בשורה לתושבי ארלוזורוב: חברת נתיבי ישראל נענתה לבקשת ראש העיר רפי סער ותקים קיר אקוסטי בסמוך למחלף 531

בשורה חשובה לתושבים המתגוררים ברחוב ארלוזורוב בכפר סבא: חברת נתיבי ישראל, המבצעת את עבודות הקמת מחלף סוקולוב בכביש 531, נענתה לבקשתו של ראש העיר רפי סער, ותבצע עבודות להקמת קיר אקוסטי לאורך רמפת סוקולוב, הנבנית במסגרת העבודות בפרויקט 531.

כזכור, השרון פוסט חשף זה לא מכבר את תביעת הענק של 37 דיירי ארלוזורוב נגד בנית רמפה מול בתיהם

כך או כך, ההחלטה על הקמת הקיר האקוסטי, שיפחית משמעותית את הפגיעה באיכות חיי התושבים, התקבלה בעקבות דיון אותו יזם ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, עם מנכ”ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ. בדיון, בו לקחו חלק גם סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין, מנכ”ל העירייה איתי צחר, מהנדסת העיר עליזה זיידלר גרנות, מנהלת מחלקת התחבורה הילן דהרי, מהנדס תכנון תנועה ראשי בנתיבי ישראל קובי ברטוב ועוד, הועלתה מצוקתם של התושבים לאור השלכות הקמת הרמפה החדשה במחלף. זאת לאחר חודשים של מאמצים בנושא והפגיעה הקשה שנגרמה בקדנציה הקודמת ליער אוסישקין, שהיה החיץ הטבעי בין מבני המגורים ברחוב ארלוזורוב לכביש 531.

הקיר האקוסטי יוקם מעל לקיר הרמפה, שייבנה בשיקוע מתחת למפלס הרחוב – צורת בנייה שתפחית אף היא את הרעש, ובנוסף למיגון אקוסטי בדירות המגורים עצמן שביצעה חברת נתיבי ישראל

הדיון התקיים בהמשך לישיבת ועדת המשנה לתכנון ובנייה, שעסקה בין היתר בנושא, ובמסגרתה ביקש ראש העיר לשמוע את התושבים המתגוררים בסמוך, ואמר לתושבים כי העירייה בראשותו מתחייבת לפעול למענם בנושא.

בסיכום הדיון הוחלט, כי מינהלת אגף הביצוע בחברת נתיבי ישראל תתאם מול עיריית כפר סבא את ביצוע עבודות הקמת והארכת הקיר האקוסטי, כאשר העירייה תסייע בנושא ככל הנדרש.

ראש העיר, רפי סער: “מדובר בתוכנית שאושרה עוד בקדנציה הקודמת, שלא לקחה בחשבון ולא התחשבה בפגיעה האפשרית בדיירי האזור. כפי שהתחייבתי בפני התושבים, העירייה פעלה מול נתיבי ישראל בנושא והתעקשה על הקמת הקיר האקוסטי, במימון נתיבי ישראל. אני שמח שהחברה נענתה לבקשתי ושאנו יכולים לבשר לתושבים כי הקיר האקוסטי אותו ביקשו, אכן ייבנה. עיריית כפר סבא קשובה לרחשי הציבור ועושה כל שלאל ידה על מנת להעניק להם שירות מיטבי”.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין: “הקמת הקיר האקוסטי היא קיום הבטחות הבחירות של רפי סער ושלי. הודענו שלא נתפשר על כך ונעשה את הכל על מנת להביא קצת שקט לחיי התושבים, שנפגעו בעקבות כריתת העצים ובניית רמפת הירידה מכביש 531 אל רחוב סוקולוב. זהו חוב מוסרי שלנו לתושבי רחוב ארלוזורוב. לאחר סיום העבודות יהיה אפשר סוף סוף לחזור לחיות ולישון בשקט”.

תגובות