התקנת פייבר צמנט – המדריך המלא לחיפוי צמנט אדריכלי

התקנת פייבר צמנט – המדריך המלא לחיפוי צמנט אדריכלי

לוחות פייבר צמנט מיועדים לחיפוי קירות ומחיצות, הלוחות מיוצרים מתרכובת של מלט וחומרים נוספים בתהליך המקנה ללוח חוזק ועמידות לשנים ארוכות. לוחות פייבר צמנט הפכו בשנים האחרונות לפתרון המושלם, האיכותי והיעיל ביותר לחיפויי קירות פנים וחוץ, בגלל העמידות הגבוהה, החוזק הרב, נוחות העבודה והמחיר המשתלם.

כיום, אדריכלים וקבלנים רבים מיישמים לוחות פייבר צמנט בעלי עמידות ברמה גבוהה המתאימים גם לתנאים חריגים, למשל לחיפוי קירות חדרים רטובים, חדרי שירותים, בתי ספר וגני ילדים, אצטדיונים, מבני ציבור, מבנים מסחריים, מבני מגורים וכיוצא בזה. הלוחות מתאימים גם לתקרות, למרפסות ולשימושים נוספים כמו דקים חזקים ועמידים, רצפות בקומת גלריה ועוד

כדי להתקין לוחות פייבר צמנט על קרות פנים או חוץ, או על מחיצות שונות בחללי המבנה, מומלץ לקרוא היטב את הנחיות היצרן וכדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים. לכן, מומלץ להזמין לוחות פייבר צמנט מיבואן המתמחה ביבוא ושיווק חומרים, ציוד ופתרונות מתקדמים לבנייה ולשיפוצים.

מידע כללי על לוחות פייבר צמנט

לוחות פייבר צמנט נחשבים לפתרון ירוק, הלוחות ידידותיים לסביבה כיוון שהם מיוצרים מתערובת הכוללת מלט, חול, מינרלים, מים. הלוחות מחוזקים בסיסי צלולוז המקנים את החוזק והעמידות. חשוב לציין כי לוחות איכותיים אינם מכילים אזבסט והם בטוחים לשימוש במגוון רחב של מבנים ולמבחר שימושים.

הלוחות עמידים בפני נזקי מים ואש, הם חזקים לכן נחשבים לפתרון מצוין בפני ונדליזם. קל לעבוד עם הלוחות בגלל גמישותם וניתן לשלב אותם בבנייה יבשה או רטובה. יש כ-40 סוגי לוחות פייבר צמנט, במגוון מידות ועובי, ובהתאמה לשימושים השונים.

דגשים בסיסיים להתקנה נכונה של לוחות פייבר צמנט

יש להכין את הלוחות לפי מידות נכונות ובהתאמה לתשתיות הקיימות, חשוב לתכנן את תשתית הלוחות לפי העומסים הנדרשים. חשוב למקם את הברגים בצורה נכונה על גבי לוחות הפייבר צמנט, ואת הברגים מומלץ להתקין בעזרת מברגה מקצועית עם ביט מתאים. את הלוחות כדאי לחתוך על ידי משור עגול או אנכי, אפשר להשתמש גם בדיסק עגול או בג’יקסו. 

את הלוחות ניתן לצבוע בגוונים המתאימים לצביעת קירות, אך חשוב להקפיד על יישום חומר מקשר לפני הצביעה. בעת התקנת לוחות פייבר צמנט יש להתייחס לתנועת המבנה כדי לדאוג לחיבור תקין ובטיחותי.

בהתקנה יבשה יש לעגן שלד פלדה לקיר המבנה ולחבר את הלוחות בעזרת ברגים. חשוב להשאיר רווח בין הלוחות של 3 מ”מ עד 1 ס”מ. את הרווח ממלאים על ידי מסטיק גמיש ואיכותי העמיד בשמש. מומלץ לפרוס את הלוחות באתר הבנייה כיוון שיש הבדלי צבע בין הלוחות, כך ניתן לבצע עבודה אסתטית ומרשימה יותר. לפני תחילת יישום הלוחות כדאי למרוח עליהם סילר כדי להימנע מכתמים במהלך ההתקנה.

לוחות פייבר צמנט וחומרים נלווים להתקנה כדאי להזמין רק מחברת רוטנברג, החברה מייבאת לוחות מתוצרת ג’יימס הארדי שבאוסטרליה. למידע נוסף בנושא התקנת צמנט לחצו על הקישור!

 

תגובות