תנו כבוד ליהונתן שאקי, מתיכון רבין, כפר סבא, שהעפיל ל-17 המצטיינים בארץ של האוניברסיטה הפתוחה

מאת: אירית מרק

השבוע הצטרפו 17 תלמידי מערכת החינוך לרשימת הזוכים היוקרתית של מצטייני הנשיאה באוניברסיטה הפתוחה. מדובר בגידול של כ- 20% ביחס לשנה שעברה במספר המצטיינים מקרב תלמידי המערכת. המצטיינים יזכו במלגת הצטיינות שתשמש אותם בהמשך לימודיהם האקדמיים. מכפר סבא זכה יהונתן שאקי מתיכון רבין, מצטיין מתמטי מכיתה י”א.

יהונתן שאקי

לרשימת הזוכים העפילו סטודנטים מצטיינים שעמדו בקריטריונים הבאים:

ü      סיימו בהצלחה לפחות חמישה קורסים אקדמיים שמקנים 2 נ”ז בשנת הלימודים תשע”ט.

ü      הממוצע המשוקלל של כל ציוניהם הסופיים עומד באחת מרמות ההצטיינות הנדרשת להצטיינות נשיא או דיקן (ממוצע ציונים משוקלל של 95 ומעלה).

ü      לא נכשלו בקורסים אקדמיים שלמדו בתקופת ההצטיינות.

ü      לא הושתה עליהם שלילת הצטיינות על-ידי ועדת המשמעת של האוניברסיטה הפתוחה.

רוב התלמידים הזוכים הצטרפו לספסלי האקדמיה במסגרת התוכנית ‘אקדמיה בתיכון’. התוכנית ‘אקדמיה בתיכון’ מאפשרת לצעירים מתחת לגיל 18 ולתלמידי תיכון מצטיינים וחדורי מוטיבציה להתחיל בלימודים אקדמיים כבר בתקופת התיכון, בד בבד עם לימודיהם בבית הספר.

במסגרת התוכנית התלמידים צוברים נקודות זכות אקדמיות לתואר, ובמקצועות מסוימים גם יכולים להמיר לימודים בתיכון ובחינות בגרות בקורסים אקדמיים. הציון בקורסים אלה ייחשב כציון הבגרות. המשרד מעניק לתלמידים שמשתתפים בתכנית מלגות משני סוגים: מלגת סיוע כלכלי, ומלגת הצטיינות. מלגת הצטיינות ניתנת לתלמיד שקיבל ציון של 85 ומעלה בשני קורסים, בשנת לימוד אחת.

בתכנית משתתפים השנה כ-1,700 תלמידים (במספר מוסדות אקדמיים), מכל רחבי הארץ, שהחלו לצבור קרדיט אקדמי לקראת תואר – נקודות זכאות (נ”ז). התכנית פועלת בבית ספר גם אם יש רק תלמיד אחד שמעוניין בה, ורבים מהתלמידים המצטיינים משלבים יחד עם לימודיהם האקדמיים גם עשייה חברתית.

תגובות