מופע המחול של אגם הברבורים בישראל

אחד ממופעי המחול המפורסמים ביותר בעולם – “אגם הברבורים” צפוי לעלות במהלך שנת 2020 בישראל במגוון ערים שונות על ידי תאטרון הבלט הלאומי של רוסיה, אשר חוזר לישראל לאחר הצלחה מסחררת בסיבובו הקודם. כך בישר לנו אתר קצת תרבות המצוין

 

התפוצה הנרחבת של ההצגה במהלך החודשים מרץ – אפריל הקרובים צפויה להנגיש את אחת מהופעות המחול המפורסמות והמרשימות ביותר בהיסטוריה של התחום לכלל הציבור הישראלי, זה המתגורר בערים הגדולות ובקרבתן כמו גם חובבי מחול המתגוררים בפריפריה.

יצירת המופת של צ’ייקובסקי מועלית על ידי התאטרון הרוסי על במות ישראל

בלט אגם הברבורים היא ללא ספק אחת מיצירות המחול המפורסמות והמוכרות ביותר בהיסטוריה. מדובר ביצירה רוסית אשר נכתבה על ידי פיוטר איליץ’ צ’ייקובסקי במהלך המאה התשע עשרה, וזכתה מאז ועד היום לאינספור גרסאות שונות ומגוונות. בעוד עלילת היצירה מבוססת דווקא על אגדה גרמנית עתיקה במרכזה, היא מוכרת דווקא כיצירת מופת רוסית קלאסית, כזו המעלה מיד אסוציאציה של סיפורי עם רוסיים, אולי יותר מכל דבר אחר (בסיפורי העם הרוסיים דימוי הברבור הוא נפוץ ודומיננטי).

הצגה זו היא שילוב של מוסיקה קלאסית גאונית במורכבותה מצד אחד, וביופייה הפשוט והמיידי מצד שני. מדובר באחת המלודיות הקלאסיות המפורסמות והמוכרות ביותר בעולם כולו, כאשר סביר להניח כי גם אם אינכם יודעים על מה מדובר וודאי תזהו את היצירה ברגע שתשמעו אותה.

מגוון הופעות בערים ברחבי ישראל – אגם הברבורים בישראל

כפי שצוין לעיל, במהלך השבוע האחרון של חודש מרץ והשבוע הראשון של אפריל הקרובים (2020) צפוי התאטרון הרוסי הלאומי להעלות את “אגם הברבורים” על במות ישראל, והכוונה אינה רק להיכל התרבות בתל אביב. מדובר בסדרה של כעשר הופעות אשר צפויות לעלות במגוון ערים בארץ, וביניהן כמובן הערים הגדולות – תל אביב, ירושלים וחיפה, אך גם ערי הדרום (באר שבע ואשדוד), כרמיאל שבגליל התחתון, ראשון לציון ומכבים-רעות. 

כך, ניתן לחוות את אחת מיצירות המופת של כל הזמנים בעולם התאטרון, מועלית על ידי תאטרון רוסי איכותי ונחשב, ממש כאן בפריפריה הישראלית. ללא ספק, זו הזדמנות מצוינת להנגיש קצת תרבות גבוהה, מהסוג שדווקא נמצא תחת מתקפה מסוימת בישראל בשנים האחרונות, לכל מי שמתעניין בתחום בארץ.

תגובות