דני מלניצקי מברר מהו יום כיפור עבור פעילי ציבור בכפר סבא

מאת: דני מלניצקי / פורסם בעיתון ירוק בכפר

 

אירית מרק, עיתונאית ומנהלת קבוצת הפייסבוק “כפר סבא שלנו”: “אני הכי אוהבת את קדושת היום. הפיוטים, התפילות “אדון סליחות”, “עננו”, תפילות מרגשות ומחזקות שיש בהן שיתוף הקהל והעוצמה יחד מרגשת ומגבשת מאוד, אתה מרגיש התעלות רוחנית גבוהה מאוד. השהיה בבית הכנסת גם היא גורמת לאחווה מיוחדת שעות רבות יחד”.

מוטי מורי, מנהל הפארק העירוני: “יום כיפור מחזיר אותי למלחמת יום כיפור, אז הייתי בן 14 ובזמן התפילה בסביבות השעה 12:00 הגיעו וגייסו בצו 8 חלק מהמתפללים. עבורי יום כיפור הינו חשבון נפש ביני לבין בורא עולם וכמובן בין בני האדם. יש בזה התגייסות לבקשת סליחה ומחילה מהסובבים אותך”.

גיא בורדה, מנהל פאפות כפר סבא: “אני אוהב את השקט והרוגע של יום כיפור, לטייל ברחובות המרכזיים בעיר ולפגוש חברים שאני לא רואה הרבה זמן. את המשפחתיות לשבת לשחק וליהנות אחד מהשני, ולא מול מסכים כמו בשגרה”.

סלין ניסני, מנחות הורים, מומחה להתפתחות התינוקות ויועצת שינה מוסמכת: “אני אוהבת את זה שאנחנו מקדישים זמן לחשבון נפש, בלי הטלפון ובלי טלוויזיה, אנחנו יותר מדברים אחד עם השני או קוראים עיתונים. כמעט כולם מסתובבים בלבן וזה נותן תחושה של שלווה. ההליכה לבית הכנסת ותקיעת השופר, מרגש אותי עד דמעות כל פעם מחדש”.

עורך דין רן מרקוביץ’: “אני אוהב את תחושת הורדת ההילוך, פסק הזמן מהעבודה, מהעיסוקים והסידורים. ליום כיפור יש משמעות עבורי בשל תחושת הסולידריות והשייכות הנובעת ממקומו המרכזי של היום הזה במסורת שלנו. במיוחד אהובות עליי השעות הספורות שלפני כניסת היום הקדוש, בהן מרגישים ממש איך המדינה עוברת להילוך איטי, והשעות האחרונות שלפני שבירת הצום, בהן ההילוך אף איטי עוד יותר בגלל התענית”.

בקי יחזקאל, הפעילה החברתית: “אני אוהבת את זה שיש לנו את היום הזה לחשבון הנפש, לבחון מה עשינו בחיים עד היום, במה הצלחנו ומה עוד לפנינו, את הרוגע את זה שהכל נעצר ויש זמן באמת להתנתקות מהטירוף שסובב את חיינו. אני מגיעה בשלמות ליום הזה כי הלב שלי נקי ויודעת מה שעשינו למען הנזקקים בראש השנה וגם לארוחה מפסקת וככה נמשיך”.

אושרית בנאי כוכבת הילדים: “מה שאני הכי אוהבת ביום כיפור זה להקשיב לתפילת הנעילה, לשבת מחוץ לבית הכנסת לעצום עיניים ופשוט להתרגש מקולות המתפללים שבוקעים מבית הכנסת, ולראות את ההמון מה שלא קורה כל יום”.

מה אתם אוכלים לאחר הצום?

 

אירית מרק, עיתונאית ומנהלת קבוצת הפייסבוק “כפר סבא שלנו”: “לאחר הצום אנחנו בבית פותחים עם מיץ גזר סחוט, תפוחים עם מיץ תפוזים, זה מרגיע ונותן אנרגיה טובה על ההתחלה. לאחר מכן אנחנו אוכלים את מה שהוכן יום קודם לסעודה מפסקת”.

מוטי מורי, מנהל הפארק העירוני: “אמא שלי, שתחיה עוד שנים ארוכות, מכינה לנו במשפחה כל שנה מאכל תימני חלבי המורכב מגבינה שנקרא זון, אני מאוד אוהב לאכול אותו”.

גיא בורדה, מנהל פאפות כפר סבא: “בדרך כלל אני מתחיל עם מרק ירקות או סלט, ואחר כך ממשיך עם קוסקוס או עוף עם תפוחי אדמה”.

סלין ניסני, מנחות הורים, מומחה להתפתחות התינוקות ויועצת שינה מוסמכת: “אני נוהגת לקחת איתי כבר מגיל 12 לבית הכנסת שוקולד שאני הכי אוהבת ואיך ששומעים את תקיעת השופר אוכלת קובייה שיהיה לי מתוק כל השנה. אחרי שאני מגיעים הביתה אני שותה לימונענע קרה ואנחנו פותחים שולחן עם דברים מתוקים עם עוגת גבינה, עוגיות בולו של התוניסאים, חלה מתוקה, ריבות ביתיות שאמא מכינה, דבש, סילאן וחמאה”.

עורך דין רן מרקוביץ’: “אני שובר את הצום עם כוס תה ופרוסת עוגה משובחת מעשה ידיה של אשתי”.

בקי יחזקאל, הפעילה החברתית: “מרק עוף עם ירקות וכוס תה. גיליתי שזה הכי מועיל לי”.

אושרית בנאי כוכבת הילדים: “הדבר הראשון אחרי הצום אני אוהבת לשתות חלב רותח על הגז עם כפית של נס קפה עלית ואחרי כשעה אוכלת משהו קל כמו חביתה”.

תגובות