כיצד לחשב מכס על יבוא מוצרים מסין

מעוניינים לדעת כיצד מחשבים מכס על מוצרים שונים המיובאים מסין? מתכננים לייבא מוצרים מסין וזקוקים למידע איך מחשבים מכס על הסחורה? ובכן, באופן כללי גובה המכס מחושב על פי פרמטרים כמו סוג הפריט והמדינה ממנה מייבאים את הסחורה. לכן, כדי לחשב את עלות המכס הצפויה יש לסווג את הסחורה ולאתר את פרט המכס הנכון. אחרי הסיווג קל למצוא את גובה המיסוי לפי המדינה ממנה מחליטים לייבא את הסחורה, כאשר יש לבדוק גם הסכמים בין לאומיים לצורך הפחתת המכס, לכן כדאי להיעזר בעמיל מכס מנוסה.

סיווג נכון של הסחורה

יש מספר דרכים ושיטות לחישוב המכס על מוצרים המיובאים לישראל מסין או מכל מקום אחר. כאמור, יש לאתר את סיווג הסחורה כדי לחשב את המכס, הסיווג מופיע בספר הנקרא בשם תעריף המכס ומס קנייה, זהו קוד בן 8 ספרות הכולל בתוכו את מספר הפרט, מספר פרט המשנה ומספר הפרק.

כמו כן, חשוב לבדוק האם יש הסכמי סחר עם המדינה ממנה מייבאים, אך כאשר מייבאים מסין וממדינות אחרות בגוש האסייתי אין פטור ממכס, למעט מקרים מסוימים. חשוב להתייחס גם להיטל מס הקנייה, זו מס המוטל על סחורה מיובאת, המס מחושב לפי ערך הסחורה ויש תוספת של מיסי יבוא ותוספת של מכסת אחוזים (תמ”א). 

לאחר איתור פרט המכס קל לבדוק את גובה המיסים שיחולו על הסחורה שמתכננים לייבא, בהתאם למדינה ממנה מייבאים. הדרך הפשוטה ביותר לחישוב המכס היא להיעזר באתר של המכס ולבחור בתעריף המכס הרלוונטי.

חשוב לדעת כי המכס לא מוטל כמס רק על יבואנים גדולים המייבאים ממדינות שונות כמויות גדולות של פריטים וסחורה, גם האזרח הקטן נדרש לשלם מכס כאשר הוא מייבא באופן עצמי חבילה בגודל מסוים, בהתאם לתקנות שנקבעו על ידי רשות המסים בישראל. חשוב לציין כי רשות המסים משנה מדי פעם את פרטי המכס החייבים בתשלום מכס ומעדכנת את רשימת הסחורות הפטורות. לכן, לפני כל יבוא חשוב להתעדכן באתר המכס ולבדוק מראש עלויות, היטלים וכדומה.

חישוב המכס על ידי גורמים מקצועיים

יבואנים נתונים לפיקוח הדוק של המכס בישראל, רוב היבואנים אינם מתמודדים בעצמם עם חישוב המכס ושחרור החבילות מהמכס. היבואנים בדרך כלל יעסיקו עמיל מכס מקצועי שיעניק להם ייעוץ, יטפל בשחרור הסחורה מהמכס ויסייע בכל הקשור להעברת סחורות במכס כדי להימנע מעיכובים מיותרים, מהוצאות בלתי צפויות ומטעויות חישוב העלולות להסב הפסדים ליבואן.

לכן, כאשר מתכננים יבוא מסין כדאי לפנות לחברה מקצועית ואמינה העוסקת בתחום ומציעה מעטפת שירותים רחבה. החברה מטפלת בכל ענייני השילוח מסין, בחישוב המכס לפני היבוא, בשחרור הסחורה מהמכס ובהובלה יבשתית מהמכס לבית העסק. בנוסף, החברה מציעה שירותים נוספים ליבואנים כמו איתור ספקים ויצרנים, פיקוח על הייצור והאריזה, ניהול מו”מ מול ספקים סיניים בעזרת צוות מקומי ועוד.

תגובות