ד”ר נסים אוחנה, מנהל המערך האורתופדי במרכז הרפואי מאיר מזהיר מנשיכות חתולים “קרסול שננשך הזדהם והחולה נותחה. חודש באשפוז עד שהחלימה”

לאחרונה הבחין ד”ר נסים אוחנה, מנהל המערך האורתופדי במרכז הרפואי מאיר כי במהלך השנה האחרונה הגיע לפחות אחת לחודש אל המחלקה מטופל או מטופלת שנפגעו מנשיכה או שריטה של חתולי רחוב אותם מאכילים דרך קבע. 

מאת: אירית מרק

“המטופלים מגיעים דרך המיון עם שריטות ונשיכות שהזדהמו ויש צורך לאשפז אותם להשגחה וכדי לתת להם טיפול אנטיביוטי, אך לעיתים הטיפול התרופתי לא מספק ויש צורך בניתוח. צריך להבין, נשיכה של חתול עלולה להגיע לגידים באצבעות ולהתפשט בכל כף היד, עד כדי צורך בניתוח”

“לפני כחודש הגיעה אלינו אשה בשנות השבעים לחייה, שמאכילה באופן קבוע חתולים. היא ננשכה באיזור הקרסול, נוצר זיהום שהתפשט והפך להיות מוגלתי, היא נותחה ונשארה כחודש באשפוז עד שהחלימה”, אומר ד”ר אוחנה, לשרון פוסט. 

תמונה להמחשה

“חברה נמדדת בחמלה שהיא נותנת לבעלי חיים שחיים בקרבה וחשוב לי להדגיש שחתולים הם חיה נפלאה” משתפת ע’ מכפר יונה שננשכה על ידי חתול. “הבת שלי ואני דואגות באופן קבוע להאכיל, לעקר, לסרס ולחסן חתולים. באותו יום נתתי אנטיביוטיקה לאחד החתולים בתוך חתיכת בשר. חתול אחר הריח את הבשר והתקרב אלינו, ובטעות דרכתי עליו ואז הוא נשך אותי. גם 

 

“חתול הוא חיה שמעוררת אמפתיה, אבל חתולי רחוב הם ייצורים השרדותיים, וחלקם עלולים להיות אגרסיביים. כדאי להתמגן בנעליים גבוהות וכפפות שיגנו על כפות הידיים. במקרה ונשרטת יש לפנות באופן מיידי לקבלת טיפול רפואי, מסכם ד”ר אוחנה. 

 

תגובות