הרסגור מבטיח סוף לסיוט : ניסיתם להגיע באוטובוס מכפר סבא להוד השרון?

העיתון המקוון המוביל – עקבו אחרינו לכל הידיעות כאן > השרון פוסט

 

מאת: אירית מרק

“אנחנו חדשים בעיר כפר סבא ואני פשוט המומה מהזלזול בנוסעי התחבורה הציבורית”, מספרת תושבת העיר על הסיוט היומיומי שהיא עוברת בנסיעה שאמורה לקחת מספר דקות והופכת לשעתיים בכל פעם בגלל חוסר קווים. “אני אוספת את בני כל יום כמעט מגן בהוד השרון. יוצאת מהעבודה ב 15:20 מגיעה הביתה ב 17:30 אחרי 4 או 5 קווי אוטובוס. אני כבר אובדת עצות ובחלק מהימים הולכת מכפר סבא להוד השרון ברגל כי אין לי קו לשם”.
האם מספרת כי היא יוצאת מעתיר ידע עם קו 40 בסביבות 15:30, יורדת ברכבת נורדאו ומחכה לקו 65 שמגיע ב 15:55 ונכנס להוד השרון. יורדת בחנקין והולכת 10 דקות. “אני מגיעה לגן בחנקין בערך ב 16:10. קו 65 בשעות אחה”צ עובד רק משעה זו (מידע שמסר לי אחד הנהגים וגם בדקתי פיזית בעצמי) כך שבימים כמו למשל כשאספתי את בני מוקדם יותר עקב מחלה, נאלצתי ללכת מרכבת נורדאו חצי שעה ברגל לתוך הוד השרון ולעבור רגלית במנהרה של תחנת הרכבת נורדאו. שם אין מסלול להולכי רגל. אתה כמעט נדרס. המדרכה מפסיקה באמצע ואח”כ אתה על שביל עפר ומתפלל שרכב לא יסטה בטעות מהכביש…ימי גשם לא כ”כ נחמד בהליכה הזו…”.
החזור מהגן, לדבריה, הוא סיוט עוד יותר גדול “אותו קו 65 שאיתו הגעתי להוד”ש עובד רק בכיוון אחד בשעות אחה”צ. לתוך הוד השרון ולא החוצה ממנה. כך שאני מחכה בתחנה שאינה מקורה לקו 1 בגלל השמש החמה החלטתי ללכת עם בני והעגלה לתחנה הבאה של קו 1 שהיא על חנקין ששת הימים, שם אגב עומדים בצל אבל הלוח מידע האלקטרוני של השעות שיש בתחנה שבור כך שאין לך מושג אם האוטובוס מגיע ומתי. מחכים בתחנה כמעט חצי שעה (זו תדירות הקו). כשקו 1 מגיע עולים ויורדים בסוקולוב אנצילביץ בהוד”ש ושם מחכים לרוב 20 דקות לקו 42. כשמגיע, נוסעים לכפר סבא עד התחנה המרכזית ושם הולכים ברגל 10-15 דקות עד רחוב האשל. הכל עם תינוק בן שנתיים. חשבתי גם על אופניים למרות שאני חוששת עם תינוק, ובהוד”ש ליד הגן אגב יש מסלול נפרד לאופניים כמו שיש בתל אביב שזה נהדר, אבל הוא נעצר ולא ממשיך בדיוק בחיבור לכפר סבא…ומשם לנסוע על הכביש מסוכן מידי. אני ממש לא רוצה להיאלץ לרכוש רכב שני כי גם כלכלית זה בעייתי לנו אבל כל יום אני עושה את המסע הזה כך שאני מתחילה להישבר”.
מחזיק תיק התחבורה, סגן ראש העיר, עילאי הרסגור הנדין: “בתור מי שנוסע בתחבורה הציבורית, אני מכיר את החוויה, שנובעת מעשרות שנים שבהם קווי התחבורה הציבורית כמעט ולא השתנו. בימים אלה אני מבצע תהליך נרחב של תכנון מחדש של קווי התחבורה הציבורית בכפר סבא. בתום התכנון, שיסתיים ממש בימים הקרובים, נביא בפני הציבור את טיוטת התכנית, נקבל הערות והצעות לשיפורים ונעביר את הנוסח הסופי לאישור משרד התחבורה

עילאי הרסגור-הנדין

התכנית החדשה, אותה אנחנו מכינים במסגרת פרויקט “מהיר לעיר”, תהפוך את ההגעה ממקום למקום בכפר סבא ולערים הסמוכות לקלה ומהירה הרבה יותר, עם קווים ישירים יותר ובתדירות גבוהה יותר ותספק תוספת של מאות אחוזים בשירות. כמו כן, נציב תחנות חדישות במרכז העיר עם מסכי מגע דיגיטליים גדולים ובהם מידע עדכני וברור על הגעת האוטובוסים. מקרים מקוממים, כמו זה שתואר כאן, יהיו בסוף התהליך נחלת העבר”.

תגובות