פסטיבל תרבות מונגשת ללא גבולות בהשתתפות ילדים מהרשות הפלסטינית

במסגרת הפסטיבל שהתקיים בעיר ושכלל מופעים בעברית, בערבית ובשפת הסימנים, נתרמו 50 מכשירי שמיעה חדשים לילדים הפלסטינים

מאת: אירית מרק

ביום שלישי (אתמול) השבוע התקיים בכפר סבא פסטיבל “תרבות מונגשת ללא גבולות”, אליו הוזמנו 88 ילדים והורים מהרשות הפלסטינית, שנפגשו במסגרת הפעילות עם ילדים והורים מכפר סבא, מתל אביב, מרעננה ומכפר קאסם

הפסטיבל, שהתקיים בשיתוף עמותת “תו המשווה” והמשרד לשיתוף פעולה אזורי, יועד עבור ילדים עם ובלי מוגבלויות, וכלל מופעים מוזיקליים, הצגות וסדנאות בעברית ובערבית, ולהם ערך משותף – קבלת האחר והנאה מהשונה. זאת בנוסף לתזמורת על גלגלים – במסגרתה הפכו אופניים וכיסאות גלגלים לכלי נגינה, כיתות אומן, מופע חגיגי משותף בשילוב רקדני דבקה, ומופע של הזמרת והמלחינה רוני גינוסר – המשתפת חוויות מחייה על הספקטרום האוטיסטי.

הפסטיבל הסתיים במופע פתוח לקהל – “נוגעים בצלילים עם בטהובן” – הצגה מוזיקלית פורצת דרך ,זוכת פרס נגישות ישראל לשנת 2018, שנוצרה בהשראתם של ילדים כבדי שמיעה. ההצגה מבוססת על סיפור חייו של בטהובן, שלמרות חירשותו המשיך לכתוב יצירות מופת. סיפור על חברות, עזרה הדדית, ועל עוצמת הרוח האנושית ויכולה לגבור על מגבלות הגוף. חשוב להדגיש, כי כל המופעים יתורגמו לערבית ולשפת הסימנים.

מטרת הפסטיבל, שהפגיש ילדים ובוגרים עם ובלי מוגבלויות לחוויית תרבות משותפת ללא גבולות, היא לקדם תרבות שוויונית ונגישה, קבלת האחר והנאה מהשונה.
כאמור, במסגרת האירוע הגיעו לפסטיבל שהתקיים בקריית ספיר ובהיכל התרבות בכפר סבא, ילדים כבדי שמיעה מהרשות הפלסטינית, להם נתרמו 50 מכשירי שמיעה חדשים תרומת “מדטון-הדים”. ההתרגשות בקרב הנוכחים והמשתתפים ניכרה על פניהם, כאשר עבור חלק מהילדים זו הייתה הפעם הראשונה שהם שומעים בחייהם. אחד הילדים, כבן 10, ניגש לפסנתר שהיה בחדר ולראשונה שמע את צליליו.

פסטיבל תרבות מונגשת ללא גבולות בהשתתפות ילדים מהרשות הפלסטיניתבמסגרת הפסטיבל שהתקיים בעיר ושכלל מופעים בעברית, בערבית ובשפת הסימנים, נתרמו 50 מכשירי שמיעה חדשים לילדים הפלסטינים ביום שלישי (אתמול) השבוע התקיים בכפר סבא פסטיבל "תרבות מונגשת ללא גבולות", אליו הוזמנו 88 ילדים והורים מהרשות הפלסטינית, שנפגשו במסגרת הפעילות עם ילדים והורים מכפר סבא, מתל אביב, מרעננה ומכפר קאסם.הפסטיבל, שהתקיים בשיתוף עמותת "תו המשווה" והמשרד לשיתוף פעולה אזורי, יועד עבור ילדים עם ובלי מוגבלויות, וכלל מופעים מוזיקליים, הצגות וסדנאות בעברית ובערבית, ולהם ערך משותף – קבלת האחר והנאה מהשונה. זאת בנוסף לתזמורת על גלגלים – במסגרתה הפכו אופניים וכיסאות גלגלים לכלי נגינה, כיתות אומן, מופע חגיגי משותף בשילוב רקדני דבקה, ומופע של הזמרת והמלחינה רוני גינוסר – המשתפת חוויות מחייה על הספקטרום האוטיסטי.הפסטיבל הסתיים במופע פתוח לקהל – "נוגעים בצלילים עם בטהובן" – הצגה מוזיקלית פורצת דרך ,זוכת פרס נגישות ישראל לשנת 2018, שנוצרה בהשראתם של ילדים כבדי שמיעה. ההצגה מבוססת על סיפור חייו של בטהובן, שלמרות חירשותו המשיך לכתוב יצירות מופת. סיפור על חברות, עזרה הדדית, ועל עוצמת הרוח האנושית ויכולה לגבור על מגבלות הגוף. חשוב להדגיש, כי כל המופעים יתורגמו לערבית ולשפת הסימנים.מטרת הפסטיבל, שהפגיש ילדים ובוגרים עם ובלי מוגבלויות לחוויית תרבות משותפת ללא גבולות, היא לקדם תרבות שוויונית ונגישה, קבלת האחר והנאה מהשונה.כאמור, במסגרת האירוע הגיעו לפסטיבל שהתקיים בקריית ספיר ובהיכל התרבות בכפר סבא, ילדים כבדי שמיעה מהרשות הפלסטינית, להם נתרמו 50 מכשירי שמיעה חדשים תרומת "מדטון-הדים". ההתרגשות בקרב הנוכחים והמשתתפים ניכרה על פניהם, כאשר עבור חלק מהילדים זו הייתה הפעם הראשונה שהם שומעים בחייהם. אחד הילדים, כבן 10, ניגש לפסנתר שהיה בחדר ולראשונה שמע את צליליו.ראש העיר, רפי סער: "עיריית כפר סבא מקדמת ופועלת למען קירוב לבבות, דו קיום והנגשת התרבות לכל דורש. מדובר בבשורה של ממש ושיתוף פעולה יוצא דופן ומיוחד במינו, ואני שמח שאירחנו בעירנו את הילדים וההורים מהרשות הפלסטינית. אני קורא לעוד רשויות בארץ להצטרף לחזון העירוני שלנו כאן בכפר סבא ולקיים פעילויות דומות, יחד עם עמותת 'תו המשווה', המקדמת ומעודדת פרויקטים אומנותיים מונגשים".רינת אבישר, מנכ"לית עמותת "תו המשווה": "חלמנו ב'תו המשווה' ליצור פסטיבל לתרבות מונגשת לכל המשפחה, המפגיש בין אנשים עם וללא מוגבלויות, לחוויית יצירה משותפת – והנה זה קרה. אני רוצה להודות לכל מי שתרם וסייע בהצלחת הפסטיבל, שהינו יוזמה משותפת של עיריית כפר סבא, עמותת 'תו המשווה', המשרד לשיתוף פעולה אזורי, מפעל הפיס ומקדונלדס, שתרמו ארוחות לילדים ולהוריהם. הגשמנו חלום ויצרנו לכמה שעות מקום יפה ומהנה, בו האחר הוא חבר".

פורסם על ידי ‏השרון פוסט‏ ב- יום רביעי, 16 באוקטובר 2019

ראש העיר, רפי סער: “עיריית כפר סבא מקדמת ופועלת למען קירוב לבבות, דו קיום והנגשת התרבות לכל דורש. מדובר בבשורה של ממש ושיתוף פעולה יוצא דופן ומיוחד במינו, ואני שמח שאירחנו בעירנו את הילדים וההורים מהרשות הפלסטינית. אני קורא לעוד רשויות בארץ להצטרף לחזון העירוני שלנו כאן בכפר סבא ולקיים פעילויות דומות, יחד עם עמותת ‘תו המשווה’, המקדמת ומעודדת פרויקטים אומנותיים מונגשים”.

רינת אבישר, מנכ”לית עמותת “תו המשווה”: “חלמנו ב’תו המשווה’ ליצור פסטיבל לתרבות מונגשת לכל המשפחה, המפגיש בין אנשים עם וללא מוגבלויות, לחוויית יצירה משותפת – והנה זה קרה. אני רוצה להודות לכל מי שתרם וסייע בהצלחת הפסטיבל, שהינו יוזמה משותפת של עיריית כפר סבא, עמותת ‘תו המשווה’, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, מפעל הפיס ומקדונלדס, שתרמו ארוחות לילדים ולהוריהם. הגשמנו חלום ויצרנו לכמה שעות מקום יפה ומהנה, בו האחר הוא חבר”.

לסרטון לחצו כאן 

תגובות