הקסם של ריהוט כפרי : כל מה שרציתם לדעת על הסגנון הכפרי בבית שלכם

החלום שלכם על בית בטוסקנה או פרובנס עומד להתגשם בדמות רהיטים, שמביאים את השיק של אחוזות אירופה, בתי האבן היפהפיים והאווירה הרומנטית ישירות לסביבת המגורים שלכם.
אפילו דירות בלב העיר הגדולה יכולות לאמץ את החזות הכפרית המעודנת וליהנות מהחמימות והאלגנטיות שלה. המראה הכפרי הוא מראה העושה פלאים עם העץ, חומר הגלם העיקרי בריהוט זה, שנחשב לטבעי ונושם, משתבח עם השנים וממציא את עצמו כל פעם מחדש יחד עם גילופים, הטבעות ופיתוחים להשגת עיצוב מרשים ובעל נוכחות דרמטית בכל חלל. 

רוצים לעצב את הבית עם ריהוט כפרי? מדריך צעד אחר צעד בדרך לבית שמרגיש כמו בית בכפר.

הספה – כוכבת הסלון
אי אפשר לדמיין את הבית בלי הספה, מערכת הישיבה האצילית שהופכת את הסלון למרכז האירוח. ספות בסגנון כפרי בטאץ’ עכשווי מאופיינות במראה וינטאג’ אהוב עם כריות מפנקות ומרחב ישיבה המחבק מכל הכיוונים. אפשר לראות שימוש ברגליים דקורטיביות מעץ או פלטפורמה תחתית מעץ או ספות רצפתיות בגדלים שונים בעלות שלושה מושבים ויותר בשלל גוונים, מהרכים והבהירים כמו השמנת והבז’ ועד כחול עמוק

צלם: שי אדם


הכריות מצטיינות במראה עשיר במיוחד כולל תיפורים וקפיטונאז’ המעניקים עומק וייחודיות. לצד הספות תגלו את הכורסאות למי שרוצה ליצור סלון הרמוני עם פינות ישיבה נוספות – אלה מגיעות במראה של קטיפה ובקווים אמנותיים המקנים לכל אובייקט לוק פיסולי מרשים. 

השולחן – חזרה במנהרת הזמן
מערכת הישיבה תוחמת את הסלון ובמרכז תמיד תמצאו את שולחן הקפה האהוב, המקום להניח עליו ספלים, מגזינים או רגליים (תלוי בכם). השולחנות הכפריים מתחברים לנשמה של הבית, עשויים ממגוון עצים חלקם משקפים את מראהו הטבעי של העץ הטהור ואחרים עברו עיבוד, לקה ונצבעו בהתאם. המשותף הוא הגודל – אלה הם שולחנות מאסיביים יחסית, בעלי רגליים דקורטיביות או משטח מעץ עם חריצים מעניינים. חלק מהשולחנות מגיעים עם רגליים לניידות מקסימלית ויש גם דגמים ששואבים השראה מעולם המסעות בדמות ארגזים ומזוודות מעץ אלון עם גלגלי פלדה. ניתן להבחין באזור זה של הבית בריהוט כפרי המשלב בין חומרי גלם שונים ומשדך בין העץ לברזל הממוחזר, בין קורות עבות לקונסטרוקציית ברזל דקיקה – ניגודים שמייצרים אפקט מעניין בכל מרחב.

הויטרינה – המזנון של פעם בלוק החדש
בית המבוסס על ריהוט כפרי לא שלם בלי וויטרינה שתעניק את המראה של בית סבתא בגרסה המודרנית והמרעננת, מחומרי גלם איכותיים בשיק קליל יותר ממה שהיה נהוג בעבר. ניתן לבחור וויטרינות בשלל גדלים ועם מספר דלתות או בשילובים בין דלתות עליוניות למגירות תחתונות וארונות כאשר המטרה היא להציג לראווה את התכולה של הוויטרינה בדרך האסתטית ביותר. בין אם אלה כלי אוכל ששמורים לאירועים חגיגיים במיוחד או דקורציות, ספרים בעלי כריכה מושכת ועוד. אפשר למצוא וויטרינות שהפנים בעל מרקם ייחודי הנראים מבעד לזכוכית. שימו לב גם לידיות העתירות פיתוחים ולגימור המלכותי. הכי קרוב ל”לגעת בעושר” שיש. 

כפריות מושלמת
בבחירת ריהוט כפרי לבית תוכלו לגלות גם שולחנות כתיבה, מיטות כפריות, שידות ושלל אקססוריז לחוויה כפרית מושלמת. התייחסו לטיב וסוג העץ, האם מדובר למשל בעץ מלא שהינו בעל יתרונות רבים הן מבחינת עמידות והן מבחינת חזות, ביציבות מקסימלית של הפריט בעת הצבתו בחלל, לקומפוזיציה הנוצרת בין מגוון רהיטים בסביבת חיים אחת, לפלטת הגוונים האם היא שומרת על הרמוניה ואיזון בחלל ועל המרווחים בין הרהיטים השונים על מנת לאפשר חופש תנועה. 

לקבלת רעיונות והשראה לריהוט כפרי ופריטי ריהוט ייחודיים בסגנונות נוספים, בקרו באתר הבית של  דליה ארמוני – גלריה לריהוט מעוצב 

 

תגובות