אורן כהן – לא רק פוליטיקה

חברים יקרים, בכל פעם אספר לכם מעט על סגן, או חבר מועצה כזה או אחר, בכדי שתהיה לכם היכרות אישית יותר איתו, עם תחביביו והתיקים עליהם הוא אחראי.
בבחירות אנו עסוקים בלקרוא ולשמוע על ההבטחות של נבחרי הציבור. בואו ננסה להתוודע אליהם קצת יותר.
אורן כהן, הוא נציג הליכוד. מיועד לסגנות בעוד שנתיים. לפני שבוע נקבע שנפגש אמש, ונצא יחד לראות ולהכיר את תחביבו המשמעותי ביותר. אצלי בפייסבוק אירית מרק
העליתי בשידור חי, אתמול בלילה, הייתה חוויה נפלאה וכתבה בנושא אעלה מחר לאתר השרון פוסט.
בינתיים אתם מוזמנים לצפות כמה שבא לכם מהסרטון.
צפו באורן הסקיפר, בלי אף מילה על פוליטיקה כמעט.

רבים מאיתנו מכירים את אורן כהן סגן ראש העיר המיועד מישיבות מועצת העיר ופעילותו ציבורית רבת השנים אותה הוא עושה בהתנדבות מלאה

אורן כהן

כהן הוא גם יו”ר הליכוד בעיר בכמעט שני העשורים האחרונים וזוכה להערכה רבה מרבים במערכת הפוליטית ורק לאחרונה גם מונה ליו”ר הקואליציה. אבל הפעם אכתוב על צד אחר – כהן הוא שייט חובב, או בלשון אחרת – סקיפר מדופלם !

השבוע נעניתי להזמנתו להפלגת כיף מהמרינה בהרצליה. מודה – זו הפעם הראשונה שאני עולה על יאכטה והגעתי עם לא מעט חששות אבל גם עם ציפייה לחוויה מיוחדת.

אז ככה – קבענו לשעה שש בערב באמצע השבוע. הרעיון היה לעשות סיור מקדים ברחבי המרינה ומיד אחרי זה לעלות ליאכטה עם עוד מספר סקיפרים השותפים לתחביב הזה, אבל תיכנון לחוד ומציאות לחוד – ויתרתי על הסיור לטובת סיבוב בקניון הסמוך (כל אחד והתחביב שלו….)

האישה שאיתו-טלי כהן

היאכטה אכן חיכתה לנו. לכל יאכטה יש שם וזו שלנו היא “נגה”. הכרות קצרה עם החברים הנוספים המחישה לי שכפר סבא חזק על המפה כי כמעט כולם היו כפר סבאים. אופיר בנבנישטי הוא אחד מהם :”אני הכנסתי את אורן לתחום השייט” הוא אומר בגאווה.

שאלתי את אורן האם היאכטה היא שלו והוא ביקש להבהיר שלא…. – “כולנו כאן חברים במועדון שייט – בלו וויב הפועל מהמרינה הרצליה. אחת לשבוע או שבועיים אני נרשם להפלגה עם עוד חברי מועדון. באורח חיים אינטנסיבי כמו שלי ההפלגה היא כמו ריפוי בעיסוק עבורי”

כהן לוקח את הפיקוד על היאכטה ותוך דקות ולא לפני שהיאכטה נבדקה בקפידה, הוא אוחז בהגה והופ…. אנחנו יוצאים. התחושה הראשונית מרגע יציאתנו מהמרינה היא כמו בסרטים. היאכטה מדלגת לה על הגלים ולדידי הם גבוהים ממש, עליות ומורדות מפחידים ממש ורגע האימה הגיע עת היאכטה סטתה ימינה וכל היאכטה באופסייד. מפחיד ממש. החבר’ה שהצטרפו להפלגה נחמדים ממש. כל אחד בפינתו עם זוגתו, מספרים חוויות עבר, רובם כבר ותיקים בתחום ויוצאים קבוע. להפלגות. אנו מפליגים מערבה דרומה לכיוון רידינג תל אביב. באופן מפתיע, אין עוד אף לא יאכטה אחת בים, ואנחנו לבד בים הגדול. ממש לבד בעומק 30 מטרים. מפחיד ממש ואין סצינה מכל סרט שראיתם, שלא עברה לי בראש. פחד גלים ממש

ולאט לאט שוקעת השמש, והמראות נפלאים, שקיעה אדומה מרהיבה אל מול הים, מסביבנו רק ים וים, מוקפים ים כחול נהדר ולא, לא ראינו מדוזות. קיבלנו הסברים מעמיקים מאופיר, על העומק, על המרחק מהמרינה, מה עושים כשיש בחילה וסחרחורת, האם הפליג לשבוע ועוד כהנה וכהנה והוא עונה ומסביר על הכל, כל כך נחמד שבסוף גם שידר לסמנכלית העירייה שהצטרפה אלינו את הטלפון שלו כנראה רוצה להסביר לה עוד ועוד. אז זו באמת אחת החוויות הנהדרות, הנעימות והמצחיקות שעשיתי בחיי. היה מופלא, חוויה מדהימה לכולנו.

במרינה יש תנועה של כלי שייט ובינתיים אני נהנית מכמות היאכטות. ניכר שחלקן יקרות עד מאד. יצאנו מהמרינה לים הפתוח ומיד הגלים מתחילים להשפיע. המשימה הראשונה – הרמת המפרשים. החברים עושים זאת במיומנות ואז הקפטן שלנו כיבה את המנוע ואני כבר מתחילה להתמכר לשקט, לגלים ולנוף המדהים. 

יש לציין שהחוויה הזו מתועדת בווידאו בדף הפייסבוק שלי לכל מי שמעוניין לראות מקרוב יותר לחצו כאן לצפיה בסרטון

בין לבין אני מתעניינת על סקיפרים נוספים מבין חברי המועצה וכהן מפרגן לעוד שניים – יוסי סדבון ויובל לוי. מסתבר שגם הם בוגרי קורס הסקיפרים.

“איך הגעת לתחום הזה ? ” אני שואלת וכהן מספר לי על שייט הנהרות בנהיגה עצמית – טיול משפחתי לבלגיה מלפני מספר שנים לכבוד הגיוס לבת עדן. “הייתה לכל המשפחה חוויה מיוחדת. שבוע שלם ביאכטה. היה לנו נורא כיף” וכשחזרנו לארץ החלטתי לעשות קורס סקיפרים. למי שמתעניין מדובר בקורס של כמעט שנה הכולל לימודים עיוניים, מבחנים והתנסות מעשית

תוך כדי שאני שואלת שאלות, לא ניתן להתעלם מהנוף המדהים, מהחוף שמתרחק לנו, מהרוח הקיצית הנעימה ומהאווירה המצוינת שלה שותפים כל מי שנמצא על היאכטה. אחרי שלוש שעות, שעברו הרבה יותר ממה שזה נשמע, חזרנו לקרקע היציבה ולמזח. אני מודה – הייתה חוויה כיפית ובאמת מי אמר שבחיים זה הכל פוליטיקה ? צריך ליהנות מכל מה שאפשר.

מאת: אירית מרק

תגובות