מתי ערכתם בדיקת אמינות לעובדים שלכם? זה הזמן

למרות הרצון שלנו לנהל את העסק מרחוק ולא להיות בו בכל רגע, לפעמים אנו מגלים כי לחופש ולניצול הזמן היעיל שלנו כאשר אנו משאירים את העובדים לבדם יש מחיר. המלאי מתחיל להצטמצם אך הקופה נשארת באותו סכום. עסקים רבים מגלים כי לפחות אחד מהעובדים מועל בכספים או גונב מלאי על מנת למכור אותו או להשתמש בו בביתו. מהי הדרך למנוע זאת?

בדיקת אמינות לעובדים

בדיקות אמינות מאפשרות לסנן את העובדים הישרים שלא יגעו בכספים לעולם ולזהות את החוליות החלשות בצוות שבניתם. הבדיקות מתבצעות בשתי דרכים – שאלון אישי לפני קבלה לעבודה או במהלך בדיקה תקופתית וכן בדיקה באמצעות מכשיר פוליגרף. אפ פניתם לשירותי מכון פוליגרף חשוב ליידע את המכון מראש במה אתם חושדים על מנת שניתן יהיה להתאים את השאלות שישאלו העובדים לצרכי החברה.

איך עובדת בדיקת פוליגרף?

בדיקת פוליגרף מאפשרת לקבל מידע מדויק על פעילות העובדים בעסק שלכם. באמצעות הבדיקה הזו תוכלו לברר האם עובד היה מעורב בגניבה של מלאי או רכוש או היה עד לגניבה כזו? בנוסף, ניתן לגלות באמצעות הבדיקה הזו מעילות. בניגוד למצלמות אבטחה בחנויות הפונות לכיוון מסוים כשהעובדים יודעים כיצד לבצע גניבות מבלי להיראות, בדיקת הפוליגרף מעניקה תמונה ברורה על אמינות העובד. את הבדיקה הזו מבצעים בפועל חוקרים מנוסים העובדים במכון פוליגרף. את הבדיקה מומלץ לבצע לעובדים אשר נמצאים בחנות תקופת זמן ממושכת אך, ניתן לבצע גם בדיקות אמינות לעובדים חדשים העומדים להתקבל לעבודה אצלכם.

בדיקות אמינות באמצעות שאלון

האם אי פעם לקחתם בטעות או בכוונה עט ממקום העבודה? שאלה תמימה זו יכולה להיות הבסיס לגלות את האופי של העובדים שלכם. תופתעו לדעת אבל דווקא העובדים הפחות אמינים יענו בדרך כלל “לא”. מי שמנסה להצטייר כ”ישר יותר” הוא פעמים רבות דווקא האדם שיסתבר בסוף שמעל בכספכם.

לכן, מכוני פוליגרף משתמשים בטכניקות הלקוחות מחקירות של מח”ש ויס”מ כמו גם שאלות הנראות פשוטות לכאורה ומסוגלים לזהות מתי אתם עומדים להעסיק נוכל בחברה? אם עד כה לא עשיתם בדיקה כזו לצוות העובדים הקיים תוכלו לשלב אותה בבדיקת פוליגרף ולקבל תמונה מלאה על העובדים שלכם.

בדיקות לפני כניסה לשותפות עסקית

לצד הבדיקות הנערכות לעובדים הקבועים בחנות, אם אתם עומדים להכניס שותף לעסק שאינכם מכירים היטב, כדאי לגלות מה אופיו והאם הוא עשוי לפגוע בכם בעתיד? אם במעילה כספית או בגניבת סודות עסקיים? בדיקת פוליגרף המשולבת בשאלות של בדיקות אמינות מסוגלת להעניק לכם פרספקטיבה נוספת על האדם עמו אתם עומדים להתקשר בחוזה.

לסיכום, הדרך לבנייה של עסק מצליח עוברת בבחינה מדוקדקת של האנשים העובדים עבורכם ובשיתוף עמכם. באמצעות בדיקה קצרה תקבלו תמונה מלאה של ההיסטוריה התעסוקתית של אדם, אם מעל בעבר או שהוא מועל אופן קבוע בעסק שלכם. 

תגובות