חייה של הילדה ניצלו בביה”ח מאיר מחיידק אלים בשם מנינגוקוקוס, המועבר בשיעול או מגע קרוב

ילדה ניצלה מחיידק אלים בזכות רופאי מאיר : ילדה כבת 4 הגיעה למיון ילדים במרכז הרפואי מאיר ביום חמישי האחרון עם חיידק אלים ותושיית הצוות הצילה אותה. הילדה הגיעה למיון הילדים לאחר שהרופא בקופת החולים, ד”ר אבו חייט ג’מאל, הפנה אותה כשהיא הגיעה אליו עם חום גבוה ולאחר הקאות, שלשולים ועייפות. 

מאת: אירית מרק

בתוך 14 שעות מרגע התחלת המחלה היא הגיעה למיון במצב קשה. הילדה התקבלה במהירות במיון הילדים במאיר על ידי האח, עלי נסראללה, ששם לב לתפרחת בעייתית והתייעץ מייד עם ד”ר דניה טקגי, רופאה בכירה במיון ילדים במאיר, שסיפרה: “ראיתי ילדה שנראית חולה, בצבע אפרפר, עם תפרחת שנראית כמו דימומים תת עוריים (פורפורות) ומחשידה מאוד לזיהום חיידקי אלים”

הילדה הועברה מייד לחדר החייאה, הוקפץ צוות של רופאים ואחיות והוחל במתן מיידי של אנטיביוטיקה רחבת טווח דרך הווריד, נוזלים וטיפולים תומכים למצבה. כעבור זמן קצר נתקבלו תשובות ראשוניות של בדיקות הדם שאיששו את החשש. הילדה הועברה להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. בשעה הראשונה מצבה המשיך להתדרדר על אף הטיפול, אך תחת הטיפול  מצבה התייצב והיא החלה אט אט להשתפר.

ההחלטה של ד”ר טקגי, שמדובר בחיידק בשם מנינגוקוקוס, שהוא מסוכן במיוחד, הייתה זו שבדיעבד הצילה את חיי הילדה. 

“טיפלו בה ממש מהר”, סיפרה אם הילדה. “מהר מאוד טיפלו בה במיון ומשם העבירו אותה לטיפול נמרץ. אמרו לנו שהיממה הקרובה תהיה מאוד קריטית עבורה ולשמחתנו עברנו אותה בשלום”.

כעבור יממה התייצב מצבה של הילדה והיום היא מבריאה בטיפול נמרץ וכבר צופה בסדרות האהובות עליה.

האם ביקשה לציין: “כולם פה במאיר דאגו לה ושואלים עליה כל הזמן. ד”ר דניה טקגי באה לבקר אותנו כל יום וכשהיא לא נמצאת היא מתקשרת לשאול לשלומה ואני רוצה להודות לה ולכל הצוות שטיפל בנו”.

תגובות