שיפוץ בניינים בשרון – איפה מתחילים?

שיפוץ בניינים בשרון – איפה מתחילים?

גרים באזור השרון ומעוניינים להיכנס לפרויקט שיפוץ של הבניין בו אתם מתגוררים? תהליך שיפוץ של בניין משותף דומה בחלקו לתהליך של שיפוץ בית רגיל, אך יש להכיר את ההתאמות הנדרשות, המה גם שאנשים רבים לא מכירים אפילו את התהליך של שיפוץ בית רגיל. בדיוק מהסיבה הזאת, בשורות הבאות נסייע לכם להכיר את הצעדים הראשונים בתהליך של שיפוץ בניינים בשרון.

 

הסכמת דיירים לצביעת בניין

הדבר הראשון שעליכם לבצע לקראת צביעת בניין או שיפוץ הבניין הוא השגה של כלל הדיירים למהלך. מן הסתם, בשלב כל כך ראשוני ייתכן ולא תוכלו לקבל הסכמה סופית ומוחלטת מכל הדיירים, כשחלקם יתנו את הסכמתם בהבנה יותר מעמיקה על היקף השיפוץ ועל התוצאות הצפויות שלו. יחד עם זאת, עוד לפני שאתם עושים צעד משמעותי ראשון, אתם רוצים לראות מה היקף ההסכמה ו/או ההתנגדות למהלך והאם יש בכלל מקום להמשיך הלאה.

 

גיבוש תכנית שיפוץ

בין שקיבלתם הסכמה מוחלטת ובין שלא, בשלב הזה אתם רוצים שתהיה בידיכם הסכמה, לפחות של רוב הדיירים, לצאת לדרך עם בניית תכנית שיפוץ וכמובן מימונה על ידי הדיירים. לשם כך יהיה עליכם לשכור אדריכל שיגבש עבורכם את תכנית השיפוץ. בשלב הזה חשוב מאוד לערב את כלל הדיירים, לבקש מכל אחד לספק את האינפוטים שלו, את ההעדפות שלו ואת הדרישות שלו לפרויקט ולהעביר הכל לאדריכל שיעשה אינטגרציה לכדי תכנית שיפוץ כוללת.

 

היתרי בנייה

בהנחה שיש לכם הסכמה ויש לכם תכנית שיפוץ, זה הזמן לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ולהגיש בקשה לקבלת היתר בנייה על בסיס תכנית השיפוץ שהוכנה. במקרים מסוימים לא תזדקקו כלל להיתרים כאלה ולכן חשוב לבדוק את הדברים מראש.

 

גיוס קבלן שיקום מבנים

כעת, אתם רוצים למצוא קבלן בעל ניסיון עם שיקום מבנים בשרון ואתם כמובן רוצים לוודא שמדובר בקבלן רשום המופיע בפנקס הקבלנים של משרד השיכון והבינוי. תוכלו להיעזר בהמלצות מכל מקור אפשרי, להתייעץ עם השכנים ודיירי הבניין וכמובן להתייעץ עם האדריכל שלכם, המהנדס וכל איש מקצוע שאתם מכירים מענף הבניין.

 

מפקח בניה

לפני שאתם יוצאים לדרך עם הפרויקט, מומלץ מאוד לאתר מפקח בניה שילווה את הפרויקט בשימכם, שיפקח על הנעשה בפרויקט ויוודא שהכל נעשה בהתאם לאינטרסים שלכם, בהתאם לתכנית הבנייה שגובשה, בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו ובהתאם להיתרי הבנייה שניתנו לפרויקט. מפקח הבניה אחראי לוודא שכולם עושים את העבודה בסטנדרטים הראויים, שאף אחד לא מעגל פינות על חשבונכם ושהכל מתנהל כשורה. על כן, חשוב שאתם תהיו אלה שמגייסים אותו ומשלמים לו את שכרו בנפרד מיתר אנשי המקצוע המעורבים בפרויקט.

אחרי שאמרנו את כל זה, בעיקר בשיפוץ בניינים משותפים, מומלץ לגייס גורם מקצועי בעל ניסיון בתחום של ניהול פרויקטי שיפוץ בניינים בשרון, שינהל עבורכם את הפרויקט כולו, הן מול הדיירים, הן מול הרשויות והן מול אנשי המקצוע.  

תגובות