הקמת אתר אינטרנט

אין היום עסק, קטן, בינוני או גדול, שאינו זקוק לאתר אינטרנט. אתר אינטרנט הוא כרטיס הביקור המודרני של בית העסק: הוא יוצר את הרושם הראשוני על הלקוחות, משכנע אותם במקצועיות ורצינות שיש לעסק להציע, מציע להם מידע לגבי דרכי התקשרות והגעה לבית העסק, משתף לקוחות בטיפים ומידע הקשורים לתחום בו העסק נותן שירותים או מפרט לגבי המוצרים שמוצעים בו. אתרים רבים כוללים מלבד מידע גם אפשרויות פעולה הנותנות ערך מוסך נוסף: השארת פרטי לקוחות פוטנציאלים ואיסוף לידים, רכישות מקוונות או דרכים ליצירת קשר. כאשר הצעד הראשון בחיפוש מוצרים ושירותים עובר דרך חיפוש באינטרנט, הקמת אתר אינטרנט מוצלח היא הצעד הראשון בדרך להצלחה.

השלב הראשון בהקמת אתר אינטרנט – בחירת דומיין

עוד לפני שנגשים למקלדת ומתחילים בהזנת תכנים, עיצוב או תכנות יש לבצע מספר צעדים ראשונים שיעזרו לכם בהמשך לעלות על דרך המלך ולצעוד בבטחה ליעד: אתר אינטרנט מוצלח שעובד בשביל העסק שלכם. ראשית יש לבחור בדומיין. דומיין היא כתובת האתר שאותה לקוחות יזינו בדפדפנים כדי להגיע אל האתר שלכם. ישנן חברות אשר משכירות דומיינים חוקיים ובודקות שאין כפילויות. לפני שתיגשו לחברה שכזו יש להקדיש מחשבה על תכולת הכתובת. רצוי שכתובת האתר תשקף את התכנים הקיימים בו. אם האתר שייך לעסק, רצוי ששם העסק יהיה חלק מהדומיין. 

מחשבה נוספת יש להקדיש לסיומת האתר. סיומת של .com מעידה על אתר בינלאומי, לדוגמה. אתר הפונה לקהל גלובלי, טוב יעשה אם יחפש דומיין עם סיומת כזו בעוד שאתר הפונה לקהל ישראלי יכול לחפש דומיין עם סיומת של .co.il.

תחילת איפיון האתר

לכל אתר יש מטרות וצרכים שונים. ישנם אתרי חנויות מקוונות המיועדים בעיקר למכירה, אחרים מטרתם למתג את בית העסק או לשתף מידע. רצוי שלפני הסתערות על תחילת בניית אתר אינטרנט חדש תקדישו מחשבה על התוצר הסופי אותו תרצו לקבל, ותתכננו כיצד הוא יראה, אילו פונקציות הוא ימלא, אילו דפים הוא יכיל וכיצד יתבצע הניווט בו. איפיון האתר יעזור לכם לקבל רושם ראשוני לגבי התוצר הסופי ולמנע מטעויות מביכות הגובות זמן רב בתיקונים. יש את אלו הבוחרים לבצע את שלב האיפיון לבדם או לדלג על שלב זה לחלוטין, אך כדאי להקדיש לכך זמן גם במידה ומדובר באתר פשוט יחסית. ניתן לקבל ייעוץ מאנשי מקצוע בתחום על מנת להקים אתר אינטרנט מקצועי ומרשים שיעשה עבורכם את העבודה.

בחירת העיצוב עבור האתר

עיצוב ויזואלי של האתר הוא חלק בלתי נפרד מתהליך בניית אתר אינטרנט מקצועי מרשים. כדי להשיג מיתוג לעסק רצוי להיעזר באנשי מקצוע מתחום העיצוב לתכנן לוגו מתאים, שפה ויזואלית אחידה שבה האתר יתקשר עם הגולשים ויותיר עליהם רושם גם ברמה הרגשית. כיום ניתן לבחור תבנית עיצובית מוכנה או לעבוד עם אנשי עיצוב מקצועיים לבניית אתר אינטרנט מוצלח.

בחירת מערכת ניהול וחברת אחסון אתרים

כדי שאתר האינטרנט יפעל עליו להיות מאוחסן בשרת אינטרנט המאפשר גישה אליו. שרתים כאלו מתוחזקים על ידי חברות לאחסון אתרים המספקות גם שירותים נוספים כגון גיבוי האתר. בחירה בחברה המספקת שירותי אחסון אמינים מבטיחה כי הגולשים יוכלו להגיע את האתר לאחר הקמתו – מבטיחה את זמינות השרת והאתר, עמידה בעומס משתמשים צפוי, ושירות תמיכה למקרי תקלה.

הקמת אתר אינטרנט מאפס, ללא מערכת ניהול תוכן היא יקרה ואורכת זמן רב. מערכת ניהול תוכן דוגמת וורדפרס, ג’ומלה או דרופל מציעות מסגרת מוכנה המאפשרת פיתוח מהיר ויכולת להזין תכנים עצמאית על ידי הלקוח ללא ידע תכנותי. ניתן לשלב ולהתאים את מערכת הניהול כך שתתאים יותר עבור החזון שלכם לאתר באמצעות השכרת שירותי מתכנת מקצועי שיכניס את השינויים הדרושים ויערוך את השינוי הנדרש בתבניות.

בחירת מערכת הניהול הנכונה עבורך העסק שלכם תלויה בידע התכנותי שלכם (או כמה אתם מוכנים להשקיע בשירותי תכנות) ובאופי האתר. לאתרי מסחר מקוונים מתאימה במיוחד מערכת דרופל, אם יש לכם ידע תכנותי נרחב אולי ג’ומלה היא המערכת עבורכם אבל אם אתם מחפשים מערכת ניהול תוכן קלה ופשוטה עם אפשרויות נרחבות לקידום האתר – כנראה שמערכת וורדפרס היא המערכת הטובה עבורכם, והיא גם המקובלת ביותר כיום בשוק.

 

תגובות