כמה זמן לוקח תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

כמה זמן לוקח תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

מאות אלפי ישראלים יכולים להוציא דרכון פורטוגלי ורבים שלחו כבר בקשות מסודרות על מנת לממש את זכאותם לאחר שינוי חוק האזרחות בפורטוגל. ממשלת פורטוגל החליטה לתקן את העוול ההיסטורי שנגרם ליהודים שגורשו מפורטוגל לאחר הגירוש ההמוני מספרד, וכדאי לנצל את ההזדמנות ולהוציא אזרחות פורטוגלית המקנה יתרונות רבים ומשמעותיים, למשל לימודים בחינם או בעלות סמלית, אפשרות למגורים ועבודה בפורטוגל ובשאר מדינות האיחוד האירופי ועוד.

מי זכאי לדרכון פורטוגלי?

בחוק האזרחות הפורטוגלי החדש נקבעו תנאי הסף לזכאות לדרכון פורטוגלי:

  • מגיש הבקשה חייב להיות יהודי.
  • גיל 18 ומעלה.
  • ללא עבר פלילי.
  • קשר וזיקה לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל.
  • זיקה לתרבות ולמסורת של יהדות פורטוגל.

בחוק האזרחות יש רשימה ארוכה של שמות משפחה העשויים להוכיח את הקשר למגורשי ספרד ופורטוגל, יחד עם זאת גם אם שם המשפחה שלכם אינו מופיעה ברשימה תוכלו באמצעות מחקר גנאלוגי להוכיח את הקשר.

שלבים ומשך התהליך להוצאת דרכון פורטוגלי

תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי כרוך במספר שלבים, משך הזמן הצפוי לקבלת הדרכון הוא בין שנה וחצי לשנתיים, יש מקרים העשויים להימשך יותר זמן. התהליך לקבלת הדרכון הפורטוגלי מתחיל בבדיקת זכאות קצרה האורכת בדרך כלל שניים עד שלושה ימי עבודה, הבדיקה חינמית ואינה כרוכה בתשלום.

לאחר בדיקת הזכאות מכינים תיק מסודר הכולל מסמכים שונים ומגוונים להוכחת הקשר והזיקה לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל וזיקה לתרבות ולמסורת של יהדות פורטוגל, את התיק שולחים לראשי הקהילה היהודית בפורטוגל. כדאי לדעת כי ממשלת פורטוגל העניקה סמכות לראשי הקהילה היהודית לבדוק את הבקשות הרבות, אם הבקשה מאושרת נשלח אישור (סרטיפיקאדו) למגיש הבקשה. משך זמן הבדיקה על ידי ראשי הקהילה היהודית בפורטוגל הוא בין חודש וחצי לחודשיים, בהתאם לעומס.

לאחר קבלת האישור המיוחל מראשי הקהילה היהודית התיק מועבר להמשך טיפול על ידי נציגי משרד הפנים ורשות ההגירה בפורטוגל. בגלל מורכבות הנושא והביורוקרטיה הסבוכה והמורכבת בפורטוגל, זמן הטיפול בתיק עשוי להימשך בין שנה וחצי לשנתיים, לכן יש להתאזר בסבלנות, וחשוב לזכור כי בסוף התהליך ממתין לכם דרכון של האיחוד האירופי המקנה לכם יתרונות רבים.

ראוי לציין כי לאחר קבלת האישור לזכאות לאזרחות פורטוגלית מקבלים תעודת לידה פורטוגלית, המסמך נחוץ כדי להנפיק תעודת זהות מטעם פורטוגל, ורק לאחר הנפקת תעודת הזהות ניתן להגיש בקשה להוצאת דרכון פורטוגלי. כדי לקצר את הזמן לקבלת הדרכון אפשר לטוס לפורטוגל ובעזרת חברה מקצועית להגיש את המסמכים במשרד הפנים המקומי בליסבון כדי להוציא תעודת זהות ודרכון ביומטרי תוך כ-3 ימים בלבד.

חברת קמפוס פאס היא החברה המובילה בישראל  להוצאת דרכון פורטוגלי, החברה סייעה עד היום לאלפי ישראלים לממש את זכאותם. לחברה יש נציגות בליסבון וצוות מסור, יעיל ומנוסה המטפל בבקשות הרבות ובניהול מקצועי של התיק בדרך להשגת הדרכון האירופאי.

תגובות