מבקר המדינה חשף דוח ביקורת חמור על חשבונות המתמודדים בכפר סבא, חברת האופוזיציה, הדר לביא קיבלה הקנס הגבוה ביותר

מבקר המדינה בדו”ח חמור על חשבונות הסיעות והרשימות בבחירות ברשויות המקומיות : חברת האופוזיציה, הדר לביא נקנסה בקנס הגבוה ביותר, לאחר שסיימה הבחירות עם גירעון של למעלה ממיליון ש”ח.

 

הדר לביא

הדר לביא הוציאה סכום של ההוצאות חרגו מהגבולות הקבועים בחוק ב- 329,304 ש”ח.”

הגירעון של הדר לביא עומד על פי הדו”ח על למעלה ממיליון שקלים.

“הסיעה סיימה מערכת הבחירות בגירעון, ולפי הסבריה הוא יכוסה ממקורות עצמיים של נציגיה. מדובר בתרומה אסורה לפי סעיף 16 לחוק כפי שקבע מבקר המדינה בעבר”

תוצאות הביקורת של הדר לביאלא ניתן דוח חיובי “בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה, ולאחר שמבקר המדינה שקל בין היתר את ההסברים שניתנו, לרבות בדבר כוונת נציגי הסיעה לכסות את הגירעון שנוצר – המליץ מבקר המדינה, בתוקף סמכותו לפי סעיף 23(ד) לחוק, להשית שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בסכום של 54,078 ש”ח”. – מדובר בקנס הגבוה ביותר מבין כל המתמודדים בעיר.

הדר לביא בתגובה: “הוצאנו יותר כסף ממה שמותר. למה זה קרה? כי היה לנו סיכוי לקבל מנדט רביעי וכך לעמוד במסגרת התקציב”. 

צביקה צרפתי

 

רומות בסכומים העולים על המותר. הסיעה סיימה את מערכת הבחירות בגירעון, ולפי הסבריה הוא יכוסה ממקורות עצמיים של נציגיה. מדובר בתרומה אסורה לפי סעיף 16 לחוק כפי שקבע מבקר המדינה בעבר. אי ניהול חשבונות לפי הנחיות מבקר המדינה: אי-רישום הוצאות, היעדר אסמכתאות להוצאות, היעדר התקשרויות בכתב.

תוצאות הביקורת : לא ניתן דוח חיובי. “בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה, ולאחר שמבקר המדינה שקל בין היתר את ההסברים שניתנו, לרבות בדבר כוונת נציגי הסיעה לכסות את הגירעון שנוצר – המליץ מבקר המדינה, בתוקף סמכותו לפי סעיף 23(ד) לחוק, להשית שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בסכום של 24,632 ש”ח”.

 

יוסי סדבון

 

בבחירות חוזרות הוציא הסיעה סיימה את מערכת הבחירות בגירעון, ולפי הסבריה הוא יכוסה ממקורות עצמיים של נציגיה. מדובר בתרומה אסורה לפי סעיף 16 לחוק כפי שקבע מבקר המדינה בעבר”

גם לסדבון לא ניתן דו”ח חיובי “בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה, ולאחר שמבקר המדינה שקל בין היתר את ההסברים שניתנו, לרבות בדבר כוונת נציגי הסיעה לכסות את הגירעון שנוצר – המליץ מבקר המדינה, בתוקף סמכותו לפי סעיף 23(ד) לחוק, להשית שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בסכום של 31,238 ש”ח”.
סדבון בתגובה:”החזר כספי מהמדינה ניתן לפי מספר חברי המועצה שנבחרו. לצערי תוצאות הבחירות לגבי רוב הסיעות לא תאמו את הצפי ומכאן הפער התקציבי שנוצר. מערכת הבחירות שלי נוהלה על פי התקציב שנקבע מראש. ההכנסות מתרומות דווחו מידית למבקר והיו גלויות לציבור”.

יובל לוי

מבקר המדינה “הדוח הכספי הוגש באיחור ניכר. נוכח הגשת הדוח באיחור לא היה אפשר להשלים את בדיקתו בפרק הזמן הקבוע בחוק. מבקר המדינה קבע שמן הצדק לקבל את הדוח הכספי ולהשלים את בדיקתו במועד מאוחר יותר”

 

שמעון פרץ – ש”ס

הדוח הכספי הוגש באיחור רב. לא ניתן דוח חיובי

בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה, ולאחר שמבקר המדינה שקל בין היתר את ההסברים שניתנו, המליץ מבקר המדינה, בתוקף סמכותו לפי סעיף 23(ד) לחוק, שלא להשית שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות ולהסתפק באזהרה בלבד.

מירית שקד ברק

“הסיעה סיימה את מערכת הבחירות בגירעון, ולפי הסבריה הוא יכוסה ממקורות עצמיים של נציגיה. מדובר בתרומה אסורה לפי סעיף 16 לחוק כפי שקבע מבקר המדינה בעבר. אי ניהול חשבונות לפי הנחיות מבקר המדינה היעדר התקשרויות בכתב, היעדר אסמכתאות לפרסומים, אי-ניהול חשבון בנק כנדרש”. לא ניתן דוח חיובי”. 

יאיר אברהם

אי-הגשת דוח כספי “הסיעה לא מסרה את החשבונות ואת הדוח הכספי למבקר המדינה כנדרש למרות בקשות חוזרות ונשנות. בהיעדר חשבונות ודוח כספי לא ניתן דוח חיובי.

רמי רחמים

 

קיבל תרומות בסכומים העולים על המותר. “הסיעה סיימה את מערכת הבחירות בגירעון ולא הסבירה כיצד יכוסה. לכן קבע מבקר המדינה כי יש בגירעון זה משום תרומה אסורה לפי סעיף 16 לחוק. אי ניהול חשבונות לפי הנחיות מבקר המדינה. אי-רישום הוצאות. היעדר התקשרויות בכתב”.

 

סיעתו של איתן צנעני, ממלא מקום ראש העיר וסיעת עדי לוי סקופ – קיבלו דו”ח חיובי ללא הערות ביקורת. בדו”ח המבקר צוין “דו”ח ביקורת חיובי”.

דו”ח לגבי המתמודדים באמצעות מפלגות יומצא בשלב מאוחר יותר ע”י מבקר המדינה.

את דו”ח הביקורת המלא ניתן לקרוא באתר מבקר המדינה – כאן 
מאת: אירית מרק

תגובות