נדיה כהן אלמנתו של גיבור ישראל אלי כהן ז”ל, תתארח בחידון הציונות שיוזם אורן כהן
בינלאומי נותן לכם במתנה 1000 שקלים

מאת: אירית מרק

נדיה כהן אלמנתו של גיבור ישראל אלי כהן ז”ל נפגשה השבוע עם סגן ראש העיר המיועד, אורן כהן וקיבלה הזמנתו להיות אורחת כבוד בחידון הציונות שיתקיים בסוף החודש. “היתה שיחה מרגשת מאוד עם נדיה כהן ואי אפשר שלא לחוש בחוסן הנפשי שלה. בסלון ביתה פגשנו מזכרות רבות, מיצגים שנאספו במהלך השנים הקשורים כולם לאלי כהן. רק לאחרונה הודיע לנדיה השר כץ כי תחנת הרכבת החדשה בבת ים תקרא על שם אלי כהן ז”ל והיא מתרגשת מאוד מהמעמד. אני שמח שנדיה נענתה לבקשתי להיות אורחת הכבוד בחידון הציונות ואף תישא דברים. מדובר בחידון בן דורי בהשתתפות תלמידי שכבת כתות ט’ במערכת החינוך הכפרסבאי ובני משפחותיהם. 2 המנצחים בגמר החידון המקומי עולה לחידון המחוזי שהשנה לראשונה יתארח בכפר סבא”.

נדיה כהן עם אורן כהן

מי שמנצחת על ארגון האירוע היא אורית בראון, עובדת עיריית כפר סבא.

נדיה כהן תתארח בחידון הציונות בתאריך 28/2/2020, שם תשא דברים על חייה לצד בעלה, ועל פועלו של גיבור ישראל, אלי כהן ז”ל.

אלי כהן יצוין הוא קרוב משפחה מקרבה לא ראשונה של סגן ראש העיר המיועד, אורן כהן. בן משפחה אחר, צעיר במשפחת כהן, נושא את שמו של אלי כהן.

אליהו (אלי) כהן, נולד ב-6 בדצמבר 1924, הוצא להורג ב-18 במאי 1965. היה מרגל ישראלי, שפעל בסוריה, וכונה “האיש שלנו בדמשק”. כהן נודע כאחד מגדולי המרגלים של ישראל, והמידע שמסר לאחר שהתיידד עם הצמרת הפוליטית והצבאית של סוריה, סייע רבות לצבא הישראלי להתמודד עם ההתקפות הסוריות בין השנים 1962–1964 ולחשוף תכניות סוריות כגון הטיית מי הירדן וחבלה במוביל הארצי. בינואר 1965 כהן נחשף ונתפס, וב-18 במאי 1965 הוצא להורג בתלייה בדמשק. ראש ממשלת ישראל לוי אשכול, אמר כי המידע שמסר כהן שיפר גם באופן משמעותי את היערכות מדינת ישראל למערכה עם סוריה שהביאה לכיבוש רמת הגולן במלחמת ששת הימים, וכי “מעשיו חסכו את חייהן של חטיבות רבות של חיילים”.

עד היום, 55 שנה אחרי, נלחמת נדיה כהן, אלמנתו, להעלאת עצמותיו לקבר ישראל.

תגובות