תכנית מהיר לעיר אושרה כבר לפני 3 שנים בכפר סבא אך עד היום לא בוצע סקר משתמשי תחבורה ציבורית ואופניים

עיריית כפר סבא אישרה את תכנית הנתצ לפני כשלוש שנים ויותר בהפוגות ולסירוגין. העבודות בפועל אוטוטו מתחילות ברחוב הראשי והדעות עדיין חלוקות בין העירייה לסוחרים ותושבים רבים המתגוררים באזור בו אמור לעבור הנתצ

מאת: אירית מרק

הדמיה מהיר לעיר

הסוחרים מאיימים בהפגנות ואמש קראו לכל הסוחרים להצטרף ולשמור את התאריך 1.9.2019 ככל הנראה למפגן מחאה.

הסוחרים אינם מתנגדים לשדרוג כמובן ושיקום הרחוב המהווה ציר מרכזי בעיר, אך נחרצים בהתנגדותם ודורשים לבטל הגדרות לאורך הרחוב וביטול שבילי האופניים במקומות לא ניתן יהיה יותר להוציא שולחנות וכסאות לקהל, מה שיפגע בפרנסתם.

יצוין כי בסקר שנערך בקבוצת כפר סבא שלנו רוב מוחלט הצביע נגד תכנית הנתצ – לחצו כאן לתוצאות הסקר

היום מתברר, בעקבות שאלת השרון פוסט, כי עיריית כפר סבא מאז הגתה הרעיון להצטרף לתכנית, כאמור לפני מספר שנים, עוד מתקופת בן חמו, לא טרחה לבצע עד היום סקר או מיפוי משתמשים בתחבורה ציבורית או שבילי אופניים “לבוא להרוס לנו את העסקים, לשנות את פני הרחוב, לבטל לנו שולחנות וכסאות על המדרכה ואפילו לא לברר אם בכלל ומי ישתמש באופניים או בתחבורה ציבורית זה אבסורד”, אומר אחד מבעלי העסקים, מה היופי של הרחוב אם הוא לא הופך לסטריט מול כמו שראש העיר רפי סער הבטיח? איפה כל ההבטחות שלו לשנות את התכנית לטובתנו בתקופת הבחירות? הוא הרי הבין היטב והתראיין בנושא בכל עיתון”

עוד אומר בעל העסק “הנה משפט שאמר לעיתונות בזמנו ושבה אותנו כולם “פרויקט הוספת הנתצ ברחוב ויצמן הנו מהלך שערורייתי מצד עיריית כפר סבא. ראשיתו בהונאה גדולה ואחריתו במסמר האחרון בארון הקבורה של הרחוב. כך לא מתנהלים. ההשלכות על סוחרי הרחוב שפשוט יגיעו לפשיטת רגל. עלינו לפעול במלוא הכוח על מנת לעצור את העבודות והפרויקט כולו”

כרזת פרסום של רפי סער בתקופת הבחירות

בהמשך מציין הסוחר “אנחנו עדיין מאמינים ברפי סער וסומכים עליו שיעמוד במילתו. איך יכול להיות שדבר אלמנטרי  לבצע סקר משתמשים לא עשתה העירייה? אם והיה והעירייה תצא לתכנית ובסוף השבילים יעמדו ריקים כמו האוטובוסים מי ישלם את המחיר?!”.

מעיריית כפר סבא נמסר: “תוכנית ‘מהיר לעיר’ תביא לשדרוג נרחב וניכר של רחוב ויצמן, הרחוב הראשי של העיר, בין היתר על ידי ביצוע שיפורים בטיחותיים ושיפוץ תשתיות שהוזנחו במשך שנים ארוכות, החלפת ריהוט הרחוב לריהוט חדשני, החלפת תאורה, נטיעת עצים חדשים, שיפוץ מדרכות והחייאת חיי המסחר, כל זאת תוך שיתוף הציבור ובשקיפות מלאה. מטרת התוכנית היא לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ולסלול שבילי אופניים. ראוי לציין, כי טרם קידום התוכנית בוצעו על ידי משרד התחבורה וחברת ‘נתיבי איילון’ בדיקות של היתכנות תחבורתית, ספירות תנועה ומיפוי דרכים. על מנת להגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה ציבורית, לתת מענה למספר הגדל של רוכבי האופניים ובכדי למנוע עומסי תנועה בעתיד, יש לפעול כעת. מדובר בתוכנית ארצית, שתיצור רשת מטרופולינית רחבה, שתחבר בין ערים שונות באופן מיטבי ומושכל”.

תגובות