נתצ שנוי במחלוקת: עילאי הרסגור הנדין גורס “מופצת אינפורמציה שגויה ומטעה”, הסוחרים זועמים “גדרות בויצמן כמו מכלאה אחת גדולה”

סגן ראש העירייה, עילאי הרסגור הנדין : “מופצת אינפורמציה שגויה ומטעה”, בנוגע לנתצ. הסוחרים זועמים

בתגובה למחאת הסוחרים המופצת בעשרות תגובות נגד התכנית בקבוצת כפר סבא שלנו, מגיב סגן ראש העיר, עילאי הרסגור הנדין, האחראי על התכנית.

הסוחרים טוענים כי לא קיבלו את התכניות לידיהם, כי הובטח להם שיבוטלו שבילי האופניים ובפועל, טוענים הם כי דבר לא השתנה בתכניות שהעלתה העירייה באתר.

“פרויקט “מהיר לעיר”, עליו אני עובד באופן אינטנסיבי בחצי השנה האחרונה ביחד עם ראש העירייה רפי סער והצוותים המקצועיים, יביא לשינוי גדול וחיובי בחוויית החיים העירונית. יהיו במסגרתו נציבי תחבורה ציבורית מהירים, שיאפשרו לתושבי כפר סבא להגיע מהר יותר ממקום למקום ויתחברו לרשת הנתיבים המהירים של אזור המרכז וגוש דן”, מסביר הרסגור הנדין “יסלל במסגרתו שביל האופניים המרכזי בעיר, שיאפשר לחצות את כפר סבא בקלות ובמהירות, לעצור בחנויות שבדרך, להיות חלק מהחיים העירוניים ולא רק לעבור ברחוב כציר תחבורה (כפי שכיום נעשה באמצעות הרכבים הפרטיים). התשתיות הישנות יוחלפו. מראה הרחוב יהיה חדיש ויפה. סוף סוף נוכל להתגאות ברחוב הראשי שלנו ויהיה לנו כיף להסתובב בו.
לאחרונה מופצת אינפורמציה שגויה ומטעה, כולל תמונות “הדמיה” שאינן קשורות כלל למה שיהיה בפועל. כאן בתמונה אפשר לראות את רחוב ויצמן לפי התכנון הרשמי. תכנון זה גם הוא דינאמי ועוד ישתנה בהתאם לבקשות שעלו מהסוחרים ברחוב ומהציבור הרחב. כבר קיבלנו חלק מההצעות שהועלו.
“בקרוב נתחיל בעבודות בחלק המזרחי של ויצמן, שהוא פשוט יותר לביצוע. במקביל נמשיך בשיתוף הציבור לקראת כניסה לחלק המרכזי של הרחוב בעוד כשנה. אנחנו לא נשארים במקום ולא נותנים למרכז העיר להירקב ולקרוס. המדיניות התחבורתית תבוצע כדי שלא נמצא את עצמנו בעוד כמה שנים בפקק של שעות בדרך למקומות העבודה. העבודות יהיו יעילות, וכפר סבא היא העיר היחידה בארץ שתבצע אותן באמצעות החברה הכלכלית שלה על מנת לעמוד ביעד. “למצוא בעיות תמיד אפשר. החלטות תמיד אפשר לדחות, ואכן עיכבנו את תחילת העבודות על מנת לשמוע ולקבל הערות (ונמשיך לעשות זאת לקראת ביצוע המקטעים הבאים). אך מנהיגות אמיתית יודעת להכריע. אנחנו הולכים לשינוי גדול. לשם כך נבחרנו. תהיה לנו עיר שנעים וכיף לחיות בה – גם היום ואפילו עוד יותר בעתיד”.
תגובת הסוחרים הזועמת לא איחרה לבוא.לילך יצחקי פופ מקיוסק הבונבון השיבה לו “אדון עילאי אם אתה טוען שמופצת אינפורמציה שגויה ומטעה אז למה אתם לא מפרסמים לכלל הציבור את התכניות?! אכן הולכים לשינוי גדול שינוי שיגמור את כפר סבא! את הסוחרים ולא רק לצערי גם להרבה מאוד התושבים! מעניין שבתמונה שלך מופיעים עצים?! שרובם הגדול לא יהיה!! חוץ מזה שיהיה מראה חדיש ויפה כל מה שרשמת ממש לא נכון מעבר לאינטרסים של נתיבי איילון והכסף שאתם מקבלים לשפץ את ויצמן! לצערי זה ממש לא הפתרון וחבל מאוד שאתה מתגאה בזה.. התוכנית לוקה בחסר במלא מלא דברים! וחבל שאתם לא מעכבים באמת ובודקים ומשנים! כי זה אכן בידיים שלכם! עצוב פשוט עצוב!”.אלן תנמם:”כמו שתמיד, ההדמייה מאוד יפה, אבל לא מציאותית. העצים יהיו קטנים ועקומים, בגלל קווי המתח שלא יוטמנו. אם תסתכלו מקרוב, תוכלו לראות גדר גחור לאורך כל הרחוב. בטיחות מעל לכל, זה נכון, אבל גם לא יהיו מעברי חציה באמצע הבלוק. אם אתה בשוק ורוצה להגיע למג’די, התכבד נא ללכת עד לצומת הקרוב/רחוק ושוב בחזרה”.

נתי מחנות נתיקה “הדמיה לא נכונה. חסרים הרבה דברים מה לגבי הגדרות שמתוכננות ? איך פורקים סחורה לסוחרים מה אם מישהו יהיה תקוע בנתיב ?
אבנר סוייד “שינויי גרוע ביותר לכל אלפי המשפחות שקשורים לבעלי העסקים בדרך ישירה או עקיפה. לא יהיו יותר חנויות ברחוב וייצמן פרט לחנויות בגדים. כנראה שהעירייה החליטה לחזק את הקניונים ולהמית את רחוב וייצמן!”. 
אורן בורובסקימכרתם את העיר בעבור פרוטות שאתם מקבלים מנתיבי אילון. בושה וחרפה. גדרות בויצמן כמו מכלאה אחת גדולה !”. 
תגובות בודדות בלבד נרשמו לטובת הנתצ. שירה כתבה “שינוי מבורך. כבר היום אני נוסעת הרבה באוטובוסים ובסופו של דבר זה תורם גם למסחר בעיר (תמיד קונה משהו שחסר בדרך), הרבה יותר טוב מימים שנוסעים באוטו ובסוף מרכזים קניות בקניון באיזה רשת גדולה. סומכים עליכם שהעבודות יעברו כמה שיותר חלק לטובת הסוחרים ולטובת התושבים – למשל אם יש שינוי זמני בקווי אוטובוס לפרסם כמה שיותר מוקדם לתושבים”.

 

תגובות