תעלומה בכפר סבא: מי עומד מאחורי החשד להצתת רכבים רבים ברחבי העיר בשנה האחרונה
מאת: אירית מרק
צילומים: באדיבות ביקורת בונה
בשנה האחרונה עדים התושבים בכפר סבא, לתופעה חדשה בעיר: על פי החשד כלי רכב רבים הוצתו באישון ליל ולאף אחד אין מושג מה המניע או מה עומד מאחורי החשד להצתה.

זה התחיל עם משאית שנשרפה בחניה של בית”ר ורכב נוסף שעלה באש גם הוא. משאית נוספת, הוצתה גם ברחוב תל אביב יפו. גם בשוק העירוני הוצתו חנויות, והקיוסק של סעדיה גם הוא כמעט עלה באש

כלי הרכב שעל פי החשד הוצתו. צילום: ביקורת בונה
בהמשך, 2 רכבים בשכונת תשלו”ז ברחוב נחליאלי עלו באש, כך גם רכב ברחוב השופטים, בשאול המלך עלה באש רכב הסעות, ברחוב האילנות נשרף רכב אחד
ברחוב האשל, בשכונת דובדבן הכפר 4 רכבים שנשרפו עד היסוד, גם ברחוב נחום ליד בן יהודה רכב נשרף, בשכונה הירוקה נזרק רימון ובאזור עתיר ידע נשרפו 2 רכבים. לגבי כל החשד להצתות, לא נמסר כל מידע מהמשטרה ולא יצאה כל הודעה לעיתונות בכל תקופת הזמן הזו. אילולא, מייסד ביקורת בונה, הפעיל החברתי, אמיר יעקב, שהגיע למקום, הציבור כלל לא היה מודע לתופעה ולגודלה.
מייסד אתר ביקורת בונה, הצליח להגיע לרוב המקומות בזמן אמת, רגעים לאחר שהרכבים הוצתו על פי החשד.
בשיחה עם השרון פוסט סיפר  “האירועים היו מחרידים. אנשים יצאו מהבתים, מבועתים למראה הרכבים שנשרפים למול עיניהם, המשטרה נכחה בשטח ותחקרה שכנים או בעלי רכב. באחד המקרים שמעתי שוטר שואל בעל רכב שהוצת, אם יש לו בעיות עם השוק האפור, בעל הרכב השיב בשלילה, שאין לו קשר לתחום”.
באיזה שעות בדרך כלל זה קורה?
“בין השעות 2300 לשעה 0300 לפנות בוקר”.
– השכנים מתעוררים? יוצאים בשעות אלו? מודעים למה שקורה בשכונה?
“השכנים ברובם יוצאים מבוהלים החוצה, לראות במה מדובר, מעבר לריח השריפה יש גם פיצוצים עזים של מיכלי הדלק או כל דבר אחר שנשרף עם הרכב, אז זה מפחיד מאוד. זה מחזה לא נעים כשכל השכונה יוצאת ולא נותר להם אלא להתבונן ברכבים העולים באש. כיבוי אש מגיע למקום מיד, מהירות התגובה שלהם מהירה מאוד, בכל האירועים ראיתי אותם. במקרה אחד כמעט נעצרתי”.
למה?
“רכז מודיעין שנכח במקום לא אהב שצילמתי את המחזה הנורא הזה. הוא צילם אותי בווידאו וביקש ממני ת.ז באופן לא נעים, רק בגלל שנכחתי במקום בכל פעם שקרה ארוע”.
מישהו מבעלי הרכבים שהוצתו, שוחח איתך?
“הם לא יודעים מה קורה או מי עומד מאחורי, אף אחד לא מיידע והמשטרה כלל לא הוציאה מידע לעיתונות בנושא זה. אם לא הייתי מצלם, אף אחד כלל לא היה יודע מזה. הרכב האחרון שהוצת ברחוב האילנות, התושבים תיעדו בווידאו אבל מסרבים לחשוף, כי הם חוששים”.
אתה בעצמך, לא חושש?
“אני לא חושש כי אני עושה עבודה עיתונאית, חשוב הרי שמישהו יגיע לאירועים ויתעד, אני חושש יותר מרכז המודיעין משום שזה מפריע לו שאני מגיע ומצלם עבור הציבור”.
אלירן שמש, דובר כיבוי אש “לאחרונה אנחנו נתקלים באירועים רבים של הצתות כלי רכב בכפר סבא. נבדק החשד שיש ביניהם קשר, חוקרי הדלקות מצאו כי חלקם הוגדרו כהצתה וחלקם בסימן שאלה. הטיפול הועבר למשטרת ישראל וזו אכן תופעה שצריך למגר. לצערנו הרב בחלק מהמקרים נפגע רכוש רב שאינו קשור לאירוע וזו תופעה שעלולה לסכן חיי אדם. חלק גדול מהאירועים מתנקז למזרח כפר סבא, מקווה שנרד מהגל הזה “.

תגובות