מירב הלפמן, זכתה בתואר מנהלת אגף נוער, צעירים וקהילה מצטיינת ארצית

תעודת ההצטיינות הוענקה להלפמן במסגרת כנס פתיחת שנה למנהלי מחלקות נוער לשנת תש”ף, והיא הוענקה לה, בנוכחות חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הנוער והצעירים אמיר קולמן, חבריה ועמיתיה לאגף ובעירייה, בגין “הובלה, יוזמה והטמעה של תהליכים חינוכיים ערכיים, על רוח חדשנות ועל תרומתה בהובלת תחום הנוער” בכפר סבא.

אירית מרק

אגף נוער, צעירים וקהילה מציע מגוון שירותים רחב לתושבי העיר בכלל, ולבני הנוער בפרט. הלפמן, בת 40, אם לשלוש בנות ותושבת העיר, בעלת תואר שני בקרימינולוגיה מאוניברסיטת בר אילן, מכהנת בתפקידה זה ארבע שנים והחלה את דרכה בעיריית כפר סבא לפני 12 שנים, בתפקידים שונים בתחום הנוער והקהילה.

האגף מעניק שירותי חינוך, העשרה, תרבות ופנאי מגוונים, איכותיים ומקצועיים ברצף חינוכי, מבוקר עד ערב, מהגיל הרך עד לבוגרים. במסגרת התפקיד אחראית הלפמן על 8 המרכזים הקהילתיים אשר מספקים אירועי תרבות פנאי וקהילה לצד חוגים, מרכזי למידה ותוכניות לפיתוח מנהיגות. זאת בנוסף לפיתוח תחום הקהילה במקומות בהם אין מרכזים, כשהמטרה היא פיתוח חוסן קהילתי, ערבות הדדית וחיזוק תחושת השייכות של התושבים לעיר. באחריות האגף גם 12 מרכזי נוער שפזורים ברחבי העיר ומציעים מגוון רחב של פעילויות לנוער בגילאי 12-18, שש תנועות נוער, מועצת הנוער העירונית הגדולה ביותר בארץ ופרלמנט הילדים לכיתות ה’-ו’ בשיתוף אגף החינוך, מרכז הנוער העירוני שמפעיל 24 קבוצות מנהיגות, האב טכנולוגי חברתי בו בני הנוער לומדים תכנות, שפת קוד, עיצוב מוצר ועוד. כמו כן, אחראי האגף על היחידה לקידום נוער המטפלת בנוער במצבי סיכון ונוער שנשר מהמסגרות הפורמליות, מרכז הצעירים שנמצא בחצר השוק ופונה לתושבים בגילאי 18-40 ומעניק שירותים בתחומי תעסוקה לצעירים, מלגות לסטודנטים, ייעוץ לימודי, הכנה לצה”ל וחיילים, אירועי תרבות ועוד, תחום התנדבות נוער שמוביל בארץ עם 80 אחוז בני נוער מתנדבים, מרכז מוזיקה לנוער הגלריה 29 שבו פועלים 16 הרכבי נוער, קורס די.ג’יי, ביטבוקס, כתיבה והלחנה ועוד קורסים מקצועיים, וכמובן להקת הנוער הייצוגית של העיר. זאת בנוסף ללהקת המחול העירונית הורה כפר סבא המונה כ-150 רקדנים מכל הגילאים, תוכנית “בונים קהילה” המשלבת ילדים עם ובלי מוגבלות ופועלת בעשרה מוקדים ברחבי העיר ומאפשרת חיבורים מיוחדים בין משתתפי התוכנית.

בין השירותים הניתנים באגף לבני הנוער ראוי לציין אירועי התרבות הרבים שמקיים האגף, דוגמת פסטיבל הנוער שהתקיים בקיץ האחרון, גינות מנגנות, תוכנית גנים להכיר, המרוץ למשפחות ועוד עשרות אירועים.

מירב הלפמן, אמיר קולמן ועובדי העירייה

בשנה שעברה העפיל האגף בראשותה של הלפמן לגמר פרס “מחלקת נוער מצטיינת” של המרכז לשלטון המקומי בישראל, כאשר רק 3 רשויות מתוך 200 שהגישו מועמדות, עלו לשלב הגמר.

בקיץ האחרון הפיק האגף אף את פסטיבל הבירה הראשון של כפר סבא שהתקיים במדרחוב ירושלים ומשך אלפי אנשים לעיר, שהגיעו לחגוג וליהנות מהאירוע. בחול המועד סוכות הקרוב יקיים האגף את פסטיבל האוכל הגדול של כפר סבא, עם הופעה של אהוד בנאי ושלל הפתעות.

ראש העיר, רפי סער: “מירב היא אחת משורה של מנהלות מוכשרות ומצוינות שיש לנו בעיריית כפר סבא ולא הופתעתי שהיא נבחרה כמנהלת מצטיינת. מירב מובילה מהלכים, פרויקטים, אירועים ודואגת לכלל הקהילה בעיר, תוך ראיה חדשנית, רגישות ובמקצועיות רבה מאוד. אני מברך אותה על זכייתה ובהמשך הצלחה בתפקידה, אותו היא ממלאת על הצד הטוב ביותר”.

חבר המועצה ומחזיק תיק נוער וצעירים, אמיר קולמן: “ההשקעה, האכפתיות והחתירה למצוינות מאפיינים את מירב ואת כל הצוות באגף, בכל עשייתם הענפה. אני שמח וגאה על השותפות עם כל צוות האגף ועם מירב, המובילה את תחום הנוער והצעירים בכפר סבא ביד רמה. אשרינו שזכינו ואני מברך אותה על זכייתה בתעודת מנהלת מצטיינת ממטעם משרד החינוך”.

מנהלת אגף נוער, צעירים וקהילה מירב הלפמן: “אני בתחום הנוער והקהילה כבר תקופה ארוכה, 12 שנה, ובכל יום אני קמה עם חיוך ענק ואהבה גדולה למקצוע. מדובר בעשייה משמעותית למען בני הנוער והתושבים בעיר ובתחושת שליחות וסיפוק שאין שני לה. כיף לקבל הכרה והוקרה כזאת ואני מודה למשפחה המפרגנת שלי, לצוות המופלא שלי, לראש העיר רפי סער, למנכ”ל העירייה איתי צחר, למחזיק תיק הנוער וצעירים חבר המועצה אמיר קולמן  ולמפקחות משרד החינוך, על הבחירה ועל הליווי המקצועי”.

תגובות