תלונות קשות על היחס בביקור רופא כפר סבא: הרופא צרח עלי ‘עופי מפה מטומטמת’

מאת: אירית מרק

ל. אם לחיילת מתלוננת על יחס קשה מאוד שעברה בתה בביקור רופא ביום שני השבוע בסניף כפר סבא “באתי עם הבת החיילת שיש לה זיהום ברגל”, מתארת האם את שאירע “אנו מחכות שעתיים, נכנסות לרופא, הוא אפילו לא מסתכל אומר ‘זה כלום מחר לבסיס’… אני מנסה לדבר איתו הוא אטום.. צועק ‘אני הרופא פה’..הילדה מתחילה לבכות ואני חסרת אונים. אומרת לו, רק תקשיב לה,
הרופא קם, דופק על השולחן, מניף עם האצבע וצועק עלי באלו המילים מילה במילה ” עופי מפה יא חתיכת חרא, את חתיכת ג’יפה. אני מנסה לומר משהו, הילדה שלי היסטרית, בוכה בלי אויר, הוא מניף את היד לכיווני וצועק עלי ‘עופי עכשיו מטומטמת!’. האם העלתה התלונה בקבוצת מאמות כפר סבא והסיפור גרר עשרות תגובות זועמות.

“הילדה מושכת אותי בסוודר ואנחנו בורחות ויורדות לפקידות למטה, רועדות. הלב שלי על 200 והן אדישות, מבקשת לראות את הרופא בחדר 2, הן אומרות שהרופא לא סגר את התיק. רציתי להזמין ניידת משטרה אך הילדה רק רצתה ללכת”.
הבוקר הלכה החיילת לרופא היחידה בבסיס ונשלחה דחוף למיון בשל זיהום קשה ברגל.

גם בשבת האחרונה עלו תלונות של תושבים שהגיעו לביקור רופא ונאלצו לחכות שעות לתורם. אלו העלו תלונות בקבוצת כפר סבא שלנו

תגובת ביקורופא:”ביקורופא רואה מאות אלפי חיילים בשנה. לצערנו, בחלק מהמקרים, קיימת תופעה של הפעלת לחצים משמעותיים על הרופאים מצד חיילים ומלוויהם לקבלת ימי מנוחה ללא תלות במצב הרפואי וזאת עד כדי איומים מילוליים ואף אלימות וונדליזם במרפאות. נדגיש כי מתן ימי מחלה הינו על בסיס שיקול רפואי בלבד ולא כל שיקול אחר. במקרה המדובר החיילת קיבלה טיפול רפואי מקיף ולפי מסמכי המיון אבחנת הרופא הייתה נכונה ותאמה את האבחנה שניתנה בבית החולים”.

תגובות