עורך דין נהיגה בשכרות (המדריך המלא)

עבירת נהיגה בשכרות נמנית ברשימת עבירות התנועה החמורות ביותר, ולכן, על מבצעי העבירה מוטלים עונשים מחמירים. ברוב המקרים, נהג הנתפס שהוא נוהג בגילופין, עלול לאבד את רישיון הנהיה לפרקי זמן משתנים של שישה חודשים עד 4 שנים וזאת בהתאם לחומרת העבירה ועברו התעבורתי. העונשים המוטלים בגין עבירת נהיגה בשכרות לנהגים צעירים יהיו מחמירים יותר (ברוב המקרים) מעונשים המוטלים על נהגים שזו להם עבירת התנועה היחידה בשנים שקדמו לביצוע העבירה. 

עבירות נהיגה בשכרות – אכיפה 

בדומה לכל עבירת תנועה אחרת, גם עבירות נהיגה בשכרות נאכפות על ידי משטרת התנועה שלרשותה אמצעים שונים אשר נועדו לצרכי בדיקת נהגים הנחשדים בביצוע עבירות נהיגה בשכרות. אחד מאותם אמצעים הוא מכשיר הינשוף המפורסם הנחשב למכשיר לבדיקת שאריות אלכוהול בגוף הנהג. בדיקה זו מתבצעת כאשר הנהג נושף לתוך המכשיר, כאשר ממצאי הבדיקה יכולים לקבוע האם בגופו מצויות שאריות אלכוהול. על פי החוק, במקרים בהם נמצא כי בליטר אוויר נשוף ישנם מעל 240 מיקרוגרם של אלכוהול, הנהג יואשם בגין עבירת נהיגה בשכרות ורישיון הנהיגה שלו יישלל לתקופה של 30 יום ואף יותר בהתאם להחלטת השוטר בדרגת קצין. חשוב לציין שלמשטרת התנועה עומדת הסמכות החוקית לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג גם ללא קיומה של הבדיקה באמצעות מכשיר הינשוף, וזאת בכל אותם מקרים בהם עולה החשד כי הנהג נמצא במצב גילופין כמו כן, שוטרי משטרת התנועה ראשים לבסס את החלטתם על בסיס בדיקת מאפיינים במסגרתה הם קובעים האם הנהג שיכור על בסיס סממנים חיצוניים כגון: ריח אלכוהול, הימצאות בקבוקי אלכוהול בכלי הרכב וכדומה. במידה ונעצרתם על ידי שוטר תנועה לצורך קיומה של בדיקת ינשוף, עומדת לרשותכם הזכות לסרב לקיומה של הבדיקה, כאשר במקרים אלו תדרשו להתלוות לשוטר התנועה לצורך קיומה של בדיקת מתן שתן בתחנת המשטרה הקרובה. ברוב המקרים, סירוב לביצוע בדיקת ינשוף עלולה להתפרש על ידי שוטר התנועה כמעין הודאה בביצוע עבירת נהיגה בשכרות, ולכן, ברוב המקרים, מומלץ להסכים לביצוע הבדיקה. 

מה עושים במקרים אתם מואשמים בביצוע עבירת נהיגה בשכרות?

אישום בגין עבירת נהיגה בשכרות, עלולה (בנוסף לשלילת רישיונכם) להוביל להטלת קנסות כספיים גבוהים, להטלת עונשי מאסר על תנאי ואף לתקופת מאסר בפועל. במקרים אלו, מומלץ להיוועץ בהקדם עם עו”ד המתמחה בדיני תעבורה. שירותי עורך דין נהיגה בשכרות, יכולים לעשות את ההבדל בין עונש מחמיר לבין עונש קל (באופן יחסי כמובן) למואשמים ומורשעים בביצוע עבירות נהיגה בשכרות. כמו כן, חייב לציין שקיים הבדל בין נהיגה בהשפעת אלכוהול מול נהיגה בשכרות וזאת בהתאם לפרק הזמן שעבר מהרגע בו שתיתם אלכוהול ועד שעליתם על ההגה. התפקיד של עורך דין תעבורה הוא לפעול בכל דרך אפשרית להקלת העונש הצפוי לכם, כאשר בחלק מהמקרים, שירותיו המשפטיים נועדו גם לצרכי ביטול כתב האישום וזאת על רקע סיבות משפטיות הקשורות לאופן קיומה של הבדיקה וכדומה. 

על פי הסמכות המוענקת לשופטי התעבורה, עומדת לרשות כל אחד ואחת מהם הסמכות להחמיר ו/או להקל בחומרת העונש הקבוע בחוק בגין עבירת נהיגה בשכרות וזאת בהתבסס על נסיבות כל מקרה ומקרה לגופו. היוועצות מוקדמת עם עורך דין תעבורה, תסייע גם לכם לבחון את האפשרויות המשפטיות העומדות לרשותכם בכל הנוגע לביטול כתב האישום והימנעות ממשפט תעבורה בגין עבירת נהיגה בשכרות. 

לסיכום, במידה וגם אתם מואשמים בעבירת נהיגה בשכרות, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם להיוועץ בהקדם האפשרי גם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה ועבירות נהיגה בשכרות בפרט. 

מוגש בשיתוף עם אלי אנושי – עו”ד תעבורה מוביל ושופט תעבורה בדימוס. 

אולי יעניין אתכם גם: עורך דין תאונות דרכים

הערה: מדובר במאמר כללי, שאינו מהווה תחליף ללשון החוק (וראה לעניין זה פקודת התעבורה ותקנות התעבורה), המאמר אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו משמש תחליף לייעוץ משפטי.

 

תגובות