מחלקת הנוער של מועדון הכדורגל בשכונת קפלן (בית”ר כפר סבא), זכתה במקום הראשון של “מגן הכבוד לרשויות מקומיות” של נשיא המדינה

ביום שני השבוע, 05.08.19, נערך בבית הנשיא בירושלים טקס להענקת אות “מגן הכבוד – תקווה ישראלית” לרשויות מקומיות, במעמד נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין.

בשנת 2015 השיק נשיא המדינה את תוכנית “תקווה ישראלית – מגן הכבוד”, ששמה לה למטרה לבסס את העשייה הערכית, הקהילתית והחינוכית של המועדונים, כסטנדרט מערכתי בכדורגל הישראלי.

אות מגן הכבוד מוענק למועדונים מצטיינים שבלטו בעשייתם הערכית-קהילתית, במטרה להביא לפיתוח מועדון כבית קהילתי, לקדם שוויון הזדמנויות וצמצום פערים, ליצור שיתופי פעולה בין מגזרים ולצמצם תופעות של אלימות וגזענות. “מגן הכבוד” מוענק למועדון ליגת העל המצטיין, למחלקת נוער מצטיינת, למיזם ייחודי ואות מאמן הכבוד

במסגרת הטקס, זכתה מחלקת הנוער של מועדון הכדורגל בית”ר כפר סבא במקום הראשון והמכובד של מועדוני הכדורגל שהתמודדו על הענקת מגן הכבוד. ראוי לציין כי המחלקה בראשות אשר אלקובי, מנוהלת על ידי רשות הספורט העירונית, בהובלת שאול מיטלברג, זה 25 שנה.

בטקס השתתפו סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט דני הרוש, מנהל רשות הספורט העירונית שאול מיטלברג מנהל רשות הספורט, יו”ר מחלקת הנוער של בית”ר כפר סבא אשר אלקובי והמאמן קובי אטיאס.

מחלקת הנוער של מועדון בית”ר כפר סבא בשכונת קפלן הוקמה בשנת 1992, בניהולה של רשות הספורט של עיריית כפר סבא, במסגרות של חוגי כדורגל בלבד ללא השתתפות בליגה. לאחר מספר שנים, נפתחה קבוצת ליגה ראשונה ובהמשך ועד היום ישנן שש קבוצות ליגה ובית ספר לכדורגל.

המועדון מונה כ-200 שחקנים מגיל גן חובה ועד בוגרים, כאשר מחלקת הנוער מנוהלת כאמור על ידי אשר אלקובי ועל ידי רכזת המועדון ענת סויסה.

המועדון נותן מענה לילדי השכונות המקיפות את מגרש הכדורגל בשכונת קפלן, וכן משכונות נוספות ברחבי העיר, ומהווה פלטפורמה חברתית המעניקה גם מענה מקצועי ולימודי. כן, מהווה המועדון בית חם ומשפחתי, אשר דואג גם למשפחות הילדים הפעילים במועדון בהרצאות מקצועיות בסדנאות וכדומה. בנוסף, בשש השנים האחרונות עובד המועדון עם עמותת “ערכים בספורט” ובשיתוף “עיר ללא אלימות”. במסגרת התוכנית, זוכים המאמנים ובני הנוער לליווי ערכי וחינוכי, לצד ליווי מקצועי וספורטיבי, לצד מתן כלים להתמודדות עם תופעת האלימות במגרשי הספורט ומיגורה, סדנאות העצמה בנושא, קידום תחרותיות הוגנת, עבודת צוות, מנהיגות והתמודדות עם הצלחה וכישלון.

תוכנית “ערכים בספורט” היא תוכנית הרואה ומכשירה את המאמנים להיות גורם חינוכי המשפיע על הילדים ועל הוריהם ובמטרה להקנות תכנים של סובלנות, כבוד הדדי והידברות. בנוסף, במסגרת המועדון מקבלים הילדים עזרה מעשית בלימודים שלוש פעמים בשבוע (הכנת שיעורי בית והכנה למבחנים).

העשייה הענפה של המועדון, בגינה זכתה מחלקת הנוער ב”מגן הכבוד”, כוללת גם הקמת תוכנית מנהיגות, המאגדת שחקנים מכמה קבוצות העוברים תהליך העצמה מנהיגותי, אישי וקבוצתי; הקמת מרכז למידה בו מקבלים השחקנים הצעירים סיוע לימודי ורגשי באמצעות חונכים ובשיתוף פעולה עם רשות הספורט, האגף לשירותים חברתיים, מתנדבים, תוכנית “עיר ללא אלימות” ומשטרת ישראל; יצירת מועדון לתרבות הפנאי הכולל סדנאות, משחקי טניס שולחן, פינות ישיבה ועוד; סדנאות מקצועיות למאמני ומנהלי המועדון; קידום ערכי ההתנדבות, הכוללים השתתפות של בני הנוער בחלוקת מזון לנזקקים, תרומות למשלוחי מנות וכדומה; ומפגשים עם השיטור הקהילתי ומשטרת כפר סבא, תוך חתימה על אמנה משותפת נגד אלימות.

ראש העיר, רפי סער: “אני מברך את מחלקת הנוער של בית”ר כפר סבא ואת רשות הספורט העירונית על הזכייה באות ‘מגן הכבוד’, המעידה על העשייה הברוכה ועל קידום ערכים של מצוינות, התנדבות, קהילתיות וחינוך למנהיגות חיובית ומובילת דרך. אני רוצה גם לברך את כל מי שעסק במלאכה מרגע הקמת המועדון, המחנך דורות מילדי השכונה. ההשקעה הרבה, העבודה הנעשית בהמון אהבה ונשמה והרצון להעניק לילדים ולנערים, ניכרת היטב בכל פעילות המתקיימת במועדון וברוח ההתנדבות והרצון לתרום השורה במקום”.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט, דני הרוש: “התרגשתי לקחת חלק במעמד קבלת אות ‘מגן הכבו’ לרשויות מקומיות מטעם כבוד נשיא המדינה, רובי ריבלין. אני רוצה להודות בשמי ובשם העיר כפר סבא למנהל רשות הספורט שאול מיטלברג, למנהל מחלקת הנוער של בית”ר כפר סבא אשר אלקובי, ולכל העוסקים במלאכת הקודש הזו. הבאתם גאווה עצומה לעיר כולה”.

מנהל רשות הספורט העירונית, שאול מיטלברג: “מדובר בפרויקט עם חשיבות גדולה של תרומה לקהילה ולעיר כולה. את הפרויקט מנהלת רשות הספורט העירונית, בתמיכה של הנהלת העירייה, כשאני באופן אישי מלווה את המועדון זה 25 שנה. אני מברך את מועדון בית”ר על הזכייה”.

יו”ר מחלקת הנוער של בית”ר כפר סבא, אשר אלקובי: “מגן הכבוד עבורי ועבור המועדון זה כלי מקצועי וחינוכי, המאפשר לנו להעצים את הפעילות החינוכית, הערכית והקהילתית של המועדון”.

רצ”ב תמונות מטקס הענקת “מגן הכבוד”

תגובות