אב הבית, סמי סבח בנה ספסל חברות בבית הספר שי עגנון

מאת: אירית מרק

כזה אב בית, כל בית ספר היה רוצה. הוא מסור, אכפתי, רגיש ויש לו ידי זהב אז הוא מנצל את היכולות שלו לשמח ילדים. סמי סבח, אב בית שהוא כמו אב של כולם. אב הבית, סמי סבח בנה ספסל חברות בבית הספר שי עגנון.

סמי, מה הרעיון מאחורי הספסל ?

“ראיתי שילדים יושבים לבד, ילדים שמתווכחים, רבים ויש שם משהו בספסל שמשלים ביניהם, זה משהו שמעסיק אותם, ודווקא בשכבות הנמוכות זה נותן להם איזה רוגע. יש ילדים שהם לבד, אין להם חברים, והספסל נתן להם מקום להיות יחד. זה כיף לראות את זה. ילד בכיתה א’ יכול לשבת עם מישהו בוגר יותר”.

מאיפה החומרים?

“רוב החומרים זה ממיחזור, חלק מהתפאורה וכל מה שהצלחתי לאסוף. רוב הדברים שאני מייצר פה זה ממוחזר. עשיתי פירמידת המזון, אדניות, חנוכייה מדהימה וענקית, תחנת רוח”

סמי סבאח

סמי סבח, בן 48, נשוי ואב ל-2, מתגורר בעיר בשכונת עליה וכבר 5 שנים הוא אב הבית בבית הספר שי עגנון בשכונת 80 בירוקה “גם בבית אני בונה כל מיני דברים, בניתי נדנדה, פינת ישיבה לילדים ועוד, מאז ומתמיד אני יוצר, הרקע שלי בעבר היה מעצב שיער ועשיתי הסבה לטכנאי ומשם הגעתי לעירייה. כל מה שעולה לי לראש אני עושה. אשתי מירב בהתחלה פחות אוהבת את הלכלוך אבל אח”כ מתלהבת מאוד, היא אוהבת לראות את השינויים שאני עושה אבל מבקשת רק דבר אחד, שאני אשמור שהכל יישאר נקי בבית”.

ואתה שומר?

“שומר ומקפיד, העיקר שהיא תאהב”.

מה בתכנית אתה מתכוון לבנות לילדים בביה”ס?

“הילדים ממש נהנים מהיצירות ומאוד אהבו את הספסל. בניתי את דמות הרצל והילדים ממש נקשרו אליו. הפרויקט הבא שלי זה לבנות כאן חדר לילדים שיוכלו לפרוק לחצים, תעסוקה עם ידיים, ילדים שנמצאים בלחץ לימודי, והם יוכלו להכנס ולהירגע בפנים, חדר מרגוע לילדים”

תגובות