האופוזיציה דורשת מהעירייה להשקיע חצי מיליון שקלים בתחבורה ציבורית בשבת. עילאי הרסגור הנדין “הצעה גרועה וחובבנית”

מאת: אירית מרק

שבעת חברי האופוזיציה חתמו על זימון ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין בנושא תחבורה ציבורית בשבת. הישיבה התקיימה אמש במרכז הקהילתי “קפלן”, ברחוב ירמיהו 6, כפר סבא.

ראש העירייה, רפי סער, הבהיר כבר בתחילת הישיבה כי “יש לנהוג בשיתוף פעולה והוגנות מול כל פלחי האוכלוסייה, הטלתי על סגניי לגבש המלצות לגבי שאטלים בסופי שבוע והצוות כבר החל לגבש המלצות, הסגנים יעבירו בתום עבודת מטה סדורה המלצותיהם

בינלאומי נותן לכם במתנה 1000 שקלים

חברי האופוזיציה הקריאו הצעתם, לפיה עיריית כפר סבא תפעל לקדם הפעלת שירותי תחבורה ציבורית בסופי שבוע תוך התחשבות ברגשות כל האוכלוסיות בעיר. על פי הצעתם, בשנת 2020 העירייה תממן הפעלת פיילוט של 2 קווי תחבורה ציבורית ליעדים מרכזיים ותקצה לשם כך עד 500 אלף שקלים. פירוט הקווים ותדירותם יגובש על ידי ועדת תחבורה ויוצג בתוך 6 שבועות למועצת העיר”

“ההצעה הגיעה בשלב שהופך אותה למיותרת לחלוטין. אבל זו לא הסיבה היחידה לכך שאצביע נגדה. הסיבה היא שמדובר בהצעה גרועה, שתביא לכך שתושבי כפר סבא לא ישתמשו בקווים. זהו חוסר מקצועיות לשמו. אתם למעשה מנסים להגביל אותנו לדרך הפעלה מסוימת שלא ניתן להפעיל בה קו שאטלים בתדירות סבירה”

מועצת העיר כפר סבא

סגן ראש העירייה, עילאי הרסגור הנדין, מחזיק תיק התחבורה “שמעתי את טיעוניהם החשובים של חברי האופוזיציה. אני כידוע יו”ר סיעת מרצ במועצת העיר ועמדותיי הן בהתאם. אני לא רק מסכים עם נחיצות התחבורה בסופי השבוע, אלא שזהו נושא מרכזי מאוד בפעילותי. לשמחתנו המשותפת ההצעה הזאת מיותרת לחלוטין משום שאנחנו נמצאים בהכנה מקצועית של הנושא, שהחלה עוד לפני ישיבת המועצה הקודמת וגובתה בהצהרה של ראש העירייה לפני שהוגשה הצעת האופוזיציה. אנחנו מתייחסים לעניין ברצינות רבה. ההצעה הגיעה בשלב שהופך אותה למיותרת לחלוטין. אבל זו לא הסיבה היחידה לכך שאצביע נגדה. הסיבה היא שמדובר בהצעה גרועה, שתביא לכך שתושבי כפר סבא לא ישתמשו בקווים. זהו חוסר מקצועיות לשמו. אתם למעשה מנסים להגביל אותנו לדרך הפעלה מסוימת שלא ניתן להפעיל בה קו שאטלים בתדירות סבירה. ההצעה הזאת תפצל את המשאבים שלנו בין שני קווים במקום להשקיע כמו שצריך בקו אחד טוב. יש לי ניסיון רב בהפעלת אוטובוסים ומיניבוסים בסופי השבוע

עילאי הרסגור-הנדין

אנשים לא רוצים לחכות בין שלוש לארבע שעות עד שיגיע השאטל. הקדשנו זמן לבחינת ההצעה של האופוזיציה וזאת המשמעות שלה. אפשר לצמצם קצת את הזמנים אם נשתמש בחאפרים זולים לצורך הפעלת הקווים, ללא בקרה וללא נגישות, וגם אז התדירות תהיה גרועה. מי שרוצה כמוני שאטלים שמישים בסופי השבוע, ולא פיילוט של שני קווים גרועים, חייב להתנגד להצעה החובבנית הזאת. אנחנו עושים עבודה יסודית. זה לא משהו שעושים בחמש דקות של כתיבת הצעה. אני קורא לכם להסיר את הצעתכם כדי שאנחנו נמשיך בעבודה ונציג משהו הרבה יותר טוב”.

בתכנית: המנעות מהפרעה לציבור הדתי

בשבוע שעבר חשפנו כי ראש העירייה מינה את סגניו לפעול בנושא. חלק מהתכנית עליה שוקדים כעת בהנהלת עיריית כפר סבא, להפעלת תחבורה ציבורית בשבת כוללת בין השאר על תחנות איסוף באזורים מרכזיים בכפר סבא, תחנות הורדה ביעדים מבוקשים בתל אביב, מרחק של עד קילומטר הליכה ל-80% מהתושבים, מעבר לאורך צירים ראשיים בלבד. המנעות מהפרעה לציבור הדתי, מסלולים נוחים, תחנות קצה שיאפשרו מנוחה לנהגים, שימוש ללא הרשמה מוקדמת – מגיעים לתחנה ועולים ושילוב עסקים מקומיים במסלול.

מי שהפתיע בישיבה היה ראש העירייה לשעבר, כיום חבר המועצה, צביקה צרפתי שנשא נאום מכוון לסגן ראש העיר עילאי הרסגור הנדין “בוא תהיה גבר ותצביע בעד ההצעה הזו, שהיא לא כל כך רעה אגב, ותמיד אפשר לשנות. אני מבסוט שזה קורה היום וזו הסיבה העיקרית שהצטרפתי להצעה הזו. מי שמכיר אותי יודע שאני מכבד את הדתיים, לא נסעתי באוטו לבתי כנסת בשבת, אני מרגיש לא נוח לי עם ההצעה הזו מבחינה ערכית אבל יש פעמים שצריך לשים את האמת בפנים ולגלות את הפרצוף של האנשים”.

צרפתי המשיך כנגד הרסגור הנדין “גם כשהיית סגן ראש עירייה בשכר ולא עשית כלום, הייתה צריכה להיות לך תכנית בשליפה, לא צריך לחכות לוועדה 6 שבועות, הגשת שאילתה ב-2018 אז מה המשחק? למשוך זמן, עוד קצת להיות חלק מהקואליציה…”.

בשלב מסוים חבר המועצה, אורן כהן ניסה להוכיח את צרפתי “אתה תומך בזה?!”, על רקע התנגדותו לאורך שנים התנגדות שהוביל מטעם בן חמו.

צרפתי ענה לו שעדיין לא יודע איך יצביע בסוף הישיבה האם יתמוך בהצעה עליה חתם כדי ליצור קווארום לזימון מאולץ של הישיבה, או יתנגד.

בסוף הישיבה תמכו בהצעת האופוזיציה, רק חברי האופוזיציה, כל שאר חברי המועצה האחרים התנגדו להוציא חברי מרצ שנמנעו.

תגובות