ראש העירייה, רפי סער הבהיר כי ארוחות הצהריים בגנים יישארו במתכונת הקבועה, אולם יו”ר ועד גני הילדים מאיימת “נפעל להקפאת תשלומי הרשות שנקבעו”

אירית מרק / דעה אישית

זו בהחלט הייתה הפתעה בשבילי הבוקר. לאחר שביום שישי הנחה ראש העירייה רפי סער את המעורבים בדבר, להמשיך ולתת את ארוחות הצהריים בשעה 1300, תוך הקפדה על שיתוף פעולה עם ההורים, או יותר מדויק : להקשיב לבקשותיהם ולהיענות לבקשות צודקות ולאחר שמאות הורים הגיבו בשמחה לשמע הבשורה, החליטה יו”ר ועד ההורים בגני הילדים, שרון שיינין, להוציא הבוקר פוסט מאיים על העירייה בסגנון “נפעיל צעדים”…נקפיא תשלומים”…”ויש לנו עוד דרכים”…

ובכן, אני מסקרת את אזור כפר סבא 20 שנה. באמת ועם יד על הלב, לא פגשנו כאן, יו”ר ועד שהולכת או נוקטת באיומים והרי ידוע לכל, שזו לא הדרך לייצג ההורים. אם ראש העיר הבטיח, אז מה יועילו איומייך כאן? לא מיותר לנסות להסית ההורים נגד הרשות? ידוע גם לכל, שראש העירייה החדש, רפי סער, דוגל בשיתוף פעולה ולא בכדי בכל יום שלישי מקבל מאות תושבים בקבלת קהל, לשמוע אותם, את דעותיהם, בקשותיהם. והנה עובדה. ההורים ביקשו, סער הבין את המצוקה ונענה מיד.

אז כל האיומים האלו למה נועדו? אני מציעה לך הגברת שיינין, יו”ר הוועד של גני הילדים, ללכת לקבל שיעור או שניים מסיגל קוצ’מן. יו”ר ועד ההורים העירוני מזה שנים רבות. לא בכדי החזיקה מעמד שנים כה רבות ונבחרה שוב ושוב.

כשצריך לבקר, היא מבקרת, כשצריך לתת בראש, היא יודעת לתת. כשצריך לפרגן, היא יודעת למי ואיך לעשות זאת. תמיד בשקט, ברגש, באחריות ובשיקול דעת. כמעט לעולם לא תראו אותה מוציאה פוסט כנגד מאן דהוא. ואל תחשבו שהיא בעבר לא איימה בהפגנות ומחאות. אבל כאמור באופן שקול ואחראי ולא בצורת פוסטים מאיימים. היא יודעת להרים טלפון למי שצריך בעירייה, לקיים מפגשים דחופים ומיידים ולפעול לטובת ההורים, בנחישות, באסרטיביות. בלי צורך באיומים, ובטח לא פומביים.

ביקשנו תגובתה של שיינין וזו מסרה “אנחנו מגיבים למתרחש. כשיש מה לפרגן מפרגנים, כשיש ביקורת, משמיעים. לראייה, השבוע העלינו פוסט מפרגן על המפגשים שערכה החברה לתרבות ופנאי עם הסייעות בנושא ארוחה בריאה ועידוד ילדים לטעימת מזונות חדשים”.

הנה תזכורת להבטחת ראש העירייה ומתחת, חלק מהפוסט שפרסמה היום יו”ר ועד הגנים, שרון שיינין.

מהעירייה נמסר לשרון פוסט כבר ביום שישי כי  “עמדת גננות משרד החינוך, המיוצגת על ידי ההסתדרות, היא כי שעת ארוחת הצהריים בגני הילדים צריכה להיות בשעה 13:30, וזאת על מנת לאפשר פעילות פדגוגית במהלך שעות הגן בהן נמצאת גננת, וכי את שעת הארוחה יאכלו הילדים לקראת שעת סיום הגן. ראש העיר כפר סבא רפי סער ביקש לדון בנושא בצורה משותפת יחד עם הנהגת ההורים והסתדרות הגננות, וביקש כי לא יהיה כל שינוי מהשעה 13:00 עד לקיום שיח בנושא, ולאשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה”.

יו”ר ועד גני הילדים, שרון שיינין, קיבלה את הבשורה לפיה שעת ארוחת הצהריים לא תשתנה ובכל זאת בחרה להוציא היום פוסט מאיים נגד העירייה  “המדיניות העירונית ביחס להזנה נקבעת על ידי ראש העיר וּועדת החינוך ולא על ידי הסתדרות הגננות. אנחנו מצפים מראש העיר לתת הנחיה ברורה לסייעות ולגננות להמשיך לקיים את המדיניות העירונית המוסכמת, אך לא לעצור שם, אלא לוודא ביצועה בפועל. ראש העיר התחייב שארוחת הצהריים תוגש בשעה 13:00. הוא חזר על כך שוב ושוב, ובתגובתו לעיתונות נאמר שהוא אף הנחה אותן שהארוחה תתקיים בשעה 13:00. במידת הצורך נאלץ להפעיל צעדים כדי להבטיח שנקבל את המתווה אליו נרשמנו, בראש ובראשונה נפעל להקפאת תשלומי הרשות שנקבעו תחת הנחת העבודה כי ארוחת הצהריים מוגשת בשעה 13:00, ובהמשך בכל הדרכים הנוספות שעומדות לפנינו, ככל שנדרש לעניין”.

תגובות