השכנים נגד מגדלי נלקין בכפר סבא בשכונה הירוקה 80 : “רעש הטורבינות במגדלים הורס לנו את החיים”

“הטורבינות האלו הרסו לנו את החיים”, מספרים דיירי רחוב קמינסקי המתגוררים מול הבניינים המדוברים ברחוב נלקין – מגדלי נלקין בשכונה הירוקה – 80. מדובר במרחק של כמאה מטר בין שני הבניינים. “הרסו לנו את הרוגע, את האפשרות לאירוח. אירחנו מלא בעבר כי זה לא היה עד לפני שנה. ואז זה החל. מהשעה 1800 עד 0600 בבוקר ואחר כך במהלך היום. בשבועיים האחרונים זה כל הלילה ואין שקט, לא בלילה ולא ביום. אנחנו צריכים להכנס ולהתבצר בתוך הבית כי הרעש פשוט נורא. השכנים לא כולם מבינים את מטרד הרעש, חלק חושבים שזה רעש מהמזגנים. אנחנו גרים בקומות הגבוהות ואנחנו שומעים את זה היטב. לא עוזרות כל הפניות לעירייה, לפחות 10 תלונות הפנינו ושום דבר לא השתנה. קנינו פה בית במיליוני שקלים והסבל הוא נורא”.

מגדלי נלקין

יצוין כי במקום ביקר פקח איכות סביבה מטעם העירייה לבדיקת מטרדי הרעש, אך לדיירים לא ניתן כל דו”ח לאחר הביקור, למרות בקשות הדיירים.

מנציגות ועד הבניינים ממגדלי נלקין נמסר בתגובה לתלונות השכנים על מפוחים שיש על גג נלקין 12 “אופן פינוי האשפה ומערכות האוורור של חדר האשפה בבניין נלקין 12 הוכתבו לשיכון ובינוי ע”י עיריית כפ”ס. בהתאם לדרישות העירייה, הקבלן בנה את המערכת. אם ישנן טענות כלשהן כלפי המפוחים של הבניין יש להפנות אותן לעיריית כפר סבא. במאי 2018, פקח של העירייה ביצע בדיקת עוצמת רעש של המפוחים בבניין ועדכן שהרעש הוא בטווח התקין. אי לכך ובהתאם לזאת, שכנים שמתלוננים על זיהום רעש, הכתובת היא לא ועד הבניין אלא עיריית כפר סבא”.

 

מאת: אירית מרק

 

מעיריית כפר סבא נמסר: “מדובר ברעש שמקורו במערכת אוורור, אשר נבדקה הן על ידי הפיקוח העירוני והן על ידי היחידה האזורית לאיכות הסביבה. בבדיקות נמצא כי הרעש אינו חורג מהתקן המותר לפי חוק. למרות זאת, הנושא ייבדק שוב לעומק”

תגובות