ייחודי בכפר סבא: קבוצת תמיכה חדשה לאבות לאחר תהליך פרידה וגירושין

קבוצה ראשונה וייחודית מסוגה, עבור אבות לאחר תהליך פרידה וגירושין, הוקמה על ידי עיריית כפר סבא, באמצעות האגף לשירותים חברתיים קהילתיים, ובימים אלו הסתיימה סדרת מפגשים ראשונה של חברי הקבוצה.

מדובר בקבוצה ייחודית, הנותנת מענה לגברים החווים פרידה ושינויים במסגרת הליכי גירושין, ומתוך תחושה כי עד כה לא ניתן מענה לצרכים השונים שלהם.

הקבוצה מנתה שמונה אבות, הנמצאים בשלבי התמודדות שונים בתהליך, והונחתה על ידי שתי עובדות סוציאליות מאגף שירותים חברתיים קהילתיים – מטפלות זוגיות ומשפחתיות מוסמכות, ליז סולטן וחגית וינטראוב.

התכנים שעלו במסגרת מפגשי הקבוצה היו תקשורת בין האבות לילדיהם, מערכת היחסים של הגברים עם האבות שלהם והשפעתה על תפקודם כהורים, תחושות האובדן שהגיעו עם הגירושין, כיצד להיענות לצורכי ילדים שחווים את תהליך האובדן, ותקשורת עם נשותיהם לשעבר .

תכנים נוספים שעלו היו מיתוסים גבריים, בעקר בנושא תפקידים מגדריים, כגון מה זה להיות גבר-אב בימינו וכדומה.

לדברי המנחות, המפגשים היו מרגשים מאוד. המשתתפים שיתפו בפתיחות, בכנות, באומץ רב וברגישות את תחושותיהם ואת שעובר עליהם, והיוו קבוצת תמיכה אחד לשני. גם עם סיום מפגשי הקבוצה, ממשיכים חבריה להיות בקשר זה עם זה ולספק מעטפת תומכת אחד לשני

רוזי נוימן

רוזי נוימן, מנהלת אגף שירותים חברתיים קהילתיים בעירייה: “אנו מאמינים שהקבוצה משמעותית וחשובה לצמיחה ולהתמודדות טובה עם ההשלכות שיש לפרידה ולגירושין על כל חברי המשפחה. בשל הצלחת הקבוצה והבנת הנחיצות שיש בקבוצה כזו, תיפתח קבוצה נוספת לאחר החגים”.

לשאלות ולבירורים נוספים ניתן לפנות ל:

ליז סולטן: 09-7649078            חגית וינטרוב: 09-7649090/82

מייל: hagitw@ksaba.co.il

תגובות