“ברית חיים” בין תיכון כצנלסון בכפר סבא לקהילה הדרוזית

מאת: אירית מרק

תיכון כצנלסון בכפר סבא הצטרף לתוכנית “ברית חיים”, שמטרתה להדק את הקשר בין המגזר היהודי לבין המגזר הדרוזי בישראל.

תוכנית “ברית חיים” היא תוכנית תלת שנתית, הכוללת היכרות בין בתי הספר וקהילת התלמידים והמורים, ביקורים הדדיים, דיונים וקידום שיח בנושאים אזרחיים משותפים לבני הנוער הדרוזים והיהודיים, ומסע משותף בעקבות לוחמים.

התוכנית קיימת קרוב ל-25 שנים, כחלק מחיבור בין העדה הדרוזית לחברה הישראלית. בשנתיים האחרונות יצאה קריאה משותפת של משרד הביטחון ומשרד החינוך לשיתוף פעולה בין בתי ספר יהודיים ודרוזים, על מנת ליצור ולחזק שפה משותפת בין היהודים ודרוזים במסגרת השירות הצבאי.

ראש העיר, רפי סער: “העיר כפר סבא מוקירה את הקהילה הדרוזית במדינת ישראל, ומעודדת ומקדמת את חיזוק הקשר בין התושבים הדרוזים לקהילה הכפר-סבאית. הצטרפות התיכון לתוכנית המבורכת הזו היא נדבך נוסף וחשוב במגוון רחב של פעילויות שאנו מקיימים, הן בחינוך הפורמאלי והן בחינוך הבלתי פורמאלי, במסגרתן לומדים תלמידות ותלמידי העיר שלנו על כלל המגזרים החיים בישראל ואני סמוך ובטוח כי תוכנית זו תוביל אותנו לחברה טובה יותר ושוויונית יותר. העדה הדרוזית כרכה את גורלה עם גורל העם היהודי ותרומתה לחברה בישראל לא תסולא בפז. זוהי ברית אחים וקשר אמיץ שנולד מאז הקמתה של המדינה”.

במסגרת הצטרפות התיכון לתוכנית, התקיים לאחרונה מפגש מיוחד בבית חינוך תיכון כצנלסון, בו נכחו בו יו”ר התנועה הדרוזית הציונית יוסוף נאסר אלדין, מנכ”ל התנועה הציונית בישראל שלומי אשכנזי, מנהלת חברת מרכז קהילתי בכפר-סבא ע”ש שושנה ופנחס ספיר אליזה רגב, מזכיר התנועה הציונית זייד דגש, מנהל תיכון כצנלסון ד”ר טובי רוזנברג, רכז מגמת לימודי הערבית והאסלאם בתיכון כצנלסון דורון בן עמי, משה סלע אשר קידם את היוזמה, רכזת תוכניות פדגוגיות בתיכון תמי ליבנה, חבר הנהלת התיכון ורכז המערכת ניסים חדד-פלד.

מטרתה העיקרית של התוכנית, הפועלת באמצעות אגף החינוך העירוני, היא להפגיש בני נוער מהמגזר הדרוזי ומהמגזר היהודי במהלך שנת הלימודים במסגרת בית הספר, במספר מפגשים שונים גם בכפרים הדרוזים וגם ביישובים היהודיים, כאשר התלמידים לומדים זה על אורח חייו של האחר, החגים, המנהגים ועל הקשר המאחד בין שני המגזרים.
במפגש שהתקיים הוחלט על יישום התוכנית בין בית החינוך לבית ספר מהחברה הדרוזית.

מנהל תיכון כצנלסון, ד”ר טובי רוזנברג: “בית החינוך שלנו, ברוח ערכי הסובלנות והפלורליזם, יצטרף לתוכנית בשמחה גדולה, מתוך כוונה עמוקה להכיר ולהפגיש לתלמידים שלנו אוכלוסיות שונות, שהן חלק ממרקם החברה הישראלית. שיח של חיים משותפים יש בו כדי לתרום לייצובה של החברה הישראלית כחברה דמוקרטית, שוויונית ופלורליסטית, ומימוש החזון הציוני גם למעלה מ-70 שנים לאחר קום המדינה.
אליזה רגב, מנהלת חברת מרכז קהילתי בכפר-סבא ע”ש שושנה ופנחס ספיר הוסיפה כי היא תמיד שמחה לעודד את האחווה ואת השלום, תוך קירוב לבבות והכרת החלקים המרכיבים את החברה הישראלית. “ככל שנכיר טוב יותר זה את זה, יהיה נעים יותר להיות במדינה שלנו”, אמרה לאחר המפגש

רצ”ב, בתמונה, מימין לשמאל: ד”ר טובי רוזנברג, יוסוף נאסר אלדין, שלומי אשכנזי, אליזה רגב, תמי ליבנה, משה סלע, דורון בן-עמי, זייד דגש וניסים חדד-פלד. צילום: עיריית כפר סבא

תגובות