סדק ראשון בקואליציה של כוכבי? חבר המועצה משה חנוכה מאיים שלא להצביע בעד תקציב העירייה “אסור שתקציב ייבנה במחשכים”
ביטול אגרת השמירה, הגדלת תקציבי חינוך, הפעלת מערך שאטלים, חנייה חינם לתושבי העיר וקיצוץ תוספות מיותרות- האם הדרישות של משה חנוכה לקראת תקציב 2020 יתקבלו וישנו מציאות בהוד השרון?
נחשף בעיתון ירוק
חנוכה: “מועצת העיר היא לא תאטרון בובות. הקואליציה היחידה שלי היא עם התושבות והתושבים”.
לידי  מערכת “ירוק” הגיע מסמך פנימי ששלח לפני כחודש חבר המועצה משה חנוכה ליו”ר ועדת הכספים וגזבר העירייה, בו מבקש חנוכה לערוך שינויים דרמטיים בתקציב שיובא לאישור בימים הקרובים, ושאם יתקבלו ישנו את המציאות בעיר ויקלו על חיי התושבים.
חנוכה פתח את מכתבו בקביעה כי: “תקציב העירייה הוא הביטוי המובהק ביותר לסדר העדיפויות העירוני, למדיניות של הנהלת העירייה ולערכים שאותם אנו באים לקדם״. והמשיך: “ברור לי, כי ישנם צרכים עירוניים נוספים שאינם מובאים בנושאים המצוינים במסמך זה. עם זאת, מהיכרותי את המערכת העירונית אני מאמין כי כולם ישימים״.
בין הנושאים שמעלה חנוכה במכתבו עולה דרישה לביטול אגרת השמירה, הקמת שבט צופים, הגדלה של תקציב החינוך

צילום: עיתון ירוק. משה חנוכה

תכנון הקמת היכל תרבות, הפעלת מערך שאטלים עירוני לרכבת, מתן 3 שעות חנייה חינם לתושבי העיר, החלפת תאורת הרחוב ללד והפעלת חוג ראשון חינם לילדי העיר. הדרישות שעולות במכתב עשויות להביא לשינוי ממשי בחיי תושבי העיר והוא מתעקש, כי בסופו של דבר מדובר על סדרי עדיפויות”.

לאחר שלא קיבל תשובה למכתבו פנה השבוע לראש העירייה בדרישה לקיים דיון של הקואליציה העירונית בסעיפי התקציב: “אני שב ומבקש לקיים דיון של חברי הקואליציה לקראת התקציב, ומצפה לקבל את התייחסותם המקצועית של אנשי העירייה למסמך שהעברתי. מועצת העיר איננה תאטרון בובות – אלא דירקטוריון עם אחריות ציבורית לסדר היום העירוני”.
משה חנוכה, האם אתה מרוצה מהתנהלות העירייה ?
“התושבות והתושבים בעיר בחרו בשינוי. אני שמחתי להצטרף לקואליציה של שינוי שהמטרה שלה היא תיקון המציאות. הצבעתי בעד תקציב 2019 תוך הבטחה שאחרי שנת הלמידה יחלו השינויים – היום אני רוצה להבטיח שלא נעמוד מול עוד שנה של קיפאון”.
אבל אתה חבר קואליציה, לא?
“כן. אני נותן גיבוי לראש העירייה אבל מצפה, באותה המידה, שראש העירייה יתן גיבוי לתושבים. ביקשתי לקבל תשובות בסיסיות בנוגע לתקציב העירייה ולא קיבלתי. אסור שתקציב עירייה ייבנה במחשכים”.
מה הכוונה?
“הקואליציה האמתית שאני מחויב לה היא זו שהקמנו עם התושבות והתושבים שנתנו בנו את אמונם. לא ביקשתי ג’וב, לא שכר ולא כיבודים – רק להיות שותף למהפכה שהבטיחו לנו. ביקשתי להכניס לתקציב העירייה רק חלק ממה שתושבי העיר מצפים לו, ואני מקווה שראש העירייה והצוות שלו יקבלו את בקשותיי”.
ואם לא? 
“אם לא – התשובה פשוטה. הערכים שלי לא יתנו לי להצביע בעד התקציב. אני כאן בשביל התושבים, לא בשביל הכיסא.
גורמים נוספים בקואליציה מאשרים כי לא נערך דיון לגבי התקציב וכי לא קיבלו תשובות לפניותיהם לראש העירייה ולצוות המקצועי

אמיר כוכבי. צילום עיתון ירוק
חבר מועצה נוסף שמעדיף לשמור על עילום שמו אמר ל״ירוק״: ״הכל נעשה במחשכים, אין שקיפות, אין שיתוף, אין עבודת צוות, אף אחד לא מיידע  ולא משתף אותנו בתקציב ומצפים שנצביע באופן אוטומטי.
פנינו לעוזר ראש העיר לקבל את תגובת ראש העיר, אך הם בחרו שלא להגיב לכתבה.

תגובות