תוכנית חדשה של עיריית כפר סבא, לשדרוג גני המשחקים ברחבי העיר, יצאה לדרך

עיריית כפר סבא משקיעה בימים אלו בחידוש ובשדרוג הגינות הציבורית ברחבי העיר, בהיקף שלא נראה כמותו בשנה בכפר סבא וביוזמת ראש העיר, רפי סער. כחלק מתוכנית עבודה כוללת לשיפוץ מרחבי העיר, בין היתר שדרוג תשתיות שהוזנחו במשך שנים ארוכות

גינת הבנים

תוכנית שיקום הגנים הציבוריים החלה כבר עם חידושה של גינת הבנים בשכונת קפלן בעיר, כאשר לבקשת התושבים, ביצעה העירייה עבודות שדרוג והחלפת מתקנים בגינה, כשבין היתר הוגדל שטח פינות המשחקים והותקנו מתקני משחק חדשים.

עבודות חידוש הגינה הציבורית נמשכו כחודש, בעלות הנאמדת בכ-350 אלף ₪, וכללו בין היתר התקנת רשת הצללה ותאורה, החלפת ספסלים לנוחות באי הגינה וחידוש הצמחייה במקום.

תוכנית שדרוג גני המשחקים לשנת 2019 כוללת עוד את שדרוג מתחם לוקי ברחוב שמחוני, גינת הגדנ”ע ברחוב הכרמל, הגינות הציבוריות ברחוב שמחה אסף, ברחוב סירקין ועוד. בנוסף, מתוכנן שיפוץ מקיף של פינת המשחקים בגן הזיכרון במרכז העיר, בעלות משוערת של כ-490 אלף שקל.

העבודות בגן הזיכרון יכללו את החלפת מתקני המשחק, הצבת משטח משחק בטיחותי, ביצוע עבודות הצללה, תאורה וגינון, כמו גם ברזיות וספסלים נגישים. עבודות דומות יבוצעו גם במתחם לוקי וגם בגינת הגדנ”ע, כאשר סך ביצוע העבודות נאמד בסכום כולל של כ-2.5 מיליון שקל.

עבודות אלו במתחם הציבורי ברחבי העיר, מצטרפות כאמור לעבודות תשתית שבוצעו לאחרונה במספר רחובות, ביניהם רחובות הגליל, תל חי, הכרמל, רמז, קפלנסקי ועוד, כמו גם פיילוט חדשני בו יצאה העירייה לאחרונה להנגשת מתקנים עירוניים, במסגרתו נבדקים בין היתר ספסלי רחוב, מתקני משחקים בגנים ציבוריים, מדרכות, אשפתונים, מתקני מיחזור ואפילו עמודי “שקי-קקי”.

ראש העיר, רפי סער: “שיפוץ הגנים הציבוריים הוא מהלך הכרחי, שיזמנו כחלק מהתוכנית הכוללת, במסגרתה יחודש מראה פני העיר כולה. המרחב הציבורי הוזנח במשך שנים ארוכות ונוצרו פערים עמוקים, שעלינו לטפל בהם, כדי להנגיש את כל המתקנים הציבוריים לכלל תושבות ותושבי כפר סבא. על כן, בנינו תוכנית עבודה ארוכת טווח, הכוללת ביצוע עבודות שדרוג שונות ומגוונות, בין היתר חידוש שדרוג תשתיות וחידוש הגינות הציבוריות לרווחת כלל האוכלוסייה”.

עירית מויאל, מנהלת מחלקת גנים ונוף: “אני מודה לראש העיר, על היוזמה לקדם את חידוש מתקני המשחק בגינות הציבוריות. מדובר בתוכנית עבודה מקיפה, הכוללת עבודות חידוש שונות, עיצוב פינות המשחק והנגשתן, ביצוע עבודות גינון, תיקון ליקויי בטיחות, והכל לרווחת התושבים ולהנאתם. אני רוצה להודות גם לצוות המקצועי על התכנון, על היצירתיות שהפגינו ועל העבודה הרבה שביצעו בכדי להביא לילדי העיר פינות משחק חדשניות”.

תגובות