דבק אפוקסי – הדבק בעל 1000 השימושים

אין אדם שלא מכיר את הדבק האפוקסי, זהו דבק חזק במיוחד בעל תכונות ורסטיליות, הוא מתאים למגוון רחב של שימושים וגם אנשי המקצוע משתמשים בו באופן שוטף לעבודתם. 

מה זה אפוקסי?

אפוקסי הוא כינוי למשפחה גדולה של חומרים פולימריים. החומרים יכולים לשמש במגוון יישומים כגון דבקים, צבעים, תבניות ועוד. אפוקסי בסיסי המכונה פולי אפוקסיד הוא שרף מונומר, לאחר ערבוב השרף עם חומר מקשה מתחיל תהליך כימי הגורם להתקשות השרף. השרפים האפוקסיים הנפוצים ביותר מבוססים בדרך כלל על תערובת של ביספנול A ואפיכלורוהידרין.

הדבק האפוקסי הוא למעשה דבק חזק במיוחד, הדבק הייחודי משמש בין היתר להדבקת פריטים מחומרים שונים, למשל לצורך הדבקת מתכת לעץ, מתכת לפלסטיק, גומי לעץ, גומי למתכת וכיוצא בזה. זמן ההדבקה קצר יחסית, בהתאם לאיכות הדבק, סוג החומר המקשר ואופן השימוש. יש פריטים שניתן להדביק באמצעות הדבק החזק תוך שניות ספורות אך יש חומרים המחייבים זמן ייבוש ארוך יותר, לעיתים תוך 24 שעות. 

חשוב לדעת כי לדבקים אפוקסיים מסוגים שונים יש יחסי ערבוב אחרים בין השרף לחומר המקשה. כדי לשנות את תכונותיו של האפוקסי הבסיסי מוסיפים חומרים שונים כדי לקבוע מראש את התכונות של הדבק מבחינת קשיות, עמידות בפני חומרים כימיים, תכונות של בידוד והולכה תרמית ו/או חשמלית, גמישות החומר ועוד.

הדבק בעל 1,000 השימושים

התכונות הייחודיות של הדבק האפוקסי וכושר ההדבקה שלו הפכו אותו למוצר פופולרי ושימושי, לכן אין זה פלא כי נהוג לכנות את החומר כדבק בעל 1,000 השימושים. יש מגוון רחב של דבקים אפוקסיים הנמכרים בחנויות וברשתות עשה זאת בעצמך, ניתן לרכוש את הדבק המהיר גם בכל מכולת שכונתית ובכל חנות כלי עבודה. יש מגוון רחב של דבקים אפוקסיים, למשל הדבק המהיר שכולם מכירים ומשתמשים בו. זהו דבק חזק המתייבש תוך דקות ספורות, הוא מתאים בעיקר לשימוש ביתי לצורך תיקון חפצים שונים והדבקת חומרים מסוגים שונים.

באמצעות דבק אפוקסי מהיר אפשר לתקן צעצועים של הילדים, כלים שנשברו, רהיטים ועוד. לדבקים מתקדמים המיועדים לבעלי המקצוע ישנם שימושים רבים נוספים, למשל הדבקת קונסטרוקציות שונות, להדבקת חיפויים ואריחי ריצוף מחומרים שונים, במיוחד אריחים העשויים מאבן טבעית או סינטטית, אריחי זכוכית, ויש דבקים המיועדים למשטחים מתכתיים או להדבקת חומר מתכתי על חומר אחר.

הדבק האפוקסי בענף הבניין מהווה חלופה איכותית לדבקים על בסיס צמנטי, זהו דבק עמיד וחזק במיוחד המתאים לשימוש פנימי וחיצוני, הדבק עמיד בפני פגעי מזג האוויר, הוא לא פוגע באריחים, ההתקשות שלו מהירה יחסית ויש לו יתרונות רבים נוספים.

מגה אפוקסי

אם אתם מחפשים דבק אפוקסי חזק, איכותי ובעל תכונות יוצאות דופן – כדאי לכם להכיר את הדבק הנקרא מגה פוקסי של המותג האוסטרלי ויויסיטי. הדבק החזק והעמיד משווק בישראל על ידי חברת רוטנברג, החברה המובילה בארץ לאספקת חומרים, ציוד ופתרונות לתחום הבנייה והשיפוצים.   

תגובות