נעמה כהן עם ספר ילדים חדש, מקסים ומרגש לזכרה של בתה נועה שנפטרה כשהיא בת שבע

נועה כהן, ילידת כפר סבא, הייתה ילדה חברותית ושמחה שתמיד חייכה והעניקה אור לכל הסובבים אותה.
עוד בטרם מלאו לה שש שנים התעוררה בוקר אחד עם צוואר תפוס. לא עזרו משחות וגם לא אנטיביוטיקה, הצוואר סרב להשתחרר. בדיקת MRI  גילתה כי מדובר בגידול אלים שהתמקם בחוט השדרה הצווארי.

מאת: אירית מרק

היה זה ביום שישי בערב, בחודש מאי בשנת 2006, שהזעיקו את המנתחים משולחן השבת בביתם, וקראו להם להתייצב לניתוח דחוף של ילדה מתוקה שמתקשה לזוז

המנתחים עשו ככל יכולתם אבל התוצאה הייתה הרת אסון. נועה נותרה משותקת בפלג גופה השמאלי עם כאבי תופת, שלקח זמן רב עד שהצליחו רופאים להרגיע אותם.

לאחר מאבק של שנה ושבעה חודשים, של שיקום והתמודדות עם הסרטן האלים, הלכה נועה לעולמה כשהיא בת שבע וחצי שנים, לא לפני שסיימה את כיתה א’ בבית ספר “גולדה” בכפר סבא בהצלחה, תוך התמודדות מעוררת השראה.

אמא של נועה, נעמה, מנסה כבר 12 שנים להנציח את דמותה של נועה ולהשאיר אותה בתודעה.

בקיץ שעבר נכתבה כתבה בעיתון שבעה ימים המתארת את הקשר הנפלא של נעמה עם ארבע מחברותיה הטובות ביותר של נועה, קשר שממשיך עד היום ומאחד את החברות כל שנה, בסוף חודש יוני, סביב יום הולדתה של נועה

נועה ז”ל


לפני מספר ימים יצא לאור ספר ילדים חביב ואופטימי בשם “נועה מצחיקולה” המתאר ילדה חמודה, או כדבריה “מאוד מאוד מאוד חמודה”, בת ארבע, שלפעמים קצת מתבלבלות לה המילים.
כל השיבושים בספר לקוחים מאוצר המילים הפורה של נועה’לה הקטנה, שמיום שפתחה את פיה ובמשך כל שבע וחצי שנות חייה הקצרים אספה אמא שלה, נעמה, את מילותיה המשובשות אחת לאחת, עד שנדם קולה.

אלא שאת כל הסיפור הזה ידעו אך ורק המבוגרים. בספר אין אזכור כלשהו לטרגדיה שעברה המשפחה. נעמה הינה גננת ברעננה, בעלת תואר שני לגיל הרךובוגרת מסלול הדרכת הורים של מכון אדלר. היה חשוב לה לכתוב סיפור שיאפשר לילדים להיקשר בקלות לדמותה של נועה’לה ולהבין כי גם הם, כמוה, ידעו לדבר נכון כשיגדלו.

הספר מתאים לילדים בגילאי 3-5. הם צוחקים מהטעויות, מתקנים ולומדים את המילים הנכונות.

כריכה קדמית

הספר מתאים להורים שישמחו להיזכר בשיבושי הלשון המקסימים של ילדיהם, ומעוניינים ללמד את ילדיהם שכולם טועים, ושאפשר ללמוד מהטעויות ולהתחזק.

הספר מתאים גם לסבים וסבתות המעוניינים לחוות עם נכדיהם הקטנים חוויה מחויכת ומקרבת.

את הספר ניתן להשיג בימים אלו במחיר מיוחד ב”צומת ספרים” בכפר סבא, בהוצאת צבעונים וגם אצל המחברת נעמה כהן 0522804973

תגובות