור ביקשו להצטרף. הסיבה לביטול: מספר החברים שנרשמו וטענתה כי בוועדה צריכים להיות גם “כמה אנשי אקדמיה” וכו.

ספורטה התעקשה לבטל את מועצת החינוך וסירבה להצעה שהועלתה בישיבה לפיה הנושא ירד מסדר היום והמועצה תורכב מחדש בהמשך “אני חושבת שהרכב המועצה מפספס את הייעוד שלה. למועצת החינוך יש ייעוד, להגדיר ולהגדיל האחריות שיש לעיר על חינוך ילדי העיר. ועדת חינוך הבאה תדון בהרכב מועצת חינוך ברמה של מס האנשים והפונקציות. אנשי מקצוע, אנשי אקדמיה, נציגות הורים, תלמידים”, אמרה.

ד”ר ספורטה

“התנהלותה של אוסנת ספורטה לא ברורה לנו”, אמר אחד מחברי המועצה “היא מתעקשת להביא את זה מהר מהר למועצה, אישרנו את הנושא במועצה לבקשתה הדחופה ואז שבועיים אחרי היא מבקשת לבטל. מצופה ממנה היה להביא הנושא באופן מהודק ואפוי ולא לבזות את כל החברים הרבים שכה ציפו להגיע לישיבת מועצת חינוך ראשונה. ביקשו ממנה גם בישיבה להוריד בינתיים כנהוג מסדר היום עד שיוסדר נושא החברים לשביעות רצונה, אבל לא, היא התעקשה לבטל לגמרי את כל ההליך שכבר נעשה, לא ברור היה כל הקטע שלה”.

תגובות