תוכנית חדשה תשמר את אופייה של שכונת ותיקים בכפר סבא

בשורה לתושבות ותושבי שכונת ותיקים בכפר סבא: תוכנית חדשה אותה מקדם ראש העיר כפר סבא, רפי סער, תבחן את האפשרויות לביטול הפקעות להרחבות הדרך בשכונה, תוך שמירה על צביונה של השכונה, המאופיינת בבתים צמודי קרקע.

מאת אירית מרק

מדובר בתוכנית בניין עיר, שתובא היום (ב’) לאישור ועדת המשנה ושמטרתה שמירה על אופי השכונה, שנוסדה בשנות ה-50.
ראש העיר, רפי סער: “גם בימים טרופים אלה, אנו ממשיכים לקדם תוכניות  הרואות את טובת כלל התושבים והעיר כולה, באופן מושכל ורואה פני העתיד. התוכנית החדשה תבטיח לתושבי השכונה המשך מגורים באזור שקט של בתים צמודי קרקע, תוך הבטחת איכות החיים, וזאת בהתאמה גם לתוכנית המתאר הכוללנית המחודשת של העיר

עליה המלצנו לוועדה המחוזית לאחרונה”.
התוכנית, אותה מבוקש לקדם בשיכון ותיקים, הינה תוכנית לשכונה – אשר על-פי הצעת העדכון לתוכנית המתאר הכוללנית, הוגדרה כאחד מאזורי העיר לשמירה על תבנית צמודי הקרקע. הבינוי המוצע בה הינו קומת קרקע, קומת ראשונה וקומת גג.
השכונה ממוקמת בגבול הדרום-מערבי של העיר, ועל כן שלוש מדפנותיה מהוות צירים עירוניים ובין-עירוניים כאחד: טשרניחובסקי, דרך השרון ודרך 4 .
לעומת זאת פנים השכונה מאופיין ברחובות צרים, דבר אשר מחזק את אופייה האינטימי והשכונתי.

בעבר, במסגרת תוכנית כס/1/1/ג נקבעו הפקעות לצורך הרחבת הדרכים בפנים השכונה, אלא שמרבית ההפקעות לא בוצעו בפועל וחלק מהמבנים הקיימים יושבים על תחום ההפקעה, כלומר על שטח המיועד להרחבת הדרך הצמודה למגרש.

מטרת התוכנית החדשה היא  ביטול הפקעות דרכים קיימות במקומות בהן לא נדרשת הרחבת הדרך, והסדרת המצב הקיים

מיכל שרייבר
מיכל שרייבר

מיכל שרייבר גלבנלדורף, אדריכלית העיר: “התוכנית שמובאת לוועדה המקומית היא הצעה לבחון את זכויות הדרך הקיימות בשיכון ותיקים, אל מול הדרכים הקיימות בפועל, ולבחון היכן אנחנו מבטלים הפקעות, על מנת להסדיר את המצב הקיים. הבחינה הזו תיעשה באופן מדוקדק, כאשר המטרה היא לשמר את אופייה של השכונה צמודת הקרקע”.

תגובות