10 הגבינות הכי פופולריות בקרב הציבור הישראלי

כיום בארץ ניתן למצוא אינספור גבינות מכל העולם, גבינות מיוחדות, גבינות גורמה, גבינות עם או ללא אגוזים, גבינות עם או ללא עוקץ חריף, גבינות עם או ללא שכבת עובש וכדומה. אז אלו גבינות נחשבות בתור אלו שכבשו את הטעם הישראלי, אלו גבינות הכי מבוקשות במעדניות? להלן עשרת הסוגים היותר מעניינים, מיוחדים וטעימים, אך מראש נציין שהבחירה קשה וקיימים עוד אינספור סוגים נהדרים.

  1. גבינת בושה עזים – גבינה חצי רכה עשויה מחלב עזים וידועה בטעמה המתוק פיקנטי. היא מכילה שכבת עובש והיא אידאלית עבור ליווי סלטי עלים, טוסטים  וכמובן יין ארומטי שמסייע בפתיחת הטעמים. 
  2. גבינת ברי – הגבינה שידועה כגבינת המלכים מגיעה מצרפת, אך ברחבי העולם עורכים לה שלל חיקויים. באופן כללי קיימים שני סוגים עיקריים – “ברי דה מו” שמציעה ארומה של אגוזים, עובש דק ומרקם נוזלי ו”ברי דה מלן” שקליפתה כהה יותר והיא מכילה קרום לבן. הברי מומלצת במגוון תבשילים וגם באופן נקי לצד ענבים ויין קינוח

    קרדיט לתמונות: המעדניה הוד השרון

 

  1. גבינת גרוייר – גבינה שוויצרית בעלת טעם אגוזי יחסית מתוק ומעט מלוח. מרקמה גרגירי ורך ועל כן היא  אידאלית למאכלי פונדו, מאפים ומרק בצל. מה ליד? בירה בוק, או יין לבן.  
  2. גבינת פרמז’ן – אחת הגבינות היותר אהובות ושמזוהות עם מנות הפסטה ואחת הגבינות היותר מיוחסות – רק אלו שמיוצרות בחבל אמיליה רומאניה זוכות בתואר הנכסף. מדובר בגבינה קשה וגרגירית שעשויה מחלב פרה, כאשר יש כאלו שמיושנות כשנה ויש כאלו שמיושנות במשך כ30 חודשים.
  3. גבינת קממבר – גבינה צרפתית מאד אהודה ברחבי העולם ובישראל בפרט, בעלת טעם פיקנטי עשיר ומרקם נימוח וחלק. היא מוגדרת כגבינה חצי קשה והיא מכילה עובש. היא מכילה כ 38% שומן ואידאלית לצד פירות ויין לבן.
  4. גבינת מוצרלה  – המוצרלה מכילה יותר מ200 סוגים. היא עשויה מחלב תאו, בעלת מרקם עדין ורך וללא תוספת מלחים, עובדה שמובילה לאורך חיי מדף קצרים ביותר. היא אידאלית עבור פיצות, לזניה וסלט קפרזה.
  5. גבינת גאודה – אחת הגבינות היותר פופולאריות ברחבי העולם גם בארץ זוכה לתהודה רבה, ולו בשל המרקם הנעים והטעם הפיקנטי שבין היתר גם מעט מר. יש סוגים שמיושנים במשך כמה חודשים ויש סוגים שמיושנים במשך שנה שלמה. ככול שחולף יותר זמן, כך המרקם יותר קשה והטעמים יותר עמוקים ופיקנטיים. 
  6. גבינת מנצ’גו – גבינה זו פיקנטית ומאוד עדינה. בעלת טעם עמוק של חלב צאן, טעם שבין היתר אידאלי לאפיית עוגות ולליווי של כריכים וסלטים.

 

  1. קרמו דה בורגון – עשויה מחלב בקר ובעלת מרקם עשיר שמזכיר במעט חמאה, כאשר שכבת עובש עוטפת את הכול.
  2. גבינת אמנטל – גבינה שוויצרית צהובה וקשה שמציגה מרקם מעט אלסטי. הגבינה בעלת מנעד טעמים פיקנטי והיא משמשת לא מעט מאכלים שמבקשים לקבל בתנור הזהבה.

מבחר עשיר מקום אחד

גם אתם מבקשים למצוא במקום אחד שפע של גבינות אהובות ואיכותיות לצד ייעוץ מקצועי? המעדנייה בהוד השרון מציעה כל זאת ועוד!

תגובות