מכת פריצות בשכונת אליעזר בכפר סבא: הגנבים נעלו את בעלת הבית במחסן

מאת: אירית מרק

3 בתים נפרצו ביומיים בשכונת אליעזר. התושבים בשכונה דורשים התערבות משטרה והגברת הסיורים. הנושא עלה בשבת בקבוצת כפר סבא שלנו וגרר עשרות תגובות של תושבים

שכונת אליעזר הנה שכונה שקטה של כ-150 בתי אב צמודי קרקע בפאתי העיר, גובלת בשדות של צופית.

לברי ועד השכונה, זה חודשים רבים שהשכונה מטווחת על-ידי פורצים. רק בחצי השנה האחרונה נרשמו 16 פריצות לבתים בשכונה ועוד עשרות ניסיונות. לרב הפורצים דוגמים מספר בתים בלילה. רק בשבוע האחרון חוותה השכונה 2 פריצות ביום רביעי, פריצה נוספת בחמישי ועוד אחת בשישי.

בחמישי, בעלת הבית הגיעה לביתה והפתיעה את הפורצים בשעת מעשה. הם נעלו אותה במחסן. לאחר שאף אחד לא שמע את זעקותיה, הצליחה לבסוף לפרוץ את דלת המחסן בכוחות עצמה והידפקה על דלת השכן, נסערת ומבולבלת.

“אנו מייחלים להתאוששותה מהטראומה הנוראית שחוותה. השכונה עומדת בקשר עם מחלקת הביטחון של העירייה ועם המשטרה. פעילות מסוימת כבר נעשתה, גם מניעתית וגם מבצעית, ויש נוספת שמתוכננת ומחכה לביצוע. בימים הקרובים מתוכננת פגישה של אנשי ועד השכונה עם מפקד משטרת כפר סבא כדי לשמוע על פעילות המשטרה בעניין”, מסר הוועד. “מדובר בגל פריצות חסר תקדים שאנו חווים זה חודשים והתקיפה בשבוע שעבר של שכנתנו בביתה מהווה עליית מדרגה חמורה. לא ניתן לעבור על זה לסדר היום. תושבי השכונה נמצאים בחרדה הולכת וגוברת, מפחדים להשאיר ילדים לבד, מפחדים לישון בלילה. אנו מצפים מהמשטרה ומהעירייה להקצות לנושא את כל הכוחות והמשאבים הנדרשים ולהשיב לנו את תחושת הביטחון. מבחינת העירייה, יש פעילות שנופלת בסמכותה של מחלקת הביטחון, אבל גם יש כזו שביצועה נופלת בסמכותן של מחלקות אחרות ואנו מצפים ממחלקת הביטחון, וגם קוראים לראש העיר, לוודא שהדברים שהובטחו לנו מטופלים בדחיפות ולא נופלים בין הכיסאות. כמובן שמתקיימת גם התארגנות עצמאית של התושבים למשמר שכונתי, אבל מדובר בהסלמה חמורה שמחייבת טיפול של גורמי הביטחון”.

ממשטרת ישראל נמסר כי “מעת לעת מתבצעת פעילות סמויה וגלויה בעיר למניעת עבירות רכוש. ניתן לראות במדידת חמש השנים האחרונות כי ישנה ירידה בעבירות הרכוש בעיר. משטרת ישראל תמשיך לפעול לשמירה על בטחון רכושו של הציבור”.

תגובות