בעקבות הסערה סביב ציבי אלון, דני הרוש מגיב “מלווה אותי תחושת החמצה כבר כמה ימים. ציבי אלון שהקים את מחלקת הנוער לפני 28 שנים לא זכה להכרה והוקרה על פועלו”

מחלקת הנוער של מועדון הכדורגל בשכונת קפלן (בית”ר כפר סבא), זכתה במקום הראשון של “מגן הכבוד” של נשיא המדינה ובשבוע שעבר הגיעו לבית הנשיא לקבלת הפרס, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט דני הרוש, מנהל רשות הספורט העירונית שאול מיטלברג, יו”ר מחלקת הנוער של בית”ר כפר סבא אשר אלקובי והמאמן קובי אטיאס. אף אחד לא זכר להזמין גם את ציבי אלון, דמות מוערכת מאוד בקהילה הכפרסבאית אשר הקים בזמנו את מועדון בית”ר ונלחם לשגשוגו.

מאת: אירית מרק

מאות אחרים זכרו והגיבו בהתאם. מאות כעסו והזכירו את פעילותו של ציבי למען הקהילה. אחת מהם כתבה פוסט מרגש ביותר “ציבי אלון איש יקר למספר אנשים שאינו ניתן לספירה.. אני לא עורכת דין ולא סגנית העירייה ובטח שלא מועמדת לתפקיד בכיר כזה או אחר. אני בסך הכל אם חד הורית שמגדלת את ילדיה לבד.. בעצם מה פתאום לבד!? תרשו לי רבותי לגנוב את הבמה כי יש לי מה לאמר אולי כמו שאמרתי אני לא אשת החברה הגבוהה אך את אשר על ליבי גם רב סופרים לא יכול לתאר לכם אלה אני וילדיי בלבד.. בני נולד בשנת 2000 וביתי נולדה בשנת 2005. הגעתי לציבי דרך חברה יקרה לליבי.. חברה משותפת. שציבי פגש בי לראשונה וסיפרתי לו שיש לי ילד בן 7-8 (,לא זוכרת בדיוק את זמן הפגישה אבל זה לא משנה) ציבי חיבק את בני וברגע זה הפך אותו לאחיו הצעיר..ציבי לקח את בני ודאג לו לכל הציוד. הכניס אותו לקבוצת הכדור רגל שמר עליו טיפח איתו והפך לאח גדול שלנו. ציבי ידע לקרוא את כאב ליבי בחריפות.. ובצלליות דאג לכל מה שהיה חסר לביתי התינוקות (( שהיום בקרוב תהיה בת 14!!!) רגע רבותי רגע מה חשבתם שפה זה נגמר() הצחקתם אותי!!!! ציבי היה איתי בקשר לאורך כל השנים.. ציבי זכר שבני צריך לחגוג בר מצווה והתקשר והזמין אותנו אליו הביתה ל”סתם בואי נשתה קפה.. הגעתי וציבי שאל אותי מה עם בר מצווה?? אמרתי לו כשעיני דומעות.. ציבי יהיה בסדר .. עליה לתורה ויפה ממשיכים. ציבי כבר ידע ..ציבי כבר לפני התרוצץ וברגע שחשבנו לשתות קפה הייתה לו תכנית. הוא כבר דיבר עם אנשים.. עם אולם.. עם צלם דאג לי ולילדיי להכל.. הגענו כמו שהוא הבטיח מלכה ונסיכים לאולם.. ציבי ויהודית רעייתו האהובה אכן ידעו להפוך אותי למלכה.. הייתה בר מצווה אחת מהיפות ביותר אם לא ה…..עברו השנים וציבי לא ויתר לי. בחגים היינו עוזרים לפעמים בהכנת ארגזי מזון למשפחות מעוטות יכולת ואני קיבלתי גם.. ידו הייתה רחבה ששאל אותי אם אני יודעת על עוד משפחות וכמובן שמילא לי את הרכב שאלך לחלק…. רגע רבותיי רגע!! עוד קצת ..את האמת אם אתחיל לגולל בפניכם מיהו האיש הענק מהחיים ורעייתו שתחייה לשנים רבות וטובות.. אתפוס את כל “דפי הפייסבוק”. טוב ביום מהימים ציבי הבין שבת המצווה של בתי קרב ובא.. ואני בתמימותי …לא חושבת בכלל על אירוע.. מצבי לא איפשר לי.. לא היה חסר אבל לא היה מספיק.. ידעתי ויודעת לאמר תודה לאל על הכל.. ושוב מגיע המלאך עם החיוך המדהים. רגע…תרשו לי ⁦?️⁩⁦⁩⁦⁩⁦⁩⁦⁩בן פורת יוסף עליכם משפחת אלון.. ציבי גייס גם את ילדיו לפעולה ותאמינו לי שבת מצווה כזו באולם לא ראיתם מעולם.. הזמנו את כל הכיתה 37 ילדים. אוטובוס שיצא מאזור מגוריי לאולם ובחזרה.. שולחן לילדים עשיר מכל הטוב שאפשר לדמיין ויותר..האוכל הצלם.. הוווווו ברור..דאג לבתי ליום צילומים ולאלבום שהיה מונח בגאווה על השולחן בכניסה.. רעייתו האהובה וילדיו היקרים עמלו כל הלילה, להכין הכל פשוט הכל כדי שיהיה לי זמן להתפנק ולדאוג לי ולבתי למספרה .. ושנגיע רעננים לאולם אני וילדיי. ציבי עזב הכל ביום הארוע ועמד במטבח כאחד מהצווות ודאג שהכל הכל יהיה טרי!!! נקי!!!!! ואיכותי!!! היה ארוע סופ…. ואז חלה בני… ציבי שוב מתקשר דואג שולח הודעות אם יש משהו שהוא יכול לעזור…
תרשו לי ..תתבעו אותי?? ????? אבל אני אגיד …כולכם כל אוהבי הכותרות והפירסום..הצבעוניות הזו… לא מתאימה לכם יודעים למה??? כי ציבי הוא איש הצללים ציבי עושה הכל בשקט ומתחת למדפים הוא לא יגיד מילה על הנתינה והעשייה שלו… תאמינו לי שבעולם הזה הכל זמני …ציבי מי יתן ותחיו לשנים רבות וטובות..לזכויות שלך למעלה יש שם * הצדיק* כי רק אדם שעושה ונותן בסתר יש זכות עליון.. שהקדוש ברוך הוא ימלא אתכם בטוב.. בבריאות איתנה ובנחת מהחיים וממה שהם מציעים
..איש יקר את השכר שלך אתה תקבל מלמעלה שווה כל פרסום זול ורדוד.. מה שראו עיניו היה אפל ושפל… שא ברכה והצלחה .. לא הפרסום עושה את מי שאתה ..מחבקת מעריכה והכי אוהבת שבעולם? ולך אישה יקרה יהודית אלון. אין לי מילים… תבורכי מפי עליון”.

דני הרוש, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט: “ביום שני בשבוע שעבר זכתה מחלקת הנוער של מועדון הכדורגל בית”ר כפר-סבא בפרס, במקום הראשון במיזם “מגן הכבוד– תקווה ישראלית”. המיזם נועד לעודד עשייה חינוכית וערכית, שוויון הזדמנויות, צמצום פערים, הרחבת שיתופי פעולה בין מגזרים ומיגור אלימות. הייתה לי זכות גדולה ביחד עם שאול מיטלברג, מנהל רשות הספורט וקובי אטיאס, מאמן במועדון בית”ר, להיות נוכח במעמד קבלת הפרס מידי נשיא המדינה, פרס אשר הוענק לאשר אלקובי, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער במועדון

ציבי אלון

הרוש מוסיף ומסביר “הדברים הבאים נכתבים מתוך תחושת החמצה, שמלווה אותי כבר כמה ימים. ציבי אלון, דמות מרכזית ומשמעותית, אשר הקים את מחלקת הנוער לפני 28 שנים וניהל את הפרויקט במשך 15 שנה, לא זכה להכרה והוקרה על פועלו. ציבי אלון היה אחד האנשים המשפיעים ביותר על מחלקת הנוער בכפר-סבא וחבר לדרך במשך שנים רבות. הוא נאבק על קבלת הכרה מהרשות, והצליח; עיריית כפר-סבא ומחלקת הספורט, פרשו את חסותן על מחלקת הנוער, שהייתה בחיתוליה. ההתחלה היתה עם קבוצת נערים אחת, עדיין ללא ליגה, ואט אט הגדיל ציבי את המחלקה מקבוצה אחת עד שש קבוצות. התהליך תבע משאבים ופעולות שונות ומשונות להנעת העירייה לקראת הכרה בקבוצות; ובמהלך הזמן אף הוקם, במסגרת המועדון ,בית ספר לכדורגל. גולת הכותרת של המועדון, המתקשרת לקבלת הפרס, היא כינונה של מסגרת עזרה בלימודים, ביוזמת העמותה שיסד ציבי לשם כך .הוא גייס אנשים פרטיים וגורמים עסקיים שבמשך שנים תרמו ומימנו את העזרה בלימודים, בנוסף לחלוקת מזון לנזקקים, שנתרם ע”י מפעלי מזון שונים. למטרה זאת גויסו ילדי מחלקת הנוער והוריהם, לארגון חבילות המזון ועשרות כלי רכב אשר חילקו את התרומות. ראש העיר רפי סער הנחה ליזום ערב הוקרה מיוחד, לכל מי שהיה מעורב לאורך השנים בהקמה והפעלת מועדון מפואר זה, ואשר בזכותם התקבל הפרס. ציבי אלון הוא נדבך מרכזי בו ואני מודה לו על כך”.

דני הרוש. סגן ראש העירייה

אשר אלקובי, מנהל מחלקת הנוער בבית”ר כפר סבא: “ציבי אלון הוא כמו אח עבורי. הוא הביא אותי בשנת 1992, כדי שאעזור לו לפתח את מחלקת הנוער. היו לי שעות ציבי הרבה יותר משעות בית. הוא איש יקר ואני חייב לו תודה ענקית על שהביא אותי למקום הנפלא הזה. הוא בנה מורשת נפלאה של נתינה ועזרה לזולת, ונטע במקום אהבת חינם ומשפחה חמה. בשנת 2007 הוא החליט לעזוב והפציר בי להישאר, כדי שאשמור על המורשת. הייתה לי זכות גדולה לעבוד לצידו ולהוקיר את כל מה שהעניק למקום הזה – פרויקט חייו.”

 

 

אשר אלקובי עם נשיא המדינה

 

 

לסרטון לחצו כאן 

 

 

 

ציבי יקר ואהוב שלי ❤ לכבוד יום הולדתך אני מצרפת סרט דוקומנטרי שעשו עליך ועל מפעל חייך, שתתגאה (כי מגיע לך) ולא תשכח כמה אתה איש יפה ומיוחד.מזל טוב חיים שלי ❤ עם לב ענק, הכי ענק וטהור בעולם יום הולדת שמח ??מאחלת לך שתצליח בכל תחום שתבחר ותמיד תהיה בריא ומאושר❤️אוהבת אותך , אישתך.

פורסם על ידי ‏יהודית אלון‏ ב- יום ראשון, 14 במאי 2017

תגובות