האם ניתן להחליף שתלים לאחר ניתוח פלסטי?

האם ניתן להחליף שתלים לאחר ניתוח פלסטי?

ניתוחים להגדלת חזה נחשבים לעתים קרובות להליך חד פעמי. אבל לפני שתבחרי בניתוח להגדלת חזה, חשוב להבין שיתכן שבעתיד תצטרכי לתכנן ניתוח נוסף.

כמעט כל אישה שעוברת השתלת חזה, תידרש לעבור החלפת שתלים בסופו של דבר, מסיבה זו או אחרת. מסיבה זו, המנתח הפלסטי אמור לעדכן אותך בכול מה שצפוי לך לאחר הגדלת החזה. באופן זה תוכלי לקבל את ההחלטות הטובות ביותר לגבי ההליכים הקוסמטיים הנכונים לך ולגוף שלך, גם עכשיו וגם בעתיד. 

התכנון קדימה יתאפשר רק לאחר שתעשי היכרות עם הסיבות הנפוצות שבגינן נשים עשויות לרצות, או נדרשות, להחליף את השתלת השדים שלהן.

השתלים הישנים

מבחינה טכנית, שתלי חזה לא מגיעים עם ׳תאריך תפוגה׳, אשר מחייב את האישה להחליף את השתלים. למעשה, רוב שתלי השדיים הנוכחיים מגיעים עם אחריות לכול החיים.

יחד עם זאת, מבחינה מעשית, המומחים ממליצים לטפל בשתלים כמוצרים ארוכי טווח אבל זמניים. הנתונים הסטטיסטיים מלמדים שככול שאותו סט של שתלים יישאר בגוף האישה, כך הסיכון של השתלים להיקרע או להיקלע לסיבוכים אחרים, הוא גבוה יותר.

מרבית המנתחים הפלסטיים ממליצים על החלפת שתלי השד רק אם האישה חווה תסמינים, לרוב לאחר כ-15 או 20 שנה לאחר ניתוח ההגדלה הראשוני.

אבל, גם אם תגיעי ל-20 שנה ויותר לאחר הניתוח, ולא חווית סיבוכים כלשהם, עדיין עלייך לשקול בדיקה אצל המנתח הפלסטי כדי לדון בהחלפה אפשרית של השתלים או אפילו בהסרתם.

קרע בשתל

קרע בשתל הסיליקון הוא נדיר, יחסית. אחד המחקרים מצא כי כ-6% נשים בממוצע יחוו קרע בשתל בעשר השנים הראשונות שלאחר הניתוח. השתלים החדשים המקובלים היום, הם בעלי מעטפת חזקה וארוכת טווח לעומת השתלים בימים עברו.

למעשה, המילה ׳קרע׳ קצת מטעה. מעטפת השתל עלולה לפתח חור זעיר, וג׳ל הסיליקון עלול לדלוף החוצה. 

  • דליפות סיליקון עלולות להתגלות על פני העור. 
  • הדליפה לא מזיקה לבריאות.
  • בדרך כלל, ג׳ל הסיליקון יישאר בתוך רקמת הקפסולה (שהגוף יצר סביב השתל לאחר החדרתו), ולעתים נדירות הוא ידלוף מחוץ לקפסולה.

אם את חווה שינויים בשדיים שלך לאורך זמן, עלייך לבדוק זאת עם המנתח הפלסטי. כיוון שממוגרפיה או בדיקת MRI, לא נחשבות לאמינות במאה אחוזים מבחינת היכולת שלהן למצוא את הקרע, מומלץ לבצע ניתוח לבדיקת המצב.

גם אם יש קרע בשתל, זה לא בהכרח דחוף לעבור ניתוח לתיקון הקרע. אבל ברוב המקרים המנתח הפלסטי ימליץ על תיקון כדי לשמור על בריאותך.

כשאת בוחרת בניתוח לתיקון שתלי השדיים, חשוב שתקדישי את הזמן הנדרש לקבלת ההחלטה הנכונה והמתאימה להעדפות ולתוחלת החיים שלך.

ניתוח פלסטי לתיקון במקרים אחרים

כאשר השדיים שלך משנים את צורתם ומיקומם באופן טבעי ולאורך זמן, יתכן שכבר לא תהיי מרוצה מהצורה שלהם.

גורמים רבים עלולים להשפיע על צורת השד שלך, כולל לידת ילדים והזדקנות. יש גם נשים שיפתחו התכווצות קפסולרית (של אותה רקמה שהמערכת החיסונית שלך בנתה מסביב לשתל שלך).

אם השדיים שלך הפכו לנפולים עם הזמן, יתכן שניתוח להרמת חזה יכול לעזור. זה עשוי להיות זמן טוב גם להחלפת השתלים או להסרתם.

אם את לא מרוצה מתוצאות הגדלת השדים שלך, מכול סיבה שהיא, יהיה עלייך ליצור קשר עם המנתח הפלסטי כדי לדבר איתו על האפשרויות העומדות בפנייך.

החלפת שתלים גדולים בקטנים יותר

יש כמה סיבות בגינן את עשויה להעדיף שתלים קטנים מאלה שיש לך. שינוי אורח חיים הוא בדרך כלל אחת הסיבות העיקריות.

  • יתכן שקיבלת שתלים גדולים כשהיית בשנות העשרים לחייך. כעת, לאחר שהתיישבת, התחתנת וילדת ילדים, את עשויה להרגיש שהשדים הגדולים כבר לא תואמים את הדימוי הנוכחי שלך לגבי החזה ולגבי עצמך.
  • נשים אחרות אולי לא מרוצות ממראה השתלים הגדולים שהתכווצו עקב ההיריון, ומעדיפות להחליפם בשתלים קטנים ונוחים יותר. 
  • במקרים אחרים, נשים שהתחילו עם שתלים גדולים עשויות לגלות שהן מתחרטות, כי הן לא זקוקות יותר לתשומת הלב שאותה חיפשו בעבר.

ניתוח להגדלת שדיים

הגדלת חזה היא פרוצדורה לטווח הארוך, אבל לא בהכרח קבועה לכול החיים. במהלך ההתייעצות עם המנתח הפלסטי, דברי איתו בפירוט על תוחלת החיים המשוערת של סוג השתל שיתאים לניתוח שלך. 

 

תגובות