כתב האישום שהוגש נגד תושב קלקיליה חושף את רגעי האימה שעברה אילנה בן עטיה

מאת: אירית מרק

כתב אישום חמור הוגש בשבוע שעבר בבית משפט המחוזי מרכז לוד, כנגד תושב קלקיליה הנמצא במעצר עד תום ההליכים. לנאשם, תושב קלקיליה, לא היה אישור כניסה ושהייה כדין לישראל. לכתבה הקודמת בנושא לחצו כאן.

על פי כתב האישום, ביום 13/12/2019 בשעת חצות, חזרה אילנה בן עטיה לביתה בשכונת אליעזר בכפר סבא, מביקור בבית חולים שם שהה בעלה שמואל, ז”ל, שנפטר כשבוע לאחר הפריצה ממחלה. יצוין כי מדובר בשכונה של בתי קרקע ופריצות רבות המדווחות ע”י תושבי השכונה כבר מזה שנה.

בשעה 24:00 לערך, חזרה בן עטיה לביתה מבית החולים “מאיר” שם אותה עת היה כאמור מאושפז בעלה במצב קשה. 

באותה עת, הנאשם ובת זוג שהיתה איתו פרצו לבית דרך המרפסת כשהם עוטים על ידיהם כפפות והם רעולי פנים. בעת שהגיעה המתלוננת לביתה היו הנאשם והאחר בתוך הבית. המתלוננת נכנסה לביתה, והגיעה לחדר השינה בבית. או אז, הנאשם והבחורה התנפלו עליה, סתמו את פיה בידיהם כדי למנוע ממנה לזעוק לעזרה, הושיבו אותה על המיטה בחדר ואיימו עליה : “אם לא תעשי בעיות לא נהרוג אותך, תני לנו את כל הכספים שיש לך והזהבים”.

בעקבות דרישת הנאשם והבחורה מסרה להם המתלוננת סך של 800 ₪ שהיו בארנקה. בנוסף נטלו השודדים ציפית של המתלוננת שהכילה תכשיטים יקרי ערך (שחלקם גם בעלי ערך סנטימנטלי למתלוננת),  שעוני יד השייכים לבעלה ובשמים.

על מנת למנוע את בריחתה מהמקום, למנוע את התנגדותה ובכדי להשלים את גניבת רכושה של המתלוננת הובילו הנאשם והאחר את המתלוננת המפוחדת למזווה הבית, ונעלו אותה במזווה.

בעת שהיו בביתה, התחננה המתלוננת בפני הנאשם והאחר שישאירו לה את הטלפון הנייד, עת ביקשה להודיעה לקרוביה ומכריה אודות מצבו הרפואי הקשה של בעלה. הנאשם והאחר לא שעו לתחינות המתלוננת ונטלו עימם גם את הטלפון הנייד שלה.

טרם יציאתם מהבית, דרשו מבן עטיה הנסערת מאוד למסור להם את קוד התנעת הרכב, נטלו את מפתחות הרכב והותירו את המתלוננת כלואה במזווה ביתה.

השודדים נטלו את רכבה של אילנה בן עטיה, ונסעו מהמקום. בן עטיה הכלואה הצליחה לבסוף, לאחר כחצי שעה, לשבור את מנעול דלת המזווה, להיחלץ מהמקום והלכה לשכנה. לאחר מספר ימים נפטר שמואל, בעלה בבית החולים.

השודד תושב קלקיליה עצור כאמור עד תום ההליכים.

תגובות