מנהל מסעדה הפחית את כספי הטיפים ממשכורות העובדים, אך לא רשם אותם כהכנסה – כך עלה במבצע מס הכנסה בכפר סבא והאזור

עובדי פקיד שומה כפר סבא ערכו לאחרונה מבצע ביקורות בערים הרצליה, כפר סבא ורמת השרון. במסגרת המבצע, שהתמקד בעסקים מענפי המסחר ונותני השירותים, נמצא כי מתוך 106 בתי עסק שנבדקו, 10 לא רשמו הכנסות

מאת: אירית מרק

בעת ביקורת במסעדה, מצאו המבקרים כי טיפים בסך 1,671 ₪ שניתנו ביום הביקורת, לא נרשמו בספרי העסק כהכנסה, למרות שמנהל המסעדה חילק את הטיפים למלצרים והפחית ממשכורתם. לשאלת המבקרים מדוע כספי הטיפים לא נרשמו כהכנסה אם הופחתו מההוצאות, ענה המנהל : “אני אבדוק עם הרו”ח”.

בביקורת במשרד עו”ד, נמצא כי סכומים שהופקדו במזומן ובצ’ק בחשבון הבנק של המשרד בסך כולל של 30,226 ₪, לא תועדו באף מקום. כאשר נשאל על כך, תירץ עו”ד: “לא בדקתי את חשבון הבנק ולכן לא נרשמו התקבולים” .

במכון ציפורניים מצאו המבקרים כי בעלת המכון קבלה תשלומים באמצעות אפליקציית ביט, ולא רשמה אותם בספרי העסק כנדרש.  בנוסף עלה מבדיקת יומן העסק כי תשלומים ששולמו במזומן על ידי לקוחות גם הם לא נרשמו בספרי העסק. כאשר נשאלה על ידי המבקרים מדוע לא רשמה את הכספים כנדרש, ענתה: “ברח לי מהראש מצטערת”.

 

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

 

תגובות