החל משנת הלימודים תשפ”ב יתאפשר להורי תלמידי כיתות א’ בכפר סבא לבחור את בית הספר בו ילמדו ילדיהם

מאת: אירית מרק

בשורה להורים ולתלמידים בכפר סבא: תוכנית למידה ייחודית ומהפכנית הוצגה אתמול (ב’) בפני מאות מורים ומנהלי בתי ספר בעיר בכנס מיוחד לצוותי החינוך בבתי הספר היסודיים, שהתקיים בנוכחות ראש העיר רפי סער, נציגי אגף החינוך ומשרד החינוך, ובסימן אחדות, ייחודיות והפדגוגיה שביניהן.

המשמעות: החל משנת הלימודים תשפ”ב יתאפשר להורי תלמידות ותלמידי כיתות א’ לבחור את בית הספר בו ילמדו ילדיהם, תוך בחירה מבוקרת בהתאם לתוכנית שפותחה.
התוכנית החדשה, ששמה דגש על יכולת הפרט, תוך הענקת מערכת תומכת ועוטפת לכל תלמידה ותלמיד, התגבשה בין היתר באמצעות שיתוף ציבור שהחל לפני כשנתיים מתוך הבנה כי המציאות החינוכית משתנה. במסגרת תוכנית זו, כל בית ספר יבנה את הייחודיות המתאימה לו, מתוך ראיית למידה חדשנית המותאמת לילדים. תהליך הלמידה שונה מילד לילד ובמהפכה זו, בונה עיריית כפר סבא מתווה עשיר של מעגלי למידה חדשניים לצוותי החינוך – לצורך יישום התוכנית החדשה

ראש העיר, רפי סער: “מדובר בבשורה של ממש, שתמצב את העיר כפר סבא, שרק בקיץ האחרון הייתה הראשונה בארץ שהקימה קריית חינוך דמוקרטית, בצמרת הארצית. העיר כפר סבא מהווה מודל ודוגמה לרשויות אחרות במגוון תחומים, וגם בחינוך נוביל את העיר ואת הארץ כולה
התוכנית החדשה תשנה את תמונת החינוך העירונית, תעמיק את תחושת האחריות החברתית ותעצים את התחושה של גאוות היחידה של התלמידים, המורים וההורים”.
תוכנית החינוך החדשה, בשיתוף משרד החינוך והנהגת ההורים העירונית, צפויה כאמור לצאת לדרך בשנת הלימודים תשפ”ב.
על פי מחקרים שנעשו בעולם, הפעלת מודל הבחירה תשמש כמנוף ליצירת מצוינות ושיפור איכות החינוך, כאשר התוכנית תאפשר ביסוס של מערכת חינוך המותאמת לאתגרי העתיד ופיתוח תוכניות לימוד חדשות.

יש להדגיש, כי כחלק מהמודל החדש, תכשיר עיריית כפר סבא באמצעות המחלקה לחינוך יסודי באגף החינוך ומרכז פסג”ה, את צוותי החינוך לקראת המעבר. זאת במקביל להקמת מינהלת עירונית רחבה וחיזוק שיתופי הפעולה בין בתי הספר, המורים וההורים.

מנהלת המחלקה לחינוך יסודי, אורית ליבוביץ: “בעידן המציאות המשתנה והשינויים המהירים בארץ ובעולם, גם החינוך נמצא בשלבי מעבר ושינוי, ואנחנו יוצאים לדרך חדשה. יחד נוביל בעירנו מערכת חינוך איכותית ומצוינת, רלוונטית, גמישה ומשתנה בהלימה לשינויים. התוכנית, בשיתוף אגף מו”פ, ניסויים ויוזמות במשרד החינוך, הפיקוח על החינוך היסודי, צוותי החינוך והנהגת ההורים העירונית, נועדה ליצור מערכת חינוך שתיתן לתלמידיה את התנאים לחיים מלאים ושלמים, כבוגרים במציאות המשתנה. זאת תוך הקניית מיומנויות, ערכים והעקרונות המובילים של כל בית ספר בעיר”.

ראש העירייה לשעבר, צביקה צרפתי מסר תגובה בשם כל חברי האופוזיציה “ראש עיריית כפר סבא גונב את דעת הציבור ומחליט על תוכניות מעצבות עיר ללא הצגה ואישור מועצת העיר השבוע פורסמה בכנס חינוך בשורה שהיא חלק מתוכנית חינוך כוללת התוכנית שהוכנה עוד בקדנציה הקודמת והוצגה במועצת העיר הקודמת אך לא אושרה עקב הקרבה למערכת הבחירות והוחלט שהמועצה הבאה תקבל החלטות הוקמה מועצה ועד היום לא הובאה שום תוכנית לאישור במועצת העיר ראש העיר עושה הכל בכדי לא להביא את התוכנית או תוכנית חלופית לאישור המועצה וזו לא הפעם הראשונה שכך פועל ראש העיר בכפר סבא נהייתה אנרכיה ולא דמוקרטיה”.

תגובות