מה החשיבות של התאמת מדרסים אורתופדיים?

רבים מאיתנו נזקקים בשלב זה או אחר למדרסים בין אם אנו סובלים מבעיה בכף הרגל, בעיית יציבה, כאבי גב או בעיות רפואיות נוספות. חשוב להבין שישנם הבדלים משמעותיים בין המדרסים המוכנים שנמכרים בחנויות וברשתות הפארם ובין מדרסים אורתופדיים מותאמים אישית, המספקים מענה מדויק לאדם ולמצבו.

כמה מילים על מדרסים

ככלל, המטרה של מדרסים אורתופדיים היא לייצר התאמה מושלמת בים כף הרגל לבין הנעליים. המדרסים מחלקים את העומסים שנוצרים על כפות הרגליים בצורה הטובה והנכונה ביותר, ומכאן מתקבל ייצוב של כלל הגוף למניעה שחיקת כף הרגל, למניעת בעיות אורתופדיות ורפואיות באחרות בעתיד, ולמניעה של החמרת בעיות קיימות. אכן, המדרסים תורמים לשמירה על הבריאות ולשיפור איכות החיים, אולם ישנם הבדלים גדולים בין המוצרים השונים, למשל מבחינת החומרים שלהם, התכונות והאיכויות, הדגמים והפתרונות הספציפיים

תמונה: BIGSTOCKPHOTO

יתר על כן, כל אדם נזקק למדרסים מסיבה בריאותית ספציפית וייחודית, יש לו את מבנה כף הרגל המיוחד שלו, יש לו אורחות חיים מסוימות, וכן הלאה. מכאן שאם המדרס נועד ליצור התאמה מושלמת לנעל ולכף הרגל שלכם, ואם כל מדרס שונה מהאחר, הרי שיש להתאים אותו באופן אישי אליכם. מובן מאליו שמדרסים הנמכרים מוכנים ברשתות ובחנויות הפארם, אשר כבודם במקומם מונח, אינם מספקים פתרון מיטבי כמו התאמת מדרסים מקצועית כפי שנעשית במכונים המתמחים בתחום.

כל אחד הוא מיוחד…

כאמור, לכל אחד מאיתנו יש מטרות ומאפיינים מיוחדים שצריך לקחת בחשבון בהתאמת מדרסים. לדוגמא, יש אנשים שצריכים מדרסים עקב מצב בריאותי, כמו קשת כף רגל גבוהה או שטוחה, דלקות ברצועת כף הרגל, כף רגל סוכרתית, דלקות בגיד אכילס, משקל עודף, כאבים בכריות כף הרגל, כאבי דורבן בעקב, כאבים עקב שחיקה בעקב, כאבי גב, כאבי צוואר ועוד הרשימה ארוכה. מדובר במצבים הנובעים הן ממבנה כף הרגל, הן מהיציבה של האדם, הן מאורחות חייו והן מבעיות בריאותיות ספציפיות המלוות אותו. מדרס מותאם אישית נועד לטפל ספציפית בבעיות אלו, וכפי שנראה בהמשך בתהליך ההתאמה אכן מתייחסים לכל הפרמטרים. 

בנוסף, יש אנשים בעלי אורח חיים שונה, אינטנסיבי יותר או פחות, וגם בנושא זה צריך להתחשב. לדוגמא, יש אנשים שאינם עוסקים יותר מדי בפעילות גופנית ואינם מרבים לנוע במשך היום. לעומתם, יש אנשים שעבודתם מצריכה הרבה הליכה או שעות ארוכות של עמידה, יש אנשים שבעבודתם גם מרימים משקלים כבדים, יש אנשים המשרתים בצבא ומשתתפים לא פעם במסעות ארוכים, יש אנשים שנמצאים בתקופת החלמה מפציעות, וכן הלאה. כמו כן, ישנם אנשים רבים העוסקים בספורט מקצועני או חובבני בענפים שונים, כאשר לכל ענף ספורט עשוי להתאים מדרס אורטופדי אחר. לדוגמא, יש הבדל בין המדרסים שיתנו מענה אופטימאלי לאנשים העוסקים בריצה למרחקים ארוכים, כדורגל וכדורסל, טניס או רכיבה על אופניים. מעבר לכך, יש להתייחס לגילו של האדם שכן יכול להיות הבדל בין מדרס המתאים לבן נוער, אדם מבוגר או קשיש.

המשמעות של התאמת מדרסים אישית

התאמה אישית של מדרסים נעשית במכונים המתמחים בתחום על ידי אנשי מקצוע מיומנים ובעלי השכלה והכשרה הולמת. מדובר בתהליך הלוקח בחשבון את כלל הפרמטרים שאותם ציינו לעיל ונוספים, לכן הוא מתחיל בהיכרות מעמיקה של אנשי המקצוע אתכם, או יותר נכון עם כף הרגל שלכם ועם הבעיות שמהן אתם סובלים. בהתחלה יבצעו בדיקות אבחון של כף הרגל כדי לגלות בעיות מובנות קיימות, למשל קשת כף רגל שטוחה או גבוהה, וכמו כן יבצעו מדידות של כף הרגל על מנת שיוכלו לבנות את המדרס בדיוק מושלם אליה.

בתוך כך, אתם תתבקשו להעביר מידע על הבעיות מהן אתם סובלים, בין אם מדובר בכאבים באזורים שונים של הגוף, בפציעה שאתם מחלימים ממנה, מסוכרת או מכל קושי אחר. כמובן שאם קיימת אבחנה של רופא והמלצה למדרסים אורתופדיים, יש להביאה עמכם אל המכון. בשלב הבא יבחנו (אם יש צורך) את תבנית ההליכה/בדיקת פילוג לחצים תוך התייחסות ליציבה המסוימת שלכם. ולבסוף, אחרי שנלקחו כל המידות והנתונים, יעברו לייצר המדרס בהתאם לאבחון הרפואי ולאבחון שבוצע במכון. 

לסיכום, מדרסים אורתופדיים צריכים להיות מותאמים אישית אליכם על מנת שיוכלו לספק פתרון נכון ומיטבי לבעיות המציקות לכם. התייחסו לנושא ברצינות הראויה ושפרו את איכות חייכם.  

 

תגובות