הפקת וידאו קליפ – משלב הרעיון ועד למוצר המוגמר

וידאו קליפ הוא סוג של סרטון מקצועי ואיכותי המשמש אמנים במגוון תחומים ולצרכים שונים, לרבות זמרים, זמרות ולהקות. כמו כן, וידאו קליפ הוא סרטון ברמה גבוהה המיועד לחשיפה של יוצרים, למסיבות בר ובת מצווה ולמבחר שימושים נוספים. את הווידאו קליפ יש לתכנן במקצועיות על ידי אנשי מקצוע מיומנים מהתעשייה, את הסרטון מצלמים במתחם אולפנים מאובזר ומתקדם, אך אפשר לצלם את המשתתפים בסרטון גם באתרים מחוץ לאולפן, ולאחר צילומי החוץ עורכים את הקליפ בתוכנות מתקדמות ומשלבים אלמנטים נוספים.

ישנם מספר שלבים הכרחיים בכל הפקה של וידאו קליפ, בין אם הסרטון מיועד לזמר מתחיל ובתחילת דרכו שמעוניין לזכות בחשיפה רחבה ברשתות החברתיות וכמובן ביו טיוב, ובין אם מפיקים את הסרטון ללהקה מפורסמת, לאירוע משפחתי או לצרכים עסקיים.

תהליך הפקת הווידאו קליפ על ידי חברה מקצועית

הפקת וידאו קליפ כרוכה במספר שלבים, ובדרך כלל אולפן הפקות מקצועי יציע ללקוחותיו מספר חבילות לבחירה, ובהתאם לחבילה שהלקוח בחר צוות החברה יפיק וידאו קליפ מושקע, איכותי, מרשים ומקורי. השלבים העיקריים בכל הפקה מקצועית של וידאו קליפ הם:

 

  • פגישת הכרות – הפגישה נועדה לצורכי הכרות ואפיון, במהלך הפגישה צופים בהפקות קודמות כדי לשאוב רעיונות, לקבל מידע על אפשרויות שונות, להבין מהי מטרת הקליפ והיכן הוא יפורסם ועוד.
  • גיבוש קונספט כללי – צוות חברת ההפקות מגבש קונספט כללי לאחר אפיון הלקוח ודרישותיו. הקונספט הכללי יהווה מעין שלד לבימוי ולתסריט, זהו שלב חשוב ומרכזי בהליך ההפקה.
  • כתיבת תסריט – חבילה בסיסית בדרך כלל אינה כוללת כתיבת תסריט, אך כדי להפיק וידאו קליפ מושקע ומקורי מומלץ לבחור בחבילה מורחבת הכוללת כתיבת תסריט על ידי אנשי מקצוע מנוסים, ובהתאמה לבקשות הלקוח ומאפייניו הייחודיים.
  • בימוי – במאי מנוסה ילווה את האמנים והמשתתפים בקליפ לאורך כל שלבי ההפקה, הוא יביים את הקליפ במקצועיות.
  • תפאורה/רקע – ההפקה כוללת גם הכנת תפאורה, אך אפשר לצלם את הקליפ באולפן גרין סקרין ולשלב רקע מתאים לאחר הצילום.
  • איפור והלבשה – שלב מרכזי בהפקה, סטייליסט ידאג להלבשת המשתתפים בסרטון ומאפרת מקצועית תדאג לענייני האיפור.
  • צילום מקצועי באולפן הפקות – את הקליפ אפשר לצלם באמצעות ציוד מקצועי וגריד תאורה באולפן הפקות מתקדם ומודרני.
  • צילומי חוץ – בהתאם לצורך ולהוראות הבימוי, חלק מהצילומים או כולם ייערכו בחוץ.
  • צילום הזמר במספר זוויות – נהוג לצלם את הזמר ממספר זוויות כדי להפיק וידאו קליפ מקורי ומלהיב.
  • עריכת הקליפ בתוכנות – בסיום הצילומים עוברים לשלב הפוסט פרודקשן ומבצעים עריכה מתקדמת של הסרטון באמצעות תוכנות מתקדמות.

 

הפקת וידאו קליפ מחייבת ציוד מקצועי, ידע עשיר וניסיון רב. חברת סאן וידאו מתמחה בהפקות טלוויזיה ווידאו ברמה הגבוהה ביותר, כולל הפקות מקצועיות של וידאו קליפים לאמנים. לחברה יש מתחם אולפנים עם התשתיות החדשניות ביותר, בלב תל אביב, וצוות מקצועי ומיומן מלווה את הלקוח לאורך כל שלבי ההפקה.

 

תגובות